• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Fol)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-04 17:26:40 följande:
    Jasså? tycker du inte att en bra man bör försöka ta ut lika mycket fl/vab? om denne bra mannen vet med sig att det medför lägre lön/sjukpenning etc om kvinnan tar ut majoriteten/all fl/vab?
    Det beror helt på familjens situation. Att kategoriskt hävda att man ska dela 50/50 är en röd flagga. 
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-04 17:28:32 följande:
    Det beror helt på familjens situation. Att kategoriskt hävda att man ska dela 50/50 är en röd flagga. 
    har du med läsförståelse eller missade du ordet FÖRSÖKA. Läs igen
  • Hejhoppgummi
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-04 17:29:40 följande:
    har du problem med läsförståelse eller missade du ordet FÖRSÖKA. Läs igen
  • Anonym (SL)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-04 16:12:46 följande:

Det är väl självklart att om man i ett och samma inlägg nämner kvinnor som kunniga (i att borra och spika) och män som inkapabla (i att laga bilar,) då är det väl för i  h-e orättvist!! Särskilt med tanke på att det är ganska enkelt att borra och spika medan det ofta är komplicerat att reparera en modern bil.

Tycker du att hennes påstående är en neutral och sanningsenlig bild av hur verkligheten ser ut eller är det en förvanskning i syfte att förminska mäns förmågor och komma fram till att män inte behövs ?

Förlåt men jag får ändå inte ihop det.
    Jag tycker nog att du övertolkar.

Jag lät min man och min svåger  läsa meddelandet, utifall att det var nån manlig kod jag missade de.

De tyckte att användaren hade skrivit att män och kvinnor var lika inkapabla att fixa bilen...och mest likställde män och kvinnor i kunnighetsgrad och okunnighetsgrad...
    Om du tycker det är mansföraktande så tycker jag synd om dig...

Och att vi kvinnor inte behöver män för att vi också kan göra händiga saker...det säger ju mycket om DIN mans och kvinnosyn.
    Tragiskt...
  • ClumsySmurf
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-03 19:35:47 följande:
    Det finns studier på att de lyckligaste kvinnorna är de som är utan man och utan barn. Så varför skulle en kvinna nöja sig med en man hon inte vill ha? När hon troligen är lyckligare utan en man?
    vill du länka till Källa?
  • EnAnonumius
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-04 16:12:46 följande:

Det är väl självklart att om man i ett och samma inlägg nämner kvinnor som kunniga (i att borra och spika) och män som inkapabla (i att laga bilar,) då är det väl för i  h-e orättvist!! Särskilt med tanke på att det är ganska enkelt att borra och spika medan det ofta är komplicerat att reparera en modern bil.

Tycker du att hennes påstående är en neutral och sanningsenlig bild av hur verkligheten ser ut eller är det en förvanskning i syfte att förminska mäns förmågor och komma fram till att män inte behövs ?

Du forsätter att kommas med ditt skitsnack om mitt inlägg.. Ignorera totalt att jag har varit inne och påpekat att du har fel, och således fortsätter att sprida din lögn.

Lär dig en sak, du har ingen tolkningsföreträde på MITT inlägg. Och att du fortsätter att upprepar en felaktighet så kommer det aldrig att bli rätt.

Och du, (SL) och Smurfen är dem som har tolkat  inlägget rätt. Precis hela tiden.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Intet nytt under solen)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-04 17:44:08 följande:

Ett i högen av exempel:

According to happiness expert Paul Dolan, a professor of behavioral science at the London School of Economics, women who are single with no children are the happiest.[i] Dolan explains says that while men derive benefits from marriage, the same cannot generally be said for women.

Dolan explains that men benefit from tying the knot because they "calm down." They become less inclined to take risks, earn more money, and live longer. But the same results do not benefit married women. In fact, Dolan notes that married men tend to be healthier due to less risk-taking, but marriage apparently does not impact women's health?except to the extent that middle-aged married women have an elevated risk of both mental and physical conditions as compared with their single counterparts. Dolan concludes that ?[t]he healthiest and happiest population subgroup are women who never married or had children."

www.psychologytoday.com/intl/blog/why-bad-looks-good/202102/why-so-many-single-women-without-children-are-happy
  • EnAnonumius
    Anonym (SL) skrev 2023-10-04 17:40:51 följande:
    Förlåt men jag får ändå inte ihop det.
    Jag tycker nog att du övertolkar.

Jag lät min man och min svåger  läsa meddelandet, utifall att det var nån manlig kod jag missade de.

De tyckte att användaren hade skrivit att män och kvinnor var lika inkapabla att fixa bilen...och mest likställde män och kvinnor i kunnighetsgrad och okunnighetsgrad...
    Om du tycker det är mansföraktande så tycker jag synd om dig...

Och att vi kvinnor inte behöver män för att vi också kan göra händiga saker...det säger ju mycket om DIN mans och kvinnosyn.
    Tragiskt...
    Tack... 😊

Ja,  det är nog manskränkande på högsta nivå att likställa kvinnors o-/kunnighet i händighet med mannen..
    Uch och fy på mig.. 😏
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-04 17:44:08 följande:

https://www.today.com/today/amp/tdna101511

DePaulo presented her findings Friday at the American Psychological Association?s 124th Annual Convention.

The major takeaway was this: Single people are more connected to their parents, siblings and friends ? and (gasp!) might actually be happier than married couples.

According to a Canadian study of more than 11,000 people, lifelong single people reported better overall health than married people.

In a study of over 30,000 Italians, lifelong singles had lower or no different rates of cancer compared to those currently married.

An Australian study of more than 10,000 women in their 70s found that lifelong single women without children had the fewest diagnoses of major illnesses, the healthiest body mass index and were least likely to smoke, compared to married women, or woman who had been married in the past.

https://www.apa.org/news/podcasts/speaking-of-psychology/single-life

https://link.springer.com/article/10.1007/s40806-022-00340-1

https://www.pewresearch.org/social-trends/2021/10/05/rising-share-of-u-s-adults-are-living-without-a-spouse-or-partner/
  • molly50
    Överste Senap skrev 2023-10-04 13:56:58 följande:
    Fortfarande oklart vad han menar är goda värderingar och hög moral.
    Ja,precis. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?