• Fiona M

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:13:26 följande:
    Har ingen betydelse hur mycket han tjänar. Bidragen försvinner om han inte tar ut dem. Mamman måste vara hemma gratis då.

Jag är för jämställdhet, jag är mot sexköp osv... Jag börjar dock svikta i min övertygelse när det framstår som att jämställdhet bara är viktigt när det gäller kvinnors nackdelar och inte mäns.
    Dagarna är för övrigt personliga. En kvinna som inte vill ta ut dagar är precis lika låst isf, men av nån anledning fokuserar du enbart på männen.
    Hur kommer det sig?

Kan du ge exempel på det?
    I mina ögon är pappanånaderna ett försök till mer lika fördelning mellan könen, det negativa jag ser är när män som inte vill vara pappor vägrar ta hand om barnet så dagarna brinner inne och mammorna får lösa det.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:09:40 följande:
    Det går inte att "ta det" med någon enskild person. Båda kön är lika ansvariga. Det måste i såna fall regleras uppifrån.

Det spelar ingen roll, kvinnor väljer fortfarande att ha sex.

Vill du att tillgången till sex ska bli mer rättvis eller tycker du att det är rätt att det är ojämställt på det området?
    Jag måste vara korkad.
    Hur kan det regleras uppifrån att sex blir mer rättvist fördelat (vad nu det är)?
  • Fiona M
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 19:24:26 följande:
    Men om han fått sex, vem är ansvarig för att jag valde sex med honom då anser du?
    Jag ser det inte som en ansvarsfråga alls, och att du tänker att du räddar andra kvinnor från våldtäkt låter som ett självskadebeteende.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:54:12 följande:
    Den var mer balanserad från 70-talet till slutet av 90-talet.
    Säger vem?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:50:26 följande:
    Ja, då skulle fler män få chansen för urvalet är lägre utanför apparna.

Jag känner till flera som har gjort det.
    De flesta män som har det svårt socialt och inte har stort kontaktnät skulle snarare bli utslagna direkt, och aldrig få kontakt med kvinnorna.
    De män som är utåtriktade och framåt har redan nu lättare att träffa folk utan dejtingappar.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:04:17 följande:
    En algoritm kan bestämma att de män som får flest matchningar visas mindre och mindre. Man kan också lagstifta om att man bara får ha ett visst antal sexpartners varje år till exempel. Annars räknas det som överutnyttjande av resurser.
    Eh, ska staten ha koll på mina sexpartners? Hur sjukt är inte det!
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:09:44 följande:
    Staten lägger sig i om du betalar för sex, så vad är skillnaden? Dessutom behöver det bara gälla män för det är där som fördelningen är mest ojämlik.
    Skojar du när du jämför en brottslig handling med att registrera dina sexpartners?
    Jag förstår bevisligen inte kopplingen så förklara gärna.
  • Fiona M
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-22 15:30:29 följande:
    Nej

Jag vill komma till att man har ansvar för sina relationer. Hamnar man i skilsmässa så har man antingen gjort ett dåligt jobb i sin relation eller så har man gjort ett dåligt val av partner. Det är bara att välja.

I den här tråden vill många lära TS att ta ansvar. Det är då en bra början att föregå med gott exempel. För ofta låter det som så att folk vill att andra ska ta ansvar. Den intressanta frågan är vad man själv gör för att ta ansvar för det är alltid lätt att peka åt något annat håll.

Vill folk lära sig att ta ansvar? Jag ser att folk skriver att han är ansvarig för sig själv och att göra det bästa av sin situation, är det vad du menar?
    Och vad menar du med det understukna?

Jag tycker en person som är singel men nöjd med sitt liv mycket väl kan ge TS råd om att bli tillfreds. Villa, volvo, barn och vovve är kanske inte vad alla längtar efter, men att leva ett så bra liv som möjligt borde vara det.

• Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 03:14:00 följande:
    Vill du ha ihjäl alla incels? 30% av männen. Ok. Fortsätt intala dig själv att det är kvinnor som är hatade och tro på den lögnen.
    Säger du att 30% av män är incels? Baserat på vad?
  • Fiona M
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-01 14:49:39 följande:
    Personligen är jag övertygad om att den ökade andelen lesbiska kvinnor är en konsekvens av att de inte attraherar bra män.

Det finns tre vägar som kvinnor som inte kan attraherar bra män väljer.
    1) De sänker kraven och accepterar en "dålig" man
    2) De väljer att leva som singlar.
    3) De blir lesbiska.
    Nej, man blir inte homosexuell för att man inte attraherar attraktiva personer. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?