• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Biologi) skrev 2024-01-11 05:51:37 följande:

Nope, jag hackar bara på de kvinnor som ser män som andra sorteringens människor och efterblivna neanderthalare.

Och unga feminister som ivriga framhåller att allt elände i världen beror på män och kvinnor är oskyldiga änglar och felfria.

Mansgrisar som inte gör sin del av hushållsarbetet anser jag kan sitta själva och ruttna. Klandrar inte de kvinnor som får nog och lämnar, tvärtom.

Män som inte är närvarande föräldrar och tar sitt ansvar är ynkliga och klandervärda anser jag.

Du överöser forumet med svepande negativa uttalanden om kvinnor och när sedan någon protester mot dina misogyna kvinnoskildringar går du till personangrepp och anklagar både män och kvinnor som säger emot dig för manshat. Du klarar inte av att hålla isär kritik av vad du säger, med kritik mot gruppen män. Du är inte representant för gruppen män  du är bara en man med misogyna åsikter och tillhör således en liten minoritet.

Din senaste svepande negativa skildring handlar om kvinnor och tvätta bilen, något i din misogyna värld "många kvinnor" håller sig för goda att göra fast de minsann kör bilen. Det verkar fullständigt omöjligt för dig att greppa att kvinnor, om de inte är din fru, tvättar bilen eller gör något annat för hushållet under tiden någon annan i familjen åker till autohallen.

Alla personagrepp anmäls.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Sol) skrev 2024-01-11 14:01:32 följande:
    Det var ju du som drog alla kvinnor över kam. Förstod du inte det? 
    Precis! Märkligt att reagera så kraftigt på att hans unkna uttalanden om kvinnor kunde gälla hans fru och samtidigt inte fatta att det är unket mot resten av jordens kvinnor.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-12 09:46:32 följande:
    Ja, det tror jag också. Jag tror dock att många incels redan är i relationer med kvinnor där sex inte ingår.

Detta går emot de fördomar som sprids om incels av bl.a. Cloffe att incels är män som i princip inte har någon kontakt med kvinnor alls.
    Nu blandar du ihop incels och misogyna incels igen. Misogyna incels har av förklarliga skäl gärna rätt tunt med kvinnliga kontakter.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-13 04:21:39 följande:
    Vad sägs om att sluta sprida fördomar istället? Du har ingen aning om hur människor lever sina liv.
    Vad sägs om att sluta sprida lögner av vad jag har sagt? Jag har inte uttalat mig om hur människor lever sina liv.

Jag har påstått att misogyna incels är kvinnofientliga, vilket är själva definitionen av misogyn och att personer som hatar kvinnor har rätt tunt med kvinnliga vänner. De flesta människor är nämligen inte vän med individer som hatar dem.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 10:32:58 följande:
    Det kommer att ske eftersom det är där som roten till problemen finns. Att vi ens pratar om incels beror på apparna. En sanning slutar inte vara sann för att tillräckligt många förnekar den.

Precis så där sade man om SD och invandringen. "Det kommer aldrig att ske" och "ni kommer aldrig få rätt", men det stämde inte.
    Ah, det är apparnas fel Tungan ute

Människorna du hittar med apparnas hjälp finns där ute irl där det är fritt att träffa dem jämte alla människor, majoriteten, du inte hittar med appars hjälp.

Ingen ska skylla sitt intorkade eller obefintliga sexliv på tekniska hjälpmedel utan ta ett eget ansvar för sitt liv om man inte är nöjd med hur det ser ut. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 10:36:37 följande:
    Glöm det. Hur mycket du än hånar oss ger vi aldrig upp. Det gör oss bara mer bestämda.
    Hur än mycket misogyna incels skyller sin sexlöshet på kvinnor som borde sänka sina krav ger vi aldrig upp. Det gör oss bara mer bestämda Skrattande
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 10:32:58 följande:
    Det kommer att ske eftersom det är där som roten till problemen finns. Att vi ens pratar om incels beror på apparna. En sanning slutar inte vara sann för att tillräckligt många förnekar den.

Precis så där sade man om SD och invandringen. "Det kommer aldrig att ske" och "ni kommer aldrig få rätt", men det stämde inte.
    Roten till problemet med misogyna incels ligger hor dem själva. En sanning slutar inte vara sann för att några få misogyna förnekar den.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 10:39:12 följande:
    Nu erkänner man på bred front i samhället att män har missgynnats av den senaste tidens utveckling och förtjänar att få samma gehör av feminister och jämlikhetssträvare. Vad blir nästa steg tror du?
    Att fler misogyna incels får ligga? Nä, snarare tvärtom.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 10:44:02 följande:
    Det kommer att ske genom lagstiftning och du kan lika lite som jag se in i framtiden. Stora problem tenderar dock inte att försvinna av sig själv, annars hade vi inte pratat om det. Därför kommer det hända någonting.

Frågan är om S-politikerna som skrev om missgynnade män också skulle gå in under Cloffes definition av incels? Det visar på hur ohållbar ert synsätt är i längden.
    Du tror alltså på fullt allvar att det kommer lagstiftning så fler misogyna och icke-incels får ligga. Bilda ett politiskt parti där du torgför dina idéer och känn sann förnedring för första gången.

En del människor behöver skyddas från sig själva. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 10:45:02 följande:
    Att man pratar mer specifikt om män som har drabbats av dejtingappar.
    Drabbas? Det är helt frivilligt att använda dem eller låta bli. Ingen, verkligen ingen tvingar dig.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?