• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-08-13 04:23:51 följande:
    Det är apparnas fel, det är bankernas fel, det är alltid, alltid någon annans fel.

Du ska inte lägga dig i andras sexliv. Du har inte med andras sexliv att göra och  någon sexpolis ska vi inte ha. Jävlar vilka sjuka idéer.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 02:46:15 följande:
    Det vet jag inte. Man måste analysera och utreda hur det ser ut först.
    Människor ska förhöras och/eller vara under statlig uppsikt och sexvanor ska dokumenteras, utredas, bestraffas och regleras. Jävlar vilka sjuka idéer. 
    Det är inte mer annorlunda än att polisen har rätt att bestraffa sexköpare. Alla måste hålla sitt sexliv inom vissa gränser och normer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 04:30:10 följande:

Lägg av! Det är ingen som hackar på sexlösa män. Sitter offerkoftan väl? All kritik som har skrivits handlar om attityderna incels uppvisar mot kvinnor. Du vet det vid det här laget, men du fortsätter låtsas. 

Vill du ha en saklig diskussion? Då kanske du ska sluta hitta på saker om andra och häckla dom. Fan vad trött jag är på dig. Du beter dig som en bortskämd entitled tio åring. En sån där som sabbar sitt Xbox så föräldrarna ska köpa ny. 

Är det det handlar om? Fick du godis av dina föräldrar för att du slängde dig på marken i affären och skrek? Är det därför du vill att folk ska tycka synd om dig och ändra samhället runt dina behov? Jag tror fan det.

Dessa "attityder mot kvinnor" är då väldigt märkligt frånvarande från tråden. Jag ser bara en massa negativa attityder mot incels på sida efter sida. Ett stort behov  att göra en stor sak av att vissa användare i tråden misstänks vara sexlösa och ska få höra det gång på gång så att det blir riktigt förnedrande för dem.

Jag undrar vilka andra grupper som är utsatta som man skulle tala så till att de är bortskämda 10-åringar som vill ha godis av föräldrarna för att de uppmärksammar sin situation.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 04:40:48 följande:
    Jag har aldrig sagt att de flesta som är sexlösa är misogyna. Jag har däremot sagt att sexlöshet är ett symptom på misogynitet. 

Misogynitet är sjukdomen i den här liknelsen. Sexlöshet är ett av symptomen.
    Du presenterar inga andra saker som sexlöshet är ett symptom på, bara misogynitet, varför resultatet blir att du kopplar samman sexlöshet med misogynitet.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 19:34:00 följande:
    Ganska talande exempel på det jag nyss skrivit. Offermentaliteten cementeras av att du hittar på att "folk nedvärderar och slå på ensamma män" trots att det inte existerar i tråden.

Du är offret, eller "victimhood mentality" som kännetecknar incels.
    För incels finns det i alla fall framtidshopp. 3 personer i den här tråden har angett att de lever tillsammans med män som var incels när de träffades. Att vara incel är inte ett bestående tillstånd som aldrig kan upphöra som du hävdar.

För dig finns det inte så mycket att sträva efter mer än att sprida dynga på nätet. Det är nog därför du är avundsjuk på incels.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-14 19:49:33 följande:
    Jo, jag kan göra som de flesta av dina idoler och inte prata med dig. Fast de tycker visst dina idéer är lika fucked up som jag tycker, bara att de inte ids/vågar säga det direkt till dig ifall du skulle uppjöjas Baby och då kan du inbilla dig att du har fått kompisar här som håller med dig, medan verkligheten är no friends och no fitta Skål
    Jag har inga problem med att andra personer inte håller med mig eller att du tycker att mina förslag inte borde genomföras. Det jag har problem med är att ni nedvärderar ensamma män och beskriver de som dåliga människor som förtjänar en eländig situation. Speciellt när flera av er som skriver såna hånande och förlöjligande saker förmodligen har samma eländiga livssituation själv.

Inga vänner och ingen partner är helt säkert din egen verklighet. Trots det använder du det kortet för att trycka ner andra. Det är så patetiskt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-14 22:25:44 följande:
    Ja, jag anser det helt obegripligt att hata kvinnor exempelvis för att man inte får tillgång till att ligga eller relationer. 
    Det finns ingen i den här tråden som gör det. Däremot finns det många som hatar män.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 21:46:05 följande:
    Vad ska vi göra med dessa 5% av männen? Är det ok att 5% är rövhattar? ganska många procent fler än kvinnor. Addera parameter att det finns fler män. Så antalet män som är rövhattar är fler än antalet kvinnliga rövhattar.

nu är vi i en tråd och diskuterar manliga rövhattar, incels. Hur ska dessa minska? vem ska ändra på dessa? Vilka är det som behöver ändras? det är därför det är viktigt att vara utbildad och kunna kategorisera, antingen är det en DEL av männen som är rövhattar. Incels. Eller så är män rövhattar. Vad väljer du? Jag vill gärna separera och göra skillnad. Precis som att konstatera att det är en fotbollsspelare eller bandyspelare i en diskussion om sport.

incels är män, ett manligt problem. Därför är kön viktigt. Och därför det är viktigt att komma till bukt med könsnormer och stereotyper. Att försöka sopa under mattan att män är incels kommer inte få de att minska i antal.
    Din sambo var incel innan ni träffades. Helt obegripligt hur du kan vara så fördomsfull mot incels givet det faktumet. En helt vanlig snäll kille som aldrig hade haft tjej innan han träffade dig var han. Precis som nästan alla andra incels.

Det finns manliga rövhattar som Harvey Weinstein, Donald Trump, Jean-Claude Arnault osv, men de är inte incels. Det använder sin psykopatiska personlighet till att utnyttja kvinnor. Incels är inte rövhattar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 18:28:53 följande:

jag har inte sagt att det inte förekommer? utan att det troligen är mindre. det jag försöker få dig att förstå är att alla kvinnor som utsätts för dessa olika gliringar ser vissa män som rövhattar (de som är öppet kvinnofientliga) och vissa män som fega krakar eftersom de inte kan stå upp för rättvisa där det behövs.

dessa kvinnor kommer med största sannolikhet vara selektiva med vilka män de väljer att dejta (gäller iallafall i mina bekantskapskretsar och mig själv inräknad) vilket gör att många män sållas bort. Och tada, då skapas ensamma män. ser du hela kedjan? vissa ensamma män väljer då att ge utlopp för sin frustration på kvinnor och samhället, och vips har vi incels med kvinnoförakt och en misogyn verklighetsuppfattning där de vill ha statlig upprättelse för vad de anser sig ha rätt till.

Du själv kan inte ha varit särskilt kräsen om du träffade en man som hade varit ensam hela livet. Kräsenhet har inget att göra med att sortera bort män som beter sig illa. Det är något som möjliggörs av att utbudet av män som söker sex är större än motsvarande kvinnor. Om män hade möjlighet skulle de vara lika kräsna också. Detta perspektiv verkar ignoreras medvetet för att det inte passar in i mallen av att incels är misogyna.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 01:20:18 följande:
    Du förväxlar fortfarande incels med killar som inte hittat en partner än. 
    Incels är i många fall killar som inte hittat en partner än. Det kan också vara äldre män som tidigare har haft en partner som är incels.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?