Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 17:48:34 följande:
Du tror att jag skulle svepa ja på dig om du döljer de populära. Är inte det att påverka eller begränsa? Den appen skulle jag avinstallera snabbare än du kan bokstavera kvickt.
dessa kvinnor med låg pension levde väl under andra tider? På den tiden var väl samhällets norm att mannen var försörjare och kvinnan ett barnafödande *hembiträde*? eller menar du att arbetslivet och lönerna, eller synen på arbetande kvinnor var jämställt förr? Hur många män var föräldralediga och på så vis sänkte sin pension tror du?
så dessa kvinnor är ju som grupp offer för de omständigheter som rådde där och då. Det fråntar de dock inte ansvar att göra de bästa kan i sin sits här och nu. Inget blir bättre av att vara martyr i ett forum.
Det är att påverka, men är det verkligen en så stor grej? Om det leder till att dejtingapparna försvann har jag inga problem med det.
Ja, de är offer. Skillnaden är att de får vara offer, medan incels inte får vara offer. Egentligen är alla människor beroende av hur omgivningen fungerar. Om en stor grupp halkar efter eller får det sämre kan man räkna med att det inte beror på de har misskött sig, utan att omständigheterna var annorlunda för den gruppen.