• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:

Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.

Lite krav på logik måste det väl finnas eller? Det är jättemånga som tittar på Lyxfällan också, men det betyder inte att de vill hamna hos Kronofogden...
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-27 15:49:37 följande:
    Det finns exempel på folk som varit med i flera. Till och med i Lyxfälan har det dykt upp medlemmar från dokusåpor. 
    Jo, ett problem utesluter inte ett annat.
  • molly50

Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp.  Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur? 

Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?

Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?

Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.

Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka  2022.  Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig.  Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva  Teve-medverkan. 
    Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.

Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.

Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.

Du kan ju inte jämföra detta med ett tv-program dit människor anmäler sig frivilligt.
    Och hur många av de par som gifter sig där fortsätter att vara tillsammans?
    Jag tycker inte det verkar fungera för så många.
    Och hur många av de som medverkar i programmet tror du hade ställt upp om den de får tilldelad är oattraktiv?

Jag har ingenstans påstått att jag talar för ala kvinnor.
    Däremot så tror jag att många kvinnor hellre skulle vilja vara singel än att tilldelas en man de inte vill ha.
    Och jag antar att detsamma gälller män.
    Eller skulle du glatt ta emot den kvinnan du blir tilldelad även om hon är oattraktiv och inte alls i ditt tycke och smak?
  • Anonym (Balansspelaren)

TS,

Vi har idag resonerat oss fram till att det är FULLT möjligt för staten att tilldela kvinnor till män (och tvärtom).

Det sker redan idag i liten skala i teve-serien som nämnts.

Alla mothugg som du får att det inte är möjligt att tilldela har härmed bevisats som felaktiga, eftersom det redan sker.

Självfallet kommer det att finnas individer som inte vill detta och då får man respektera detta. Alternativt får man tvinga folk till detta. Personligen är jag tveksam till att tvinga människor till en sådan sak.

Skall staten verkligen ägna sig åt att tilldela människor och relationer?

Tydligen tycker staten (SVT) att det är okey och inte moraliskt tvivelaktigt eller att det är koppleri. Det är enligt staten okey att använda skattepengar till att tilldela människor inom ramen för dokusåpa.

Mitt personliga svar är kanske, absolut värt att undersöka. 

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 16:38:19 följande:

TS,

Vi har idag resonerat oss fram till att det är FULLT möjligt för staten att tilldela kvinnor till män (och tvärtom).

Alla mothugg som du får att det inte är möjligt att tilldela har härmed bevisats som felaktiga, eftersom det redan sker.

Självfallet kommer det att finnas individer som inte vill detta och då får man respektera detta. Alternativt får man tvinga folk till detta. Personligen är jag tveksam till att tvinga människor till en sådan sak.

Tydligen tycker staten (SVT) att det är okey och inte moraliskt tvivelaktigt eller att det är koppleri. Det är enligt staten okey att använda skattepengar till att tilldela människor inom ramen för dokusåpa.

Är du knäskål på riktigt? Du har missat att de som är med i serien anmält intresse FRIVILLIGT. Staten har inte bara hämtat upp slumpmässiga människor. fy fan för sådana som försöker förvrida sanningen så jävla genomrutten människosyn.
  • Anonym (Intet nytt under solen)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-27 16:47:48 följande:
    Är du knäskål på riktigt? Du har missat att de som är med i serien anmält intresse FRIVILLIGT. Staten har inte bara hämtat upp slumpmässiga människor. fy fan för sådana som försöker förvrida sanningen så jävla genomrutten människosyn.
    Men fatta att dessa muppar antingen bara driver eller är helt bortom räddning.

Det är ett åttonde underverk att någon ens ids kommunicera med dem.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-08-27 16:50:16 följande:
    Men fatta att dessa muppar antingen bara driver eller är helt bortom räddning.

Det är ett åttonde underverk att någon ens ids kommunicera med dem.
    hoppet är det sista som överger än. Men ja. Det är väl dags att ge upp hoppet. Vissa rövhattiga människor är bortom räddning och kommer få vad de ger i sinom tid, dvs bajskorvar tillbaka.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2023-08-27 15:57:00 följande:
    Du kan ju inte jämföra detta med ett tv-program dit människor anmäler sig frivilligt.
    Och hur många av de par som gifter sig där fortsätter att vara tillsammans?
    Jag tycker inte det verkar fungera för så många.
    Och hur många av de som medverkar i programmet tror du hade ställt upp om den de får tilldelad är oattraktiv?

Jag har ingenstans påstått att jag talar för ala kvinnor.
    Däremot så tror jag att många kvinnor hellre skulle vilja vara singel än att tilldelas en man de inte vill ha.
    Och jag antar att detsamma gälller män.
    Eller skulle du glatt ta emot den kvinnan du blir tilldelad även om hon är oattraktiv och inte alls i ditt tycke och smak?
    Man kan påstå att svt är staten och att frivilligt delta i ett tv program och att få böter av staten för att man knullat med för många är exakt samma sak, det beror på hur ärlig man är.

• Anonym (SL)

Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp.  Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur? 

Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?

Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?

Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.

Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka  2022.  Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig.  Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva  Teve-medverkan. 

Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.

Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.

Tusentals kvinnor...hrm...var får du den siffran ifrån?

1700 anmälde intresse..sammanlagt. Alltså kvinnor OCH män.
    1700 personer av Sveriges mer än 2 miljoner singlar...
    Din förmåga att dra slutsatser lämnar lite att önska. Du lägger fram detta och påstår att dessa siffror representerar verkligheten.

2022 ansökte även rekordmånga till förskolärarprogrammet.
    Med din logik så vill större delen av Sveriges befolkning därför bli förskollärare...
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 16:38:19 följande:

TS,

Det fungerar på samma sätt som dejtingappar som matchar människor med varandra. De som anmäler sig gör det frivilligt och de är inte tvungna till nånting.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?