• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:16:25 följande:
    Den handlar om flera olika saker, men det är inte en klassisk vänsterlåt. Låten har blivit avskydd av den progressiva vänstern i USA.

Han sjunger om att folk försöker kontrollera hans tankar/åsikter och det är samma som ni gör i den här tråden. En stor del av män upplever att de inte får tänka som de vill i dagens samhälle och samtidigt bli respekterade för det.
    Du har skrivit det som att de ska bli respekterade för sina åsikter, är det meningen, eller menar du trots sina åsikter?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:49:06 följande:
    Om vi hade pratat om att kvinnor diskrimineras i vården, i arbetslivet, av pensionssystemet eller att de får ta för mycket ansvar hemma så hade tonläget i diskussionen varit helt annorlunda. Ingen hade sagt att kvinnor bara ska acceptera att det är så.
    Självklart ska det inte accepteras.

Vad menar du är motsvarande problem för män? Att misogyna incels inte får sex är på intet sätt diskriminering.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:44:21 följande:
    Fast om de personerna inte håller med om det så är det orättvist att du väljer att inte respektera dem för deras åsikter pga en stämpel som du själv sätter på dem.

I USA anklagas alla republikaner, halva befolkningen, för att vara misogyna rasister och det är detta som skapar den farliga polariseringen.
    Menar du på fullt allvar att man ska respektera homofober,rasister och misogyna personer för deras åsikter?
    För det är något i alla fall jag aldrig kommer att göra.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:49:06 följande:
    Om vi hade pratat om att kvinnor diskrimineras i vården, i arbetslivet, av pensionssystemet eller att de får ta för mycket ansvar hemma så hade tonläget i diskussionen varit helt annorlunda. Ingen hade sagt att kvinnor bara ska acceptera att det är så.
    Men det är väl knappast jämförbart med att man protesterar mot åsikter som att män ska tilldelas en kvinna som han ska få ha sex med mot hennes vilja?
    Det hoppas jag att du inser.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:16:25 följande:
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-26 19:28:30 följande:
    Den handlar om hur de rika styr samhället, därav hopplösheten, men det missade du kanske?
    Jag ser verkligen inte hur det har med det här att göra, såvida du inte vill skylla på rika vita män..?
    Den handlar om flera olika saker, men det är inte en klassisk vänsterlåt. Låten har blivit avskydd av den progressiva vänstern i USA.

Han sjunger om att folk försöker kontrollera hans tankar/åsikter och det är samma som ni gör i den här tråden. En stor del av män upplever att de inte får tänka som de vill i dagens samhälle och samtidigt bli respekterade för det.
    Jag upplever att du vill kontrollera folks sexliv, att de inte ska få knulla som de vill, för att du inte fick vara med i deras sexliv.
  • Anonym (Intet nytt under solen)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-28 18:49:59 följande:
    Jag upplever att du vill kontrollera folks sexliv, att de inte ska få knulla som de vill, för att du inte fick vara med i deras sexliv.
    Och jag lovar att vi andra kommer att sexa som vi vill i alla fall.

T.o.m. ha mer än en man som inte är han. 

Antar att jag blir dubbelt halshuggen när offerkofterevolutionen kommer så det är bäst att njuta medan man kan.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 17:59:44 följande:
    det är inte orättvist utan en konsekvens av dina misogyna idéer. Vill du inte att vi ska racka ner på dina fascistiska idéer, sprid dom inte. Enkelt löst
    Det är inte ett demokratiskt synsätt om du vill att de som har andra åsikter än dig ska hålla tyst.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 18:00:45 följande:
    På vilket sätt är detta jämförbart med sex? Som inte är en lagstadgad rättighet?
    Inget av de områden som kvinnor tar upp att de blir diskriminerade inom är lagstadgade rättigheter heller. Vad är skillnaden?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-28 18:15:42 följande:
    Tycker du det är jämförbart med diskriminering att kvinnor inte vill ha sex med misogyna män?

eller varför frågar jag ens.
    Fast jag skyller inte på kvinnor för att det finns många incels. Det är systemet, dejtingapparna, som jag menar diskriminerar män. Precis som kvinnor menar att andra system diskriminerar dem och inte alla män som personer.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-28 18:17:58 följande:
    Ingen har sagt att män inte får ta upp de här problemen.
    Och ingen har sagt att man inte vill ha rättvisa.
    Men tycker du att du värderar kvinnor och män lika högt när du föreslår att staten ska reglera dejtingappar så att kvinnor inte kan välja attraktiva män t ex?
    Jag vill att kvinnor ska kunna välja attraktiva män i samma utsträckning som män kan välja attraktiva kvinnor. Ingen skillnad mellan könen alltså. Lika förutsättningar för män och kvinnor.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?