• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:24:45 följande:
    Vet olika personer som sagt olika saker, kanske var i annan tråd men vet att exempelvis nika skrivit om att man måste förtjäna sex. 

Får ev svara senare. 
    Jag tycker det tar mycket energi att skriva här på forumet 
    Sex är inget någon "förtjänar". Det finns ingen som bara genom att existera eller genom att göra något som resulterar att den gör sig "förtjänt" av sex.

Det finns ett mycket begränsat antal sätt att få till ett knull:
    1. Att det finns ömsesidigt samtycke
    2. Betala
    3. Våldtäkt 

Vad tänkte du satsa på?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-29 17:49:41 följande:
    Om kvinnor och män skulle ha mer lika sexualitet så skulle det säkert bidra till att man blir mindre bitter på att kvinnorna skulle ha det bättre. 
    Om du vill att kvinnor ska bli mer lik män, vilket vi aldrig kommer att bli, varför väljer du i stället inte en man som redan är mer lik dig sexuellt?

Du kan ju ta nåt piller som ökar din lust för män och be TS om en dejt. Ni har ju en liknade syn på mycket och jag tror ärligt att ni skulle passa riktigt bra ihop!

Sedan är det en extra bonus för mänskligheten om två misogyna är sas off the market. Win - win!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-29 23:58:41 följande:
    Jag skulle inte ha några problem med att färre kvinnor visades på en dejtingapp om det ledde till att matchningsfrekvensen ökade. Hellre ett litet utbud med fler matchningar än ett stort utbud med få matchningar.

Om folk slutar använda dejtingappar är det inget problem för det kommer leda till mer dejting i vardagssammanhang än online. Där har incels en större chans att träffa någon, vilket din sambo är ett exempel på. Konsekvensen hade blivit färre incels.
    Fattar du inte? Kvinnor kommer inte att gilla dig mer oavsett hur mycket det skulle meckas med appar och vem som kan se vad. Om de inte gillar dig kommer de inte att välja dig bland 100 eller om bara du syns.

Det gäller alla. Ett urk är ett urk oavsett om det syns bland 100 eller ensamt.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-09-01 21:05:54 följande:
    Pengar kan redan vara involverad lagligt när olika personer har sex, exempelvis kvinnan kan kräva att sin partner måste ha ett bra arbete med hög lön för att hon ska vilja bli ihop med den mannen. 
    Du har verkligen ingen erfarenhet alls av relationer. När jag inte vet nåt om nåt brukar jag vara tyst eller fråga nån som vet nåt.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-09-04 21:35:13 följande:
    Om någon säger att man måste vara värd det. 
    Det låter som att man menar att man måste förtjäna sex. 
    Att förtjäna något betyder att man har tjänat ihop till det genom någon typ av insats. Men man kan inte tjäna ihop tillträde till en annan persons könsorgan. De måste vilja. Och om inte de vill, hur mycket än du vill, blir det inget för dig.
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-09-04 21:59:27 följande:
    Och om det ska vara mitt val så måste jag få det som jag vill ha. 

Jag har inte sagt något om att kvinnor är mindre värda en männen
    Du kan bara välja att göra dig så attraktiv som möjligt (eller inte). Du kan inte välja att någon ska välja dig. Ansträngningar ger inte automatiskt resultat. De ökar bara dina chanser.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-09-06 15:17:49 följande:
    Och eftersom bara för någon inte uppskattar en så kan man fortfarande vilja ge något. 
    Det spelar ingen roll vad du vill ge om det inte finns någon som vill ta emot det. Du kan inte tvinga något på andra bara för att tillfredsställa dina egna behov.

Kallas våldtäkt.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 20:38:42 följande:
    Min åsikt är att dejtingen ska bli annorlunda genom att alternativen att välja på minskar så att det efterliknar verkligheten mer. Det inskränker inte på någons personliga integritet.
    Fast verkligheten är att ingen väljer dig.
  • nihka
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 20:48:31 följande:
    så alla insändare i en tidning betyder att tidningen står bakom åsikten? det står klart och tydligt att analys och värderingar är skribentens och således inte tidningens analys och värdering
    Fast åsikterna stämmer överens med TS åsikter och då är det fakta. Minsann! Skrattande
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?