• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 04:11:46 följande:
    Vad är skillnaden? På riktigt?

kvinnorna vill, förväntar sig, kräver att bli behandlade på samma sätt som män. samma möjlighet till utbildning, samma möjlighet och rätt att jobba, samma lön för samma jobb oavsett kön, att få likvärdig vård, samma möjligheter till bostadslån. Att få lov att ha den sexuella läggning man har, att själv få lov att välja om man vill skaffa familj och barn. Samt, att vi inte automatsikt ska bli den som bär huvudansvar för hem och barn utan även pappan/mannen/partnern har lika stort ansvar.
    Kvinnor förväntar sig med all rätt att ha samma möjligheter som män. Jag vill att män inte ska hållas tillbaka på andra områden, men det är tydligen omöjligt. Det är inte konstigt att man undrar varför.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-17 06:43:58 följande:
    Du erkänner alltså att du skyller på kvinnor och är misogyn? Då är vi överens om NÅT iaf.

Ingen här känner dig, men du har också skrivit att du inte skulle lägga fram de här argumenten inför dina vänner, vad säger det då? Självklart kan man bedöma nån efter hur de uttrycker sig i en tråd på tusentals inlägg, eller är det inte som du skriver här som du egentligen är?
    Nej, hur får du det till det? Jag skrev att jag inte skyller några samhällsproblem på kvinnor och att jag inte är misogyn. Kan du läsa?

Jag förstår inte varför just jag skulle prata om incels med mina vänner. Tror inte att de flesta av er andra gör det heller. Det är ett helt ointressant ämne att ta upp när man träffar vänner och bekanta. Ungefär som att jag skulle börja prata om de senaste börskurserna eller litteratur från 1800-talet. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 03:50:42 följande:
    Spelar ingen roll hur stötande du tycker det är. om en man vill och kan dejta 5 olika samtidigt är det hans rätt att ha möjlighet att göra det. Vill jag och kan dejta 5 eller noll är det med min rätt att göra det,

det är inte orättvist, det är inte ojämställdhet. visst att man kanske medvetet eller omedvetet sårar en av de man träffar om någon vill vara exklusiv. men det är inte olagligt, och ska inte bli olagligt heller för sådana regleringar hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle.
    Det är din åsikt, men du kan inte hävda att det är odemokratiskt att ha synpunkter på det. Demokratin har inget med synen på sex att göra.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-17 07:27:01 följande:
    Männen försvinner inte för att apparna försvinner. Incels försvinner inte för att apparna försvinner. Incels blir inte ner attraktiva för att apparna försvinner.
    Männen blir i vart fall färre. Det går inte att ifrågasätta.

Varför fanns det inte lika många incels för 20 år sen? Varför har sexlösheten bland män 18-30 ökat? Vad är din förklaring?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-17 14:32:47 följande:
    Nej,det kan du uppenbarligen inte.
    Men då kanske du borde lyssna mer på de som försöker förklara skillnaden för dig.
    Du vill t ex gärna ha det till att Anonym (Incelslem)s man var en incel,men inte min?
    Hur kommer det sig? För att min man,enligt ditt tycke,påminner mer om dig?
    Nej, det har jag inte påstått att din man skiljer sig från hennes.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-17 08:56:24 följande:

Eh, nej. 

De som du kallar de populära och framgångsrika männen finns även på krogen, i föreningar, på gymmet. Gör incels det?
    Jag har fått uppfattningen att de sällan har ett socialt sammanhang (det är väl ett större problem än sex?) utan lever via datorn. Med ditt förslag skulle kvinnor sluta använda appar. Hur klarar incels någonsin interagera med kvinnor då?

Ja, fast det blir uppenbarligen färre att välja mellan på krogen, på gymmet eller i en förening jämfört med på nätet.

Tre användare i tråden har inlett relationer med män som var incels, så det kan i alla fall inte ha stämt på dessa män att de aldrig rörde sig bland folk. Jag tror att incels visst har sociala sammanhang, men att folk har blivit mindre intresserade av att träffas på riktigt idag. Det är lättare att bara dejta över nätet än att ta risker att inleda något med en bekant.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-17 22:15:26 följande:
    Låt höra ditt förslag för bostadsbristen.
    Fastighetsskatt
    Ta bort ränteavdraget
    Ta bort det kommunala vetot mot byggplaner

Förmånliga startlån för unga (subventionerade)
    Ta bort amorteringskravet

Det är ett exempel på åtgärder som skulle underlätta för ungdomar och försämra för de som äger/ redan har bolån. Inte för att jag vet om det skulle vara rättvist mot de som precis har köpt hus och tagit lån, men om man verkligen vill förändra saker går det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:29:43 följande:
    Hur blir männen färre för att apparna avvecklas? Tror du att alla populära män kommer gå och gräva en grav att lägga sig i för att de inte kan ha en app? dessa män kommer bara skratta åt idiotin, och fortsätta ragga på gymmet, i mataffären, på bussen, på aw etc.
    Jag tror inte att de kommer ragga på mataffären eller på bussen. Däremot kanske fler relationer skulle inledas på jobbet som i ditt fall och det skulle antagligen vara mer seriösa relationer som vara längre.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-17 22:20:31 följande:
    Inget av det de skrivit tyder på att de var incels.
    Ok, men de var ensamma män (samma sak).
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-17 22:19:33 följande:
    Varför tror du själv du benämns som den dåliga definitionen av incel?

Du brinner för det så pass att du startar och håller igång en tråd på många 100 sidor. Så ointresserad verkar du inte.

Jag tycker för övrigt alla tre ämnen du nämner är intressanta, och samhällsfrågor (även bostadsbristen som jag väntar på ditt svar om) diskuterar jag ofta med polare.
    Själv tycker jag inte att incel borde ha en negativ betydelse.

Absolut, jag är intresserad av incel-diskussionen. De jag känner tror jag dock inte skulle vara det alls.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?