• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 20:39:57 följande:
    Nej, jag ljuger inte.
    Om du lite mer noggrant läser vad jag (obs! jag) har skrivit så ser du att jag anser  att man INTE skall tvingas till tilldelning, det skall vara frivilligt, som i dokusåpan.
    missade hela det stycket.

häxan surtant
  • EnAnonumius
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 20:39:57 följande:
    Nej, jag ljuger inte.
    Om du lite mer noggrant läser vad jag (obs! jag) har skrivit så ser du att jag anser  att man INTE skall tvingas till tilldelning, det skall vara frivilligt, som i dokusåpan.
    Du skrev så här citerar DIG och dina EGNA ord:

"Tydligen tycker staten (SVT) att det är okey och inte moraliskt tvivelaktigt eller att det är koppleri. Det är enligt staten okey att använda skattepengar till att tilldela människor inom ramen för dokusåpa."

Apropå läsa noga..
    Du kanske skall kräva av dig själv att läsa noga först innan du gör det av andra.
    Jag vände mig emot det DU skrev om SVT före det var felaktigt skrivet av dig, då SVT  sysslar inte med "tilldelning av människor".  Det hade du sett om du hade följt ditt egna utlåtande om att "läsa noga".

För som sagt, de deltar FRIVILLIGT i dokusåpan, och av den anledningen så kan det aldrig bli klassat som någon "tilldelning av människor".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 21:10:15 följande:
    Det kanske dessa Incels har gjort också, vem vet. 
    Men SVT kan bara ta emot 5-6 personer av resp. kön.

Jag ser heller inte att misogyn skulle vara ett permanent tillstånd. 
    De psykologer, sexologer som staten uppenbarligen har som resurser kan då minimera misogyniteten innan giftemålet. 
    Jag tycker min ide var bätte
    Självfallet kommer det att finnas individer som inte vill detta och då får man respektera detta. Alternativt får man tvinga folk till detta. Personligen är jag tveksam till att tvinga människor till en sådan sak.
    ClumsySmurf skrev 2023-08-25 19:08:19 följande:
    [...]
    För 20 år sen var det inte lika många män som drog ner varandra i en ekokammare på internet. insta kontot mansbebebisar för kvinnobebisar har säkert bidragit till att kvinnor fått det svårare på partnermaknaden och i sina relationer men bara för den lilla minoritet med mansförakt och offermentalitet som ältar känslor i grupp och som har blivit surare och bittrare. De kan ju dejta varandra, det hade nog blivit en bra reality show. Grinolle och grinsippa går på dejt och diskuterar strukturella orättvisor.

• Anonym (Palle)

4 miljoner inlägg senare.. vad kommer ni fram till?

• Anonym (L)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-27 21:34:49 följande:

4 miljoner inlägg senare.. vad kommer ni fram till?

Läs mitt inlägg 5416. Där finns lösningen. Och det var Balansspelaren som kom på det.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (L) skrev 2023-08-27 21:46:35 följande:
    Läs mitt inlägg 5416. Där finns lösningen. Och det var Balansspelaren som kom på det.
    Låter som en ide. Dom som är singlar i tråden borde söka allihop så matchar vi ihop dom. Skulle troligen bli extremt intressanta diskussioner och draman.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 21:10:15 följande:
    Det kanske dessa Incels har gjort också, vem vet. 
    Men SVT kan bara ta emot 5-6 personer av resp. kön.

Jag ser heller inte att misogyn skulle vara ett permanent tillstånd. 
    De psykologer, sexologer som staten uppenbarligen har som resurser kan då minimera misogyniteten innan giftemålet. 
    ska staten pracka på de misogyna psykologhjälp? eller hur ska dessa misogyna själva ta psykologhjälp? Det är hela nyckelfrågan. Hur ska dessa själva ta den hjälp som finns att tillgå? när de inte ens inser att det är de som behöver hjälp? Du tror inte dessa individer istället kommer lägga all börda och skuld på sin partner? *om bara du ställde upp på sex vore jag gladare*, *om bara du tackade för att jag hjälper till att städa* *om bara duuuuu?.*
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-27 21:54:34 följande:
    Låter som en ide. Dom som är singlar i tråden borde söka allihop så matchar vi ihop dom. Skulle troligen bli extremt intressanta diskussioner och draman.
    Du verkar ju inte ha nån man i ditt liv så du kunde ju ta dig an TS.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 19:30:01 följande:
    En korpen spelare hör inte hemma i elitserien. Men med en medveten satsning så har alla möjligheter att förbättras.
    Är att ha sex jämförbart med att spela i elitserien? Tycker du att bara en begränsad elit av män ska få ha sex och resten ska vara utan?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:09:21 följande:
    Är att ha sex jämförbart med att spela i elitserien? Tycker du att bara en begränsad elit av män ska få ha sex och resten ska vara utan?
    Jag är trött på alla jävla omskrivningar och liknelser. Men vi kan väl säga så här: är du inte med i matchen så får du inte spela. Så enkelt är det.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?