• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Mia) skrev 2023-08-18 15:07:22 följande:

TS är så förblindad av sin världsbild att han missar öppet mål och saknar minsta lyhördhet för verklighet och fakta. Dessutom uppvisar han ett osmakligt förakt för kvinnor och hans sk lösningar är direkt bortom all mänsklighet fast han inte fattar det själv. Det fanns en kille i katergorin Ensamma män eller Fredliga incels som skrev i tråden och hade en helt annan syn och han fattade att bristen låg hos honom och ingen annanstans. 
    En sådan kille kan jag känna djupaste sympati med, var jag singel och träffade på en sådan man skulle jag kunna gå ut med honom (ej ligga med honom!) bara för att hjälpa honom, skulle kunna krama honom och gråta med honom. Förstår att det gör jätteont att ingen vill ha en och man ändå vet att felet är hos honom själv. 
    Men för misogyna incels som TS känner jag bara förakt.

Det är en sak jag undrar. Varför tror du att det spelar så stor roll vem du känner djupa sympatier för och vilka du föraktar? Dina uppfattningar har ingen betydelse för dessa människor som inte kommer att bli påverkade av det på något sätt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-18 11:06:17 följande:
    Men återigen baseras hela ditt antagande på att kvinnor kommer fortsätta använda en app man inte är nöjd med. Att det kommer få dessa *desperata kvinnor* att sänka sina *orimligt höga krav* och på så vis lyckas fler män. vilket är en naiv tanke, och det är här det sker en tankevurpa.

kvinnor klarar sig själva år 2023, kvinnor behöver inte en man. Kvinnor vill ha en man de attraheras av, och som har goda värderingar och ser kvinnan som jämlike. Hittar vi inte vad vi söker på appen så går vi ut, träffar folk på gymmet, i sociala sammanhang, kanske vi har en bekant som har en bekant etc. Vi kommer inte sänka våra krav, troligen höja våra krav med olika regleringar och inskränkningar.

var har jag skrivit att en tafatt man är detsamma som misogyn? Jag har skrivit att vi kvinnor generellt inte attraheras av män som är tafatta eller misogyna. Tafatt kan utforma sig som exempelvis blyghet, som min sambo, han var i den så kallade *friendzone* länge på grund av sin blyghet, när han väl visade mod så blev han attraktiv i mina ögon samt att jag hade lärt känna honom och visste hans värderingar som också bidragit till att jag började se han mer och mer på ett romantiskt vis än bara vänskap. Så återigen, han gjorde jobbet. en parantes, under tiden vi lärde känna varandra (månader alltså) så dejtade jag för fullt via både tinder och män jag träffade ute.
    Vad roligt att höra att ditt förhållande började med att du friendzonade din nuvarande pojkvän, samtidigt som du avverkade man efter man på tinder. En möjlighet som han inte hade som en ordinär vanlig kille. Vad praktiskt att han fortfarande fanns tillgänglig för dig när det passade dig. Han hade ju inte som mycket att välja på, eller hur?

Jag förstår att du inte vill utjämna maktförhållandet mellan män och kvinnor inom dejting, för då hade du inte längre haft överhanden mot din sambo i ert förhållande. "Kvinnor klarar sig själva år 2023, kvinnor behöver inte en man". För dig verkar det vara precis tvärtom. Män har aldrig varit mer tillgängliga och det utnyttjar du till max.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-18 13:23:36 följande:
    Jag tycker den innehåller ganska många av de förklaringar vi försökt ge dig och andra män här i tråden.
    Men som ni inte verkar vilja ta till er.

T ex detta med att man som kvinna hellre lever ensam än att inleda något med en man  som man inte är attraherad av.
    Detta eftersom kvinnor idag ofta klarar sig själva rent ekonomiskt osv.
    Jag som kvinna skulle t ex hellre leva utan sex än att ha sex med en man som inte attraherar mig.
    Och detta verkar incelmän ha svårt att förstå. 
    Det är bara tomt prat och inget du gör på riktigt. Du hävdar att du hellre är utan sex än med en oattraktiv man, men i verkligheten inledde du en relation med en man som var incel och därför inte kan ha varit superattraktiv.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-20 12:37:33 följande:
    Fast han når botten och går ut och skjuter de han anser är ansvariga för hans bottenstötning. Dig kanske?
    Blanda inte ihop dina egna sjuka fantasier med mig. Din frustration mot samhället är mycket större än vad jag kommer i närheten av. Till skillnad från dig accepterar jag en pluralism av åsikter och att majoriteten bestämmer.

För dig stämmer det säkert att du blir bortvald pga dina åsikter, så jag förstår att du tänker så. De flesta män vill inte träffa en politiskt rabiat kvinna. För ensamma män finns det dock helt andra orsaker. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 18:29:17 följande:
    När han kommer med förslag som att dejting ska vara reglerat så gör han det, ja. För att folk är fördomsfulla och dömmer ut ensamma män baserat på hans åsikt som ensam man.
    Snälla, börja inte spela med i det där spelet. Du skrev att du själv har haft andra åsikter än de flesta som du har dejtat och det har aldrig varit ett problem. En åsikt har ingenting att göra med hur någon är som person.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-19 04:54:01 följande:
    De attraktiva kvinnorna kommer givetvis lämna apparna. Varför skulle de stanna när de kan hitta andra sätt? Vilka tror du blir kvar? Så jo, män kommer givetvis få välja på de kvinnor som har minst möjlighet att träffa män. För dem blir det ju snarare ett annat läge, eftersom det blir färre kvinnor kvar. 
    Det spelar ingen roll om folk skulle lämna apparna för utbudet blir jämnare i det verkliga livet än på nätet. Apparna är vad som skapar problemet.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 19:01:51 följande:

Så fort man gör ts åsikter "normala" så kommer de att accelerera. Vi ser redan nu, som nikha påpekat att ts känner sig så pass bekväm att posta sina bisarra idéer som "normala" argument, vilket indikerar att ts upplever sig befinna sig i en miljö där sånt är normalt och tolererbart. Läser man inläggen i tråden så finns det många med misogyna åsikter som också försöker normalisera det ts skriver. Samtidigt som de "lätt protesterar" så väljer också dessa individer en tillåtande attityd där sånt ska "diskuteras" i "jämlikheten och demokratins" namn tydligen. 

Jag har rätt att ha vilka åsikter jag vill och du har inte med det att göra. Det är en grundläggande demokratisk rättighet.

Du ska inte tro att du kan skrämma mig eller få mig att känna mig obekväm så att jag blir rädd och tystnar. Dina värderingar är odemokratiska. Det inskränkta synsätt på andras åsikter som du står för är ett stort problem som plågar det svenska samhället. Det är något vi behöver göra upp med en gång för alla om den svenska demokratin ska överleva i framtiden.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 19:06:53 följande:
    Hur skulle en misogyn incel kunna ragga på tjejer? Vad är skillnaden. Ingen kvinna vill ju riskera att ge sig i lag med någon som föraktar henne.
    En lögn blir inte mer sanna för att de upprepas 500 gångar. Det är därför lögnare ofta blir väldigt upprörda, för de vet att det som de säger inte stämmer överens med verkligheten.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:16:58 följande:
    Borde nog också införa:
    - bankid på alla internettjänster så när man sprider incelpropaganda, rasism, nazism, barnporr etc blir man bannad från internet.
    - någon form av iq/eq test efter man fyllt 18 för att säkerställa att man kan betraktas som en vuxen myndig person
    Du vill inskränka yttrandefriheten. Det är inte förenligt med demokrati. Hur kan du som har växt upp i ett land som var en av världens mest demokratiska länder inte värdesätta den demokrati som tidigare generationer har kämpat för mer?

Det du skriver får dig att framstå som söndercurlad bebis som bara vill att alla som inte håller med dig ska försvinna. Varför flyttar du inte till Ryssland om det är så du vill ha det??
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:37:03 följande:

Och till fol. Läs nu inläggen från hej (ts) som du medvetet lämnad obesvarade. Detta är alltså vad du vill att vi ska acceptera? applåder

Vad är alternativet till att acceptera det? Vill du att censur ska tillämpas?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?