• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 03:09:31 följande:
    Nej, det är inte 30% av männen som är ofrivilligt sexlösa. Fan vad du snackar skit.

The incel (/??ns?l/ IN-sel, a portmanteau of "involuntary celibate")[1] subculture is an online subculture of people who define themselves as unable to get a romantic or sexual partner despite desiring one.[2][3][4]Discussions in incel forums are often characterized by resentment, misogynymisanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex, and the endorsement of violence against women and sexually active people.
    Vad är din källa på att det är lägre än 30% av männen som är sexlösa. Här är min källa på att det visst är det:

medium.com/hello-love/the-number-of-sexless-men-has-tripled-in-10-years-why-e97e7165d2a1
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 03:20:16 följande:
    Tycker du dina åsikter att "det var bättre förr" och att "männen var osmarta som gav upp ekonomisk makt" samt att "männen har (politiskt) röstat för en förändring " med avseende kvinnors rättigheter.

Är normala inslag i dagens mansroll? Är det normalt att vara så kvinnoföraktande? Rent objektivt så tycker jag att det är förståeligt att kvinnor undviker en sån man. 

Lösningen på incelproblematiken är inte att incels ska ha sex. Tvärtom, sluta vara incel med nedharvande misogynitet och kvinnoförakt först så ökar möjligheterna för sex. Ofrivillig sexlöshet brukar de flesta förstå att de själva behöver göra en förändring. Inte incels tydligen. Så jävla narcissistiskt.
    Att du upprepar saker 100 gånger gör de inte att de blir mindre osanna. Jag har aldrig hävdat dessa saker. Du tar en åsikt och så vrider du den till något helt annat som "med avseende kvinnors rättigheter". Det har du hittat på helt själv.

Anonym (Til) säger att en stor grupp av män alltid kommer att vara oattraktiva för kvinnor oavsett vad de gör och hur de förändrar sig. Håller du inte med henne om den slutsatsen?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-10 06:42:48 följande:
    Precis, en viss andel av männen kommer inte att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder. 

Skillnaden mot tidigare är att kvinnor kan välja att vara ensamma idag, vilket var stigmatiserat eller ekonomiskt omöjligt förut. Idag kan kvinnor välja bort partners de inte vill ha, förr var de tvungna att leva med dem. Så en klar förbättring. 

Kvinnor bör och ska vara selektiva. Som du ser är det kvinnor som ofta tar hand om eventuella barn i slutändan, om mannen väljer att inte vara delaktig. Det kan förstöra livet att välja fel, oavsett barn eller inte. Vissa män kan tom vara ganska farliga om man råkar välja fel. Och attraktion är ju något du själv också vill känna, likaså kvinnor. 

Om kvinnor inte känner attraktion brukar det finnas goda anledningar. Exempelvis finns det en här i tråden som tycker det är rimligt att droga kvinnor, en annan som tycker att kvinnor inte borde få välja partner fritt. Såna går såklart bort som partnermaterial.

Bland såna som jag valt bort på dejtingsidor har det varit män jag inte känner attraktion till rent personlighetsmässigt. Vi har inte alls klickat, varken i personlighet eller sexuella preferenser. Så hemskt det skulle varit om jag varit tvungen att välja bland dessa som jag valt bort av goda anledningar. Då hade jag hellre varit ensam, än att genomlida ett liv med nån som var helt fel för mig.

Så svaret på din fråga: ja, en viss andel av männen kommer inte att vara attraktiva för kvinnor oavsett vad. Män skulle nog tycka likadant om de fick ett snävt urval av kvinnor som inte lyckats attrahera någon och som hade åsikter om vad män är skyldiga dem. 
    Om en viss andel av männen inte kommer att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder. Behöver det inte kompenseras på något sätt för att samhället ska bli jämställt?

I ett jämställt samhälle bör män och kvinnor behandlas lika och ha samma möjligheter. Är det då rättvist att kvinnor som lever ensamma har en betydligt större tillgång till sex än ensamma män? Borde inte samhället reglera det på något sätt?

Tycker du att samma förutsättningar ska råda för både män och kvinnor eller tycker du att det är bra att män har sämre förutsättningar när det kommer till relationer och sex?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-10 17:29:37 följande:
    Nej, jag skrev "oavsett vilka omständigheter som råder". Dvs även om man minskar utbudet kommer de männen fortsatt vara oattraktiva, eftersom de männen i sig inte gjort nån förändring som gör dem mer attraktiva. 

Det är däremot en helt annan sak med "hur de förändrar sig". Säg att man har taskig människosyn, men förändrar sig. Att man är alldeles för inbunden men ändrar sig. Att man är bitter och skyller allt på andra men ändrar sig. Att man har dålig hygien men ändrar sig. Osv osv osv. Då kan man definitivt göra sig mer attraktiv för människor.

Ser du skillnaden?
    Jag tror inte på det där. Att de flesta väljs bort pga dålig människosyn, bitterhet eller inte sköter sin hygien. Det syns inte utåt och de flesta sköter sin hygien, även incels. Det beror på andra saker som inkomst, utseende, social status, vilket väger tyngre. Då kan man nästan komma undan med en dålig människosyn om man har det.

Det är bara lättare att säga att incels väljs bort pga bitterhet och inte att de blir cyniska för att de redan har valts bort tidigare. Ett problem som är strukturellt beror inte på enskilda individer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 17:40:28 följande:
    Du själv hamnar under beskrivningen "incel" enligt wiki. Din beskrivning har du hämtat från en incelsida som enligt incel-maner försöker få det att låta som en helt oskyldig harmlös rörelse där personer som bara råkar ha misogyna, odemokratiska, kvinnoföraktande, fascistiska, extrema åsikter råkar befinna sig.

Dina åsikter är långt från harmlösa. Förstår du inte själv varför incels väcker sån ilska? låtsas du bara?
    Nej, jag hämtade den beskrivningen från samma wikipedia-sida som dig. Skillnaden var att du beskrev "incel-subkulturen" och jag beskrev ordet "incel".
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-10 17:39:07 följande:
    Jag vet som sagt ett flertal kvinnor som inte lyckas träffa någon pga sitt utseende. Så folk som "blir över" finns av båda könen, kvinnor är bara inte lika högljudda kring det. Tillgång till sex är inte i lika hög grad intressant för kvinnor skulle jag säga, mer bra relationer vilket är svårt (även om det såklart finns kvinnor som enbart vill ha sex). Upplever att män är betydligt mer utseendefixerade än vad kvinnor är. Är det också en orättvisa som borde rättas till tycker du? 
    Ja, om man mäter hur många som har långvariga relationer borde det vara samma för män och kvinnor (så länge man inte räknar in otrohet). Där finns det ingen skillnad mellan könen, vilket självklart är bra.

Tillfälligt sex är inte intressant för kvinnor, enligt dig. Frågan är då varför så många blir upprörda över de idéer om en mer rättvis reglering som har diskuterats i tråden? För de tar sikte på tillfälligt sex och inte långvariga relationer. Ingen som är i en långvarig relation skulle påverkas av det. Är det helt säkert att det är ointressant, undrar jag?

Visst, kvinnor är kanske mindre utseendefixerade när det kommer till långvariga relationer men inte vid tillfälligt sex. Där är det nog snarare tvärtom eftersom utbudet av män är större än kvinnor.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-10 17:57:32 följande:
    Och så var det det här med källkritik. Det här är en privatperson som har skrivit på en typ digital anslagstavla. Du får presentera en trovärdig källa, hitta hens orginalkälla och kolla att det verkligen står så/att han har tolkat den rätt. Börja ned om den öht finns.
    Originalkällan är tidningen Washington Post som är som DN/SvD i USA. Det syns på bilderna och graferna. Washington Post har dock en betalvägg, så man kommer inte åt deras hemsida.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-11 01:57:38 följande:
    Posta den länken du. Det är inte 30% av männen som är ofrivilligt sexlösa, vilket skitsnack 
    Här har du länken till artikeln plus Washington Post-reporterns twitter:

www.washingtonpost.com/business/2019/03/29/share-americans-not-having-sex-has-reached-record-high/

twitter.com/_cingraham/status/1111629177575350279/photo/1

28% står det är sexlösa. Är det fortfarande "skitsnack"?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?