• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-10-21 15:27:21 följande:
    Tror du att män har blivit sämre på emotionell intelligens och effektiv kommunikation än vad män var tidigare?

Hur skulle denna brist på emotionell intelligens märkas på en dejtingapp när de inte ens får chansen att dejta?

Dessa tips är bara ren smörja. För att bli bra på relationer måste man få öva och får man aldrig det är det omöjligt. Männen kan inte göra något åt det om de aldrig får chansen att prova.
    Det är ingen rättighet att få prova på vare sig umgänge, relationer eller sex med andra människor. Först måste det finnas någon som vill.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-19 19:51:30 följande:
    En kvinna får det självklart bättre med en schysst man i Sverige än att hänga på barer i Sydostasien. 
    Vad är det som säger att män som plockar hem kvinnor från andra länder självklart är schyssta? Jag känner till exempel på män som kastat ut sin "dammsugare" och bytt ut henne mot en yngre modell med yngre barn. När den nya "dammsugaren" anländer med flyg med sina barn kommer deras "schyssta" män upp som dömda pedofiler på skärmen vid inresekontroll, men personalen får inte varna kvinnan. Individens integritet.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-19 19:54:32 följande:
    En människa bestämmer över sin kropp och har ansvar för sin kropp. I det inbegrips rätten att sälja tjänster som kroppen utför.
    Men inte rätten för någon att köpa. Konstigt att du glömmer det hela tiden. Glömmer du det i praktiken också?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-20 21:20:10 följande:
    Mäns uppgift är att få många kvinnor. 
    Anonym (....) skrev 2023-10-20 21:23:41 följande:
    Män och kvinnor är biologiska olika. 
    Det handlar inte om fri vilja som ligger bakom att fler män mördar, misshandlar etc andra människor än vad kvinnor gör.

Du kan allstå inte ta upp det som felet ligger på vissa män. 
    Det handlar alltid om aktiva beslut. Det är därför man ställer människor till svars för sina handlingar och inte bara viftar bort mord och våldtäkt som något biologiskt utanför individens kontroll.

• nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-10-20 22:56:09 följande:

Om det är något i denna tråden som har blivit ett mantra så är det väl att om män misslyckas att få sex så beror på dem själva. Män som misslyckas med att ha sex gör det eftersom dom har någon typ av brist (se detaljer kring detta i föregående 8000 inlägg)

När kvinnor inte har sex då är förklaringen plötsligt att dom är starka och klarar sig utan sex.

Vilken underbart skön kvinnlig logik!

Alla, både män och kvinnor som inte når sina mål har i någon mån misslyckats, men varför jämför du män som vill ha sex men inte lyckas med kvinnor som inte har sex för att de inte vill?

Jävligt ologiskt!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-20 23:11:19 följande:
    Alla människor är potentiella mördare. 
    Bäst du håller dig hemma och på betryggande avstånd från alla människor då.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 13:34:34 följande:
    EnAnonumius skrev 2023-10-21 08:20:43 följande:
    "Dejtingappar skadar män."

Det är ett påstående du kommer med här.
    Då du har påstått en sak, så ligger bevisbördan ligger hos dig.

Har du objektiva bevis på att dejting appar skadar män?

Kom inte dragandes med någon professor i marknadsföring (eller andra yrkes områden som saknar samröre med dejting interaktion irl och/eller app)  eller någon som skriver i en debattartikel (som alltid bara visa artikelförfattarens ÅSIKT) i en "stor dagstidning"..

Utan objektiva solida bevis som styrker ditt påstående.

news.unt.edu/news-releases/men-have-highest-risk-low-self-esteem-while-using-tinder-unt-study-finds

www.psychologytoday.com/intl/blog/the-state-of-our-unions/202305/the-harsh-reality-men-face-on-dating-apps

Vad spelar det för att jag kan backa upp mina påståenden när ändå ni vägrar lyssna på forskning? Ni är faktaresistenta manshatare.
    No brainer. Om det finns betydligt fler män som använder en dejtingapp och det dessutom flockas många av dem som har det svårt att hitta någon irl så är ju inte chansen att det blir ett uppbyggande projekt särskilt stor. Lägg till att du som man som letar efter ett ons bläddrar bland kvinnliga profiler som letar efter en långvarig relation så är chansen att du blir nöjd ännu mindre.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 13:56:00 följande:
    Det är inget extremt toppstyre. Jag vill tillbaka till hederliga normer där man bara dejtar en åt gången. Vem vinner på att människor lever på ett omoraliskt sätt?
    Herregud vilken moralpanik du har.
  • nihka
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-10-21 16:26:44 följande:
    Om man börjar interaktionen med "Knulla?" så säger det väl sig själv att det kan arbetas på lite?

Att kunna skriva bra är underskattat idag, måste jag säga.
    Ffa krävs det att man plussar på med andra kommunikation skills idag då mer av både yrkes- och privatkommunikation sker digitalt.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-21 16:50:26 följande:
    Även officiellt behöver det inte vara ett aktivt beslutet exempelvis psykisk sjukdom.

Såklart man dömer individer men orsaken varför kvinnor som kön begår färre mord än männen som kön är inte pågrund av ett fritt val utan biologiska orsaker bidrar till det.
    Riskfaktor alltså.
    Det är ALLTID ett aktivt beslut även om det kan finnas mitigerande omständigheter.

Genomgående vill du skylla saker på andra än den ansvarige.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?