• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 19:26:50 följande:
    tror du att en person med dina värderingar skulle få det lätt att ragga om apparna försvann? Varför?
    Eftersom du verkar vara en ensam man trots dina vänstervärderingar, är det inte ett bevis på att värderingar inte spelar så stor roll?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 19:29:08 följande:
    Har du satt i system att läsa både debattartiklar och forums inlägg i en tråd (exempelvis din tråd) så som fan läser bibeln eller?

Finns ingen, inte ens den du citerade och svarade på som nekar dig att ha en åsikt.
    Att införa bank-id och stänga ner tillgången till internet för de som har "fel" åsikter. Är det inte att neka någon att ha en åsikt?

Om du tycker det så stå för det. Annars kan du bemöta det inlägget själv.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:47:22 följande:
    jag skrattar högt åt idiotin. Ja fyfan för sådana som mig som vill låsa ute sådana från dig från vuxenvärlden och från internet. Du hör hemma i en sandlåda med napp
    Dina värderingar hör hemma i Ryssland eller Kina.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 19:53:48 följande:
    Att inte acceptera en åsikt är inte samma sak som att man vill censurera en åsikt för den saken skull. Det vet vi människor som klara av att förstå att det finns en gråskala.
    Jo, det är exakt vad det betyder. Har du inte läst de andra inläggen?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:50:34 följande:
    Och du får nog återigen läsa på lite och bilda dig. yttrandefriheten ger inte rätt att säga vad som helst. men det är väl *orättvist* att just du inte får säga vad du vill
    Undervisa mig lite om yttrandefriheten nu då med dina juridiska kunskaper. Vad är det jag har sagt som inte skyddas av yttrandefriheten? Vilka lagar skulle gå in och censurera mina åsikter?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:58:07 följande:
    Anser du att man ska få begå brott på internet? jag anser inte man ska få gömma sig bakom www och begå brott. så har du lagliga åsikter nekas du inte. Eller står du bakom rasism? Barnporr?
    Nej, jag står inte bakom saker som inte har med tråden att göra. Anser du att mina åsikter är olagliga och att jag begår ett brott på internet genom att framföra dem?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 19:59:38 följande:
    Nepp...
    Även om man skulle införa bank-id för att få tillgång till internet, så har du förfarande rätten att ha din åsikt. Den rätten försvinner inte för att du inte skulle få tillgång till internet.

Som jag skrev i en tidigare post till dig.
    Det ena innesluter/utesluter inte det andra per se.
    Tycker du alltså att det är ett lämpligt straff för att sprida "incelpropaganda" (en subjektiv uppfattning) att man blir avstängd från internet?

Hur kan man fortfarande ha rätt att ha en åsikt om den åsikten leder till begränsningar av den personliga friheten?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 20:04:06 följande:
    Hets mot folkgrupp? ex rasism och nazism. Och om fol får sin vilja igenom alla inlägg du klankar ner på kvinnor. Barnporr. En man dömdes för våldtäkt online exempelvis. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/direkt-domen-i-natvaldtaktsmalet

du har inte en mänsklig rättighet att bete dig hur som helst över internet. så har du inget att dölja, vad är du emot?
    Ok. Hets mot folkgrupp. Vilka folkgrupper har jag hetsat mot och vad har jag skrivit om dem?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 20:05:58 följande:
    Anser du det lagligt att ändra på samhället för egen vinning? Du vill ändra på det för din vinning. Varför skulle då inte jag kunna önska ändra på det för egen vinning? vad är skillnaden? Att du är man? och därmed har med rätt? eller förklara gärna logiken i ditt argument
    Ja, självklart att det lagligt att vilja ändra på samhället för egen vinning. I stort sett alla åsikter går ut på att ändra samhället för egen vinning. När fastighetsskatten togs bort var det för att gynna fastighetsägare. När bensinupproret vill sänka bensinpriset är det för att gynna bilister osv...

Hur menar du att en åsikt kan vara förbjuden för att den som framför den gynnas av den?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 20:09:08 följande:
    Varför ska du ha rätt att sprida tankar och idéer som syftar på att begränsa kvinnor? ska jag starta en liknande rörelse som syftar på att begränsa män? båda är ju lika odemokratiska. Eller varför är dina idéer mer rättvisa?
    Det finns redan massor av förslag som går ut på att begränsa män och de är helt demokratiska.

Här är flera exempel:
    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/vill-ha-mansskatt-i-umea
    www.vk.se/2023-02-28/debatt-atgarder-kravs-for-att-fler-man-ska-ta-ut-foraldraledighet
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?