• Fiona M

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:19:23 följande:
    Ja, fast det blir uppenbarligen färre att välja mellan på krogen, på gymmet eller i en förening jämfört med på nätet.

Tre användare i tråden har inlett relationer med män som var incels, så det kan i alla fall inte ha stämt på dessa män att de aldrig rörde sig bland folk. Jag tror att incels visst har sociala sammanhang, men att folk har blivit mindre intresserade av att träffas på riktigt idag. Det är lättare att bara dejta över nätet än att ta risker att inleda något med en bekant.
    Inget av det de skrivit tyder på att de var incels.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:38:19 följande:
    Ok, men de var ensamma män (samma sak).
    Du är den ende som hävdar att det är samma sak.
  • Fiona M
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-17 22:40:56 följande:
    Faktiskt ointressant vad kvinnorna eller incelsen säger i den frågan faktiskt. Det är enkel logik att ett ökat utbud av män leder till fler män utan sex.

Nej, det betyder inte att alla ensamma män skulle få kvinnor om utbudet minskade men några fler skulle få det.
    Ensamma män som inte bara sitter hemma kanske. Incels skulle däremot inte träffa kvinnor alls.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:42:53 följande:
    Själv tycker jag inte att incel borde ha en negativ betydelse.

Absolut, jag är intresserad av incel-diskussionen. De jag känner tror jag dock inte skulle vara det alls.
    Självklart ska incels ha en negativ betydelse! Det neutrala ordet är istället ensamma män.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:51:10 följande:
    De populäraste männen kommer alltid att klara sig och ha ett bättre utgångsläge, men försprånget skulle minska.
    Hur skulle incels ens interagera med kvinnor utan hjälp av appar?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 23:00:09 följande:
    Jag menade att du visst har en medkännande attityd. Problemet är att vi har för många som har medkännande attityder, men för få som faktiskt gör saker för att lösa riktiga problem som finns.
    Vad gör du själv för att lösa riktiga problem som finns?

Jag tror för övrigt att även attityder spelar in. Till exempel som att stryka incels medhårs, att låta dem spy ur sig kvinnohat och konspirationsteorier utan att säga emot bara styrker deras uppfattning att de tänker rätt.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 23:01:56 följande:
    Nej, jag vill inte legalisera det. Jag vill visa på hur polisen jobbar för att förhindra att folk har sex på fel sätt.
    ?Har sex på fel sätt? är här köpt sex där man inte vet om den som säljer sex faktiskt vill. 
    Stor skillnad mot samtyckande sex mellan vuxna.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:21:25 följande:
    Jag argumenterar på ett sätt som är lösningsorienterat, snarare än att vara inriktad på att brännmärka vissa åsikter.

Ditt fokus på att döma folk som har fel åsikter löser inga problem alls.

Hahaha, det här var faktiskt roligt på riktigt! 

Du kanske tror du är lösningsorienterad, men det är inte vad andra ser, och du blir snabbt otrevlig (mest mot män iofs) när folk tycker annorlunda.

Vilka som har fel åsikter är det jag dömer? Misogyna incels? Ja, alla gånger, precis som jag dömer rasister, nazister, homofober och andra.
    Att du har mer problem med mig och mitt dömande än sånt som skadar kvinnor gör mig dock ganska uppgiven.

• Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:17:45 följande:
    Nej, men det skulle kunna bli ett brott. Sexköp var heller inte ett brott tidigare. Det ansågs bara som omoraliskt, tills samhället bestämde sig för att sätta ner foten.
    Och du anser att sex med x antal personer är omoraliskt och borde bli olagligt?
    Hur mäter du de? Är det alltid antal så det kvittar om man haft flera förhållanden efter varandra eller om det är one night stands? Får man ha ONS bara de är få, nollas ens siffra varje år så man börjar om?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?