• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-21 16:53:28 följande:
    Gäller dig också.
    Du är en människa också.
    Nej, jag rör mig fritt och tänker fortsätta med det. Jag ser inte potentiella mördare i alla som jag samtidigt vill tvinga att knulla mig när de inte vill.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-21 16:52:44 följande:
    Jämförelsen som olika personer ställde är att eftersom kvinnor klarar av utan sex så borde männen också göra det, när det handlar om män som är ofrivilligt utan sex mot sin vilja.

Jag tog upp att det handlade inte i stort om kvinnor som väljer att vara oskuld under deras livstid.
    Jag pratade inte med dig.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-21 17:10:28 följande:
    Att en människa inte har rätt att köpa någon annans tjänster är självklart. Det behöver inte sägas.

Och vad menar du med "Glömmer du det i praktiken också?"?
    Då behöver det inte heller sägas att människor har rätt att sälja sexuella tjänster eftersom det i praktiken innebär att någon begår ett lagbrott.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-21 17:24:02 följande:
    Förmildade orsaker har inte helt riktigt med saken att göra.
    Att det ser ut som det gör har med hur verkligheten ser ut.
    Inte att det skulle vara bra eller dåligt
    Fortfarande ALLTID ett aktivt beslut.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 19:00:05 följande:
    Det är ingen rättighet att använda dejtingappar i sin nuvarande form heller, men trots det så tycker ni det.
    Klart det är. Om de erbjuds får naturligtvis alla (som betalar) använda dem.

Vad som förvånar mig är varför personer som uppenbarligen inte mår bra av att använda dem gör det när det är helt frivilligt. Självskadebeteende?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 19:06:41 följande:
    Just nu använder jag ingen app om du är intresserad av att veta. Det är dock fånigt att säga "sluta använd dem". Varför säger du inte till kvinnor att sluta skaffa barn om de inte vill sabba sin karriär? Jobb, familj, relationer är mänskliga behov som inte går att stänga av genom att sluta försöka.

När det kommer till män så är det bara eget ansvar som gäller enligt er, men när det kommer till kvinnor ska allt regleras av staten. Ser du inte din egen dubbelmoral?

Det är strukturer som ligger bakom problemet och de strukturerna kan inte lösas på individnivå.
    Jo, precis så enkelt är det. Ingen tvingar någon att använda några appar utan man kan lägga sitt krut på de kontakter man får genom liveinsatser.

Eget ansvar för alla, både män och kvinnor, även gnällspikarna. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 19:12:52 följande:
    Ja, men om de inte längre erbjuds på det sättet pga lagstiftning har ingen fått sina rättigheter inskränkta som inte fanns från början.
    Du kan erbjuda hur knäppa produkter du vill, men ingen kommer köpa din dejta en misogyn incell-app. Och ingen kommer att lagstadga bort "de attraktiva männen".

Till viss del kan man dock lagstadga bort misogyna uttryck:

www.svd.se/a/y6nOaJ/mexikansk-stad-infor-boter-for-misogyna-latar
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 19:19:48 följande:
    Fast nu bortser du från att apparna även gör det svårare att lyckas dejta de kontakter man har genom liveinsatser.

De standardkrav som ställs på män i apparna får naturligtvis även bäring i verkligheten. Ingen behöver dejta någon som de känner om de vet att det finns bättre alternativ till hands på nätet.
    Tvärtom är personer någon kan gå i god för da shit med tanke på hur många knäppgökar som befolkar dejtingsidorna på nätet.
  • nihka
    Anonym (Til) skrev 2023-10-21 19:36:15 följande:
    Om du skulle testa att vara prostituerad ett tag misstänker jag starkt att din (och andra incels) nuvarande liv skulle framstå som rena drömmen i jämförelse.
    Myten om The Happy Whore kunde kanske begravas.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-10-22 20:10:43 följande:
    Om det handlar om eget val, så borde det vara olika beroende på olika kulturer. 
    www.forskning.se/2016/02/24/darfor-ar-unga-man-argast-oavsett-var-de-kommer-ifran/

Det finns bevisat att ålder påverkar ifall någin begår brott, psykiska problem etc. 
    Det löser man med ett litet piller. Så klart. What's good for the goose...
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?