• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-15 14:29:18 följande:
    Jag svarade på angående att man blir berörd av andras sexliv..
    Det är inte andras problem om du blir "berörd " av deras sexliv. Det är ditt problem. Ditt sexliv och andras gemensamma sexliv hör som sagt inte ihop på minsta vis och om du ändå tycker det behöver du söka hjälp för att komma ifrån den tanken.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 14:07:15 följande:
    Då skulle exempelvis du inte sagt vad du tycker om varför olika män blir utan sex. 
    Orsaken är ganska uppenbar - de är utan sex för att de inte lyckats hitta någon som vill och inget någon annan än de själva är ansvariga för.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 15:04:34 följande:
    Om det offentliga har något med preventivmedel att göra så är det inte längre enbart en privatfråga
    Enligt det resonemanget är i så fall inget öht privat och den typen av gränslösa tänkande är verkligen creepy eftersom det innebär att du anser att du har att göra med precis varenda aspekt av andra människors liv.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 15:14:36 följande:
    I det här fallet är det officiellt att det är något som berör samhället 
    Ge mig exempel på några saker som enligt ditt resonemang är helt privata och inte berör samhället alls.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 16:03:22 följande:
    Då borde betydligt fler vara utan sex. 
    All hjälp från samhälle som officiellt ska hjälpa personer med olika sexrelaterade problem borde tas bort.
    Nu är inte preventivmedel ett hjälpmedel för sexrelaterade problem.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 16:16:33 följande:
    Det hjälper så de kan ha ett sexliv exempelvis utan att de får någon könssjukdom och därmed ha mer sex. 
    Det enda preventivmedlet som förebygger könssjukdomar är kondom och det köper du i vilken livsmedelsbutik som helst. Ska vi stänga alla mataffärer för att du inte får knulla?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 16:17:43 följande:
    Det var först efter att jag tog upp att ni får kommentera andras sexliv som du tog upp det här argumentet 
    Har du problem med att någon säger nåt nytt?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 16:25:03 följande:
    Jag sa att det berör en för exempelvis det offentliga har med det att göra. 
    Och vad har enligt ditt sätt att se på det inte något med "det offentliga" att göra?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 16:33:59 följande:
    Jag menar att du troligen använder det som ett argument för jag kritiserade er för samma sak
    Nej, jag sa det för att det är sant. Det är ingen här som vill reglera ditt sexliv utan alla är helt ok med att det är din privata business.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-15 19:45:31 följande:
    Precis, för sex ska inte vara en mänsklig rättighet så måste samhället kretsa mindre till sex. 
    Eller gäller bara ingen mänsklig rättighet när du känner dig kränkt? 
    Så du känner dig kränkt av att ingen vill ligga med dig. Vem hade du tänkt dig att anmäla denna oförrätt till?

Sedan har du fortfarande inte svarat på vad som är helt privat.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?