• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 16:32:31 följande:
    Hur kan du skriva något sånt, efter alla personangrepp och lögner du sprider?

Du lever i en parallell verklighet. Hur kan du framställa dig som offret i den här ekvationen med tanke på allt skit du sprider om kvinnor?
    Jag har inte spridit någon skit om kvinnor. Det är ett exempel på lögner och personangrepp.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-04 05:57:44 följande:
    Ditt förslag gällde ju också bara vissa personer - de populära männen.

Det var ju de populära männen som skulle göras mer osynliga för kvinnor desto mer intresse kvinnorna visade dem.

Så hur var det nu med allas likhet inför lagen och principer du aldrig skulle ifrågasätta?
    Du verkar inte förstå skillnaden.

Om alla som har en lön på mer än 50 000 kr/månad betalar en högre skattesats än de som tjänar mindre än så är det helt förenligt med demokratin och att alla behandlas lika inför lagen.

Om en viss grupp betalar mer skatt på samma inkomstnivåer än övriga personer samhället för att den gruppen pekas ut som sämre är det inte förenligt med att alla är lika inför lagen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 06:50:46 följande:
    Nina Rungs kritiserade bland annat att Stefan Krakowski inte ställt frågor kring varför männens besvikelse ibland mynnade ut i kvinnohat och våldtendenser. Och det är en berättigad fråga, som måste ställas. Kanske ville han inte ställa den för att inte trampa på ömma tår, vem vet.

Men frågan kvarstår: varför börjar vissa av männen hata kvinnor och vill skada dem? Hur löser vi det? Dessa män kan ju inte få komma i närheten av kvinnor eftersom de är potentiellt farliga. 

Hur kommer det sig att ensamma kvinnor inte skriver på forum att de vill skada män, eller att det inte finns en sån rörelse ens bland vanliga kvinnor trots våldtäkt, misshandel etc där män främst är förövare?  Medan för vissa ensamma män räcker det med att de inte får till det med kvinnor för att hamna där? De behöver inte frukta för sina liv, de behöver inte vara rädda, kvinnor har inte gjort dem något ont mer än att inte välja just dem. Vilket även kvinnor upplever, utan att börja hata männen för det. 
    Frågan är varför vi som inte hatar kvinnor eller vill skada dem hela tiden anklagas för att gå dessa farliga personers ärenden för att vi vill hjälpa incels? Bara för att man bryr sig om incels som grupp betyder det inte man att står bakom kvinnohat som någon annan ger uttryck för.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 16:41:11 följande:

Var finns empatin i ditt förslag? Du vill ta bort attraktiva män från marknaden. Kvinnor kommer inte att knulla med de kvinnoföraktande incelsen bara för att du begränsar knullandet för vissa grupper av män. Tycker du inte synd om kvinnorna då? 

Varför kan du inte föreslå en bötfällning av incels? Ingen vill ju ha dom, då kanske dom skärper till sig och samhället blir lyckligt, empatin flödar, de svagaste kvinnorna riskerar inte att råka ut för en incel (och ja, det är också fascism)

Ja, din idé om lagstiftning, förhör och bötfällning är fascism. Vilket inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle.

Nej, jag tar inte bort någon man eller kvinna från marknaden. Jag begränsar deras aktivitet på marknaden. Precis som skatter begränsar hur mycket pengar en höginkomsttagare kan spendera eller trafikljus, bussfiler, gågator och hastighetsbegränsningar begränsar var man kan köra med sin bil.

Ingen person förbjuds helt från att ha sex med mitt förslag. En sexmissbrukare skulle även få hjälp att ta tag i sina problem tidigare, så jag ser inget negativt med det alls.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 16:47:02 följande:
    Precis detta. Kvinnor kommer hellre vara ensamma än att ta nån de inte vill ha. 
    Är det verkligen så svartvitt att alla personer man inte har en sexuell relation med för närvarande är personer som man absolut inte vill ha? Jag tror att verkligheten är lite mer nyanserad och att man många gånger inte är intresserade av dem för att det finns bättre alternativ att välja på.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 16:57:10 följande:
    Du behöver inte säga "jag hatar kvinnor" för att hata kvinnor. Finns olika sätt att visa det. Begränsa kvinnors friheter är ett sätt, vilket du ger uttryck i genom ditt fascistiska lagförslag, du tycker dessutom det var "bättre förr" då kvinnor var begränsade på ett eller annat sätt. Du tycker det var ett misstag av män att ge upp den ekonomiska makten.

Kvinnor undviker dig, det är en av ledtrådarna en man har för att börja fundera på dennes åsikter. För ja, en man som uttrycker sig på det sättet om kvinnor uppfattas antagligen som en potentiellt farlig man. Män som ser kvinnor som "resurser" är en potentiellt farlig man.

En man med fascistiska åsikter tenderar folk att undvika. Det är inte så komplicerat.
    Jag begränsar inte specifikt kvinnors frihet utan förslaget gäller lika för alla.

Att du hävdar att kvinnor undviker mig är ett exempel på lögner och personangrepp. Det stämmer inte. Jag kommer ofta bättre överens med kvinnor än med män och har fler kvinnliga vänner än manliga vänner. Personangrepp hör inte hemma i en hederlig diskussion.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 17:01:28 följande:
    Om man inte attraherats av personerna innan kommer man sannolikt inte att göra det. 

Det är hemskt att leva i en relation med "fel" person, mycket värre än att vara ensam. 
    Har du aldrig attraherats av någon annan än den som du för tillfället har en sexuell relation med?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 17:01:13 följande:

Det finns hjälp för sexmissbrukare, det finns också hjälp för incels. Du vill begränsa mäns sexliv. Det är fascism. Ekonomi och skatter har ingenting med folks sexliv att göra.

Allt du skriver är obehagligt.

Jag börjar nästan tro att du är en sexmissbrukare eftersom du tar så illa vid dig av förslaget. Precis som alkoholister kan bli rasande om man säger åt dem att sluta dricka, men det är såklart inget som jag har en aning om.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-04 17:07:10 följande:
    Jo, men dem jag valt bort i verkliga livet eller på dejtingsidor har jag haft skäl till att välja bort. 
    Ok, fair enough och självklart ska man få välja bort den man vill.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 17:09:04 följande:
    Testa att lägg fram dina åsikter till dina "kvinnliga vänner" skulle vara intressant att höra hur dom ställer sig till det.
    Nej, det tänker jag inte göra. Varför skulle jag göra det?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?