• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 01:56:10 följande:
    Min sambo var INTE incel. Han var ensam man. en dold pärla med goda jämställda värderingar. bunta inte ihop han med misogyna incels
    Det spelar ingen roll exakt vilket ord du använder, incel eller ensam man. De incels som du försöker nedvärdera genom att kalla för misogyna är precis likadana. De skulle behandla kvinnor bra precis som din sambo.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 01:58:04 följande:
    han var/är en blyg man som jag lärde känna via aw, och blev del av bekantskap med. En incel skulle inte lämna www och sina forum. en av alla skillnader mellan ensamma män och incels
    Detta är enbart fördomar mot incels. Det finns inget du kan göra åt att många incels kommer att upphöra att vara incels någon gång i framtiden, även om du tycker att de är hemska människor. Oftast inte för att de har gjort något för att förändra sig, utan för att de råkar träffa någon som i ditt fall.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 02:00:30 följande:

Incels är något helt annat. Men det har vi redan diskuterat. 

Vad var det du tror att jag är avundsjuk på beträffande incels förresten?

Att många incels faktiskt kommer att upphöra att vara incels i framtiden, utan att det beror på att de har skaffat sig feministiska vänstervärderingar (som dig). Det tror jag du är avundsjuk på. Helst hade du velat att dina åsikter gav dig fördelar i livet på ett sätt som är praktiskt omöjligt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 02:06:30 följande:
    Prata ur skägget. I ett antal svar tidigare har du sagt att jag som kvinna har rätt att vara selektiv efter att män (återigen plural) är rövhattar, eller fega krakar. Då har alltså andra kvinnor samma rätt att undvika dessa män. om vi som kvinnor som grupp har rätt att undvika män, så är det inte ett samhällsproblem. Vi gör vad som vi har rätt till och vad som är rimligt i situationen där män återigen är överrepresenterade bland grova brott.
    vad ska vi kvinnor ändra på i samhället så dessa rövhattar till män slutar vara just rövhattar? antingen så vill du att vi ändå ska ändra på oss *för att lösa samhällsproblemet*. Eller så inser du att det är ett manligt problem och som kan ändras av just, män.

vilka kvinnor kommer vilja ändra på sig för misogyna män tror du? det är ett problem skapat av män som inte hittat sin nya roll i det nya samhället. det är inte kvinnornas fel att situationen uppstått, utan de män som en gång i tiden ansåg sig vara i högre rang än just kvinnan.
    Män som är rövhattar och begår grova brott är nästan aldrig incels. Det är väldigt lätt att rättfärdiga att dessa män förtjänar att vara ensamma för att de är usla människor och rövhattar. Då avhumaniserar du de männen och behöver inte bry dig om konsekvenserna.

Återigen, det finns 3 exempel på personer i tråden som lever med män som hade varit ensamma fram tills att de träffades. Det finns inga exempel på någon som har träffat en ensam man och blivit dåligt behandlad.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 02:55:18 följande:
    Berätta mer om mina "feministiska vänstervärderingar" vilket i mina åsikter gör att du fått för dig det? För att jag inte håller med dig? Du har tidigare sagt att det "finns en speciell plats i helvetet för (män) som inte stöttar varandra"  vilka åsikter är det som du tror att jag fått för mig ska ge mig fördelar? Vilka fördelar avser du då?

så du tror på verkligt att incels kommer att upphöra utan att incels ändrar på sig? Tror du på verkligt att samhället kommer att reglera dejting med förhör och sexkvoter/ böter? Du lever verkligen i en alternativ verklighet.
    Nej, jag tror att många incels kommer klara sig ändå utan stöd från samhället. Mina förslag hade bara hjälpt de på vägen. Du har något du saknar i ditt liv som skapar en stor frustration och ilska hos dig. Detta hanterar du genom framställa dig själv som den som har bäst åsikter och du är minsann bättre än dessa hemska incels, tänker du.

Det fungerar dock inte så i verkligheten. Det som skapar irritationen hos dig försvinner inte av att du går till ytterligheter för att markera avstånd mot incels. Det är bara ett sätt att dölja frustrationen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 03:02:08 följande:
    Det är skillnad på incels och andra män. Misogyniteten är en faktor. Sen så kan du inbilla dig att den inte märks om du råkar träffa någon. Men det är väl det som är den röda tråden, ingenting är incels fel, ingenting behöver inceln ändra. Du tror att alla män är misogyna på ett eller annat sätt, och visst, kommentarer angå vardagsmisogynitet läser man här i tråden. Din verklighet baserar du på något som du uppfattar som en allmän attityd mot kvinnor. Du tror sambon egentligen är sån också, då din verklighetsbild är skev.
    Vad tror du att sambon ändrade på hos sig själv för att sluta vara ensam/incel?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 03:22:44 följande:
    Jaha, vad är problemet då om incels klarar sig utmärkt?
    Det är väl uppenbart. Förutsättningarna behöver jämnas ut så att fler klarar sig bra. Tycker du inte att det är ett problem om en grupp halkar efter i samhället?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 05:26:14 följande:
    Ökat självförtroende och starkare status i takt med framgångar i karriären. Det är så det fungerar för de flesta män. Lägg därtill ökad social kompetens med tiden.

Bra att du ser en väg ut. Man ska inte acceptera en situation man inte gillar.
    Du och Maria är i stort sett de enda som har varit ärliga i tråden om att det är statusfaktorer och inte "fel värderingar" som skapar incels + att dejtingappar skapar en stor obalans i möjligheter mellan könen. Det hedrar dig och Maria, men kastar en mörk skugga över resten.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-15 07:04:22 följande:
    Gemensamt för dessa män var, om jag förstått rätt, att de hade goda värderingar och var bra män. De ansåg inte att kvinnor var skyldiga dem något eller att kvinnors liv skulle inskränkas. Skulle inte kalla dem incels utan mer ensamma män. Så ja, självklart träffade de någon så småningom. Ingen har nåt emot ensamma män. Däremot är det stora problem med män som skyller på kvinnor, anser att de sitter på en massa fördelar och ska fördelas etc etc. Dessa män kommer att fortsätta vara incels om de inte ändrar på sig. 
    Du har ingen aning om vilka män som har goda värderingar. Det är bara ett sätt att legitimera att det finns många incels och att ingen behöver göra något åt det om man svartmålar dem som grupp.

Det finns massor av män som har varit gifta som har visat sig ha urusla värderingar. Män som skamlöst har bedragit sina fruar och utnyttjat andra kvinnor. Det är dessa män jag vill begränsa, men ni låtsas som att jag riktar mig mot kvinnor för att det är bekvämare för er. Tydligen ska dessa kvinnoföraktande män som har flera kvinnor samtidigt uppmuntras i er upp och nervända värld.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-15 07:08:40 följande:
    Ja social kompetens ska inte underskattas, liksom att bry sig om andra människor, ta ansvar och vara arbetsam. Att bara sikta på karriär och glömma personligheten kommer inte att ge fungerande, långsiktiga relationer. 
    Hög social status och inkomst har inget samband med goda värderingar. Förstår du inte det?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?