EnAnonumius skrev 2024-01-06 21:03:36 följande:
Då nhika var snäll och länkade till SÄPOS hemsida
så skall jag kommentera detta stycke särskilt.
Jag tackar nhika för den länkningen. 👍
Det är helt okey att säga att du inte håller med mig om att misogyna incels inte finns. Men då bör du också i samma andetag inse att du blundar för verkligheten..
Så du bör nog sluta anklaga andra för att de inte lever i verkligheten....😏
Du sagt att det var fel på Kalla Fakta på 4:a som gjorde ett reportage om incels och tog upp om att det finns misogyna incels också.
Nu finns det ju bevisat att Kalla Fakta inte hade fel.
Utan det är du som faktisk har fel. Helt fel.
Det finns misogyna incels gruperingar.
Citerar från SÄPOS hemsida..
"Misogynin handlar ofta om att kontrollera kvinnors sexualitet och att (åter)införa mäns överhöghet i det offentliga och i det privata. Kvinnor anses i behov av mäns beskydd och ges bara marginaliserade roller i samhället och extremistisk aktivism. Misogyni och antifeminism är särskilt drivande i den så kallade manosfären, ett löst nätverk av mansaktivister online. Långt ifrån alla i manosfären är våldsbejakande, men vissa incelsgrupperingar identifieras som ett säkerhetshot. Medan andra våldsbejakande extremistiska miljöer ofta anser sig vilja skydda kvinnor så hyllar misogyna extremister dödligt våld mot kvinnor."
(slut på ciiatet)
Eller skall du försöka hävda att SÄPO har fel och ljuger och inte heller lever i verkligheten... 😏
Förresten så känns delar av det igen från TS själv, han vill ju begränsa kvinnornas val genom att försöka reglera
b.la dejtingapparna... Och vill tillbaka till tider där kvinnor hade begränsat med valmöjlighetere, även om det "bara" handlar om 70-/80-talet.
Du TS du kanske borde ta dig en funderare på varför jag anser att du har ett kvinnoförakt.
Jag har även sett att det finns andra som tycker det med, inklusive en och annan man.
Som du själv har sagt, man skall inte blunda för verkligheten. Det är nog dags för dig att sluta blunda nu och börja att se verkligheten... 😏
Ompostar länken till fakta jag använde mig av....
https://cve.se/valdsbejakandeextremism/ovrigaideologiskarorelser/valdsbejakandemisogyni.4.2039deb2184c200b018a40.html
Åter igen, tack nhika, du gfav mig en sån fin vinkel att ge som svar på (hej)s kommentar....
Även polismyndigheter i Canada och USA har identifierat misogyna incels inte bara som existerande utan som ett växande säkerhetshot: