• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-08-12 17:38:24 följande:
    Jo, det finns män som under kortare och längre perioder inte vill ha sex med en annan person av exempelvis medicinska, moraliska och personliga orsaker.

Jag har inte sagt att alla kan få sex genom dejtingappar. Varför skyller du det på tekniken att du inte får knulla? Gå ut och ragga på krogen om du tror det går bättre.
    Du hävdade att skillnaden berodde på frivillighet. Nu säger du att det inte går. Motsägelsefullt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 17:48:34 följande:
    Du tror att jag skulle svepa ja på dig om du döljer de populära. Är inte det att påverka eller begränsa? Den appen skulle jag avinstallera snabbare än du kan bokstavera kvickt.

dessa kvinnor med låg pension levde väl under andra tider? På den tiden var väl samhällets norm att mannen var försörjare och kvinnan ett barnafödande *hembiträde*? eller menar du att arbetslivet och lönerna, eller synen på arbetande kvinnor var jämställt förr? Hur många män var föräldralediga och på så vis sänkte sin pension tror du?

så dessa kvinnor är ju som grupp offer för de omständigheter som rådde där och då. Det fråntar de dock inte ansvar att göra de bästa kan i sin sits här och nu. Inget blir bättre av att vara martyr i ett forum.
    Det är att påverka, men är det verkligen en så stor grej? Om det leder till att dejtingapparna försvann har jag inga problem med det.

Ja, de är offer. Skillnaden är att de får vara offer, medan incels inte får vara offer. Egentligen är alla människor beroende av hur omgivningen fungerar. Om en stor grupp halkar efter eller får det sämre kan man räkna med att det inte beror på de har misskött sig, utan att omständigheterna var annorlunda för den gruppen.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-12 17:57:30 följande:
    Jag skrev om rasister eftersom det var det Palle tog upp. Att du drar det till ?rasister? och SD visar enbart på ditt bagge och glasögon, inte vad som faktiskt stod.

Den som undviker sakfrågan nu är du.
    Jag skrev inget om SD, bara att de som förlorade valet använde samma retorik om "rasister" och "fascistiska åsikter" när de argumenterade. En retorik som misslyckades.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-12 17:56:47 följande:

Varför kan inte du träffa en kvinna ute i verkligheten? Måste kvinnor serveras dig i en app och ser du det som en rättighet att det ska vara så? 

Det enda som skulle hända med ditt förslag är att 3/4 av männen mest sannolikt skulle bli utan, för kvinnorna skulle försvinna om den populära gruppen försvann. 

Jag har inget emot om apparna försvann.

De män som inte har en chans på dejtingappar skulle ha en större chans i verkligheten när de inte behöver konkurrera med de lyckosamma männen på dejtingapparna. Vi skulle återgå till hur det var för 15 år sen när ingen pratade om problemet med incels.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 18:04:00 följande:
    Du hör inte till "en stor grupp". Män som har anammat incelkulturen är en promillegrupp. Och jo, det beror på dig. Du är ansvarig för hur ditt liv ser ut. Du kan inte skylla på tekniken eller tomten eller på någon annan än just dig själv. 
    Han som sade att det bara var hans eget fel att han inte har sex tillhör också den gruppen, vare sig han vill det eller inte.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 18:01:42 följande:
    Återigen, vad ska samhället göra åt dessa ensamma män som inte vill inse att det är de själva som är den felande länken? det är dessa män som behöver ändras, och acceptera att livet är som det är. Samhället kan inte ändras för dessa få individer. Samhället ska jobba för att majoriteten har ett så bra liv som möjligt. du har ett eget ansvar för ditt liv, det finns många som skulle dö, eller som dör i detta nu för att försöka få det liv med de möjligheter du har
    Varför ska samhället göra något åt kvinnliga pensionärer eller massor av andra grupper, men ingenting åt incels? Varför är det bara incels som bär allt ansvar själva för sina problem men ingen annan?

Varför kan inte kvinnliga pensionärer acceptera att livet blev som det blev med samma retorik?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 18:08:42 följande:
    Jepp, det är ofta är "allt" som behövs, bara att någon som befinner sig extremt långt från målet har extremt långt att gå innan de kommer fram. Så "allt" är olika.
    Om det är allt som behövs. Varför pratar ni samtidigt om att män behöver göra stora anstränger och att de som är populära män har jobbat hårt för att nå dit? För det du nämner är inte alls en stor ansträngning.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 18:12:59 följande:
    Nej. Han delar inte din offersyn eller dina extrema åsikter. Han är bara en kille som inte har haft sex. Milsvid skillnad.
    Vad spelar det för roll vad han har för åsikter? Det är det faktiska utfallet som räknas. En fattigpensionär med "smutsiga åsikter" har samma livssituation som en fattigpensionär med "goda värderingar".
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 18:15:15 följande:
    Kvinnliga pensionärer få också fixa sitt sex utan inblandning från staten.
    Det är inte det som de klagar på, utan pensionerna och jag sympatiserar med dem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 17:54:15 följande:
    Vill du veta något sjukt? Det kan vara våran hemlighet. jag har en partner, OCH vi träffades ute i riktiga livet. och vill du veta något ännu mer sjukt??? Denna man hade aldrig haft flickvän tidigare. men vet du vad? Han har aldrig anklagat mig, samhället eller kvinnor för sitt singelskap. Han är en man, en riktigt jäkla bra man. Han är jämställd, han slår inte, han kräver inte, och han är 110% okej med att jag har högre inkomst än han. vi delar på hushållssysslorna utifrån våra styrkor, så han dammsuger och jag lagar mat exempelvis.

visste du att det finns sådana män?
    Där ser du. Jag vill inte begränsa dig på något sätt. Du använder ju inte ens dejtingappar i såna fall.

Alla män som blir stämplade som incels är förmodligen likadana som din partner. Bra personer som aldrig skulle beskylla kvinnor för sina problem eller behandla dem illa. Det var förmodligen inget fel på honom innan han träffade dig.

Ett märkligt sammanträffande får man säga att flera av dem som dömer ut incels totalt i tråden visar sig vara sambos med män som tidigare har haft exakt samma problem.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?