Inlägg från: Anonym (Intet nytt under solen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Intet nytt under solen)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 11:40:39 följande:
    Det du och skild missar är att antalet män som får barn med flera kvinnor ökat, samtidigt som antalet män som inte får barn alls ökat.

Det är stor skillnad på om 10 procent av männen blir barnlösa mot 30 procent av dem.
    Jag skulle rekommendera alla att läsa denna artikel publicerad 2022 om varför hälften av människor födda på 1800-talet aldrig fick några barnbarnsbarn.

www.su.se/forskning/nyheter-forskning/n%C3%A4ra-h%C3%A4lften-f%C3%B6dda-i-slutet-av-1800-talet-fick-aldrig-barnbarnsbarn-1.619663#:~:text=Barnl%C3%B6shet%20var%20relativt%20vanligt%20i,22%20procent%20bland%20m%C3%A4n%20idag.

"Barnlöshet var relativt vanligt i slutet av 1800-talet och över en fjärdedel av män och kvinnor fick inga barn. I jämförelse är barnlösheten 14 procent bland kvinnor respektive 22 procent bland män idag."
    -

"Förutom barnlöshet var två omständigheter viktiga för att inte efterlämna några barnbarn och barnbarnsbarn: dels att många avled innan 45 år, dels lågt barnafödande i första generationen. Att bara ha ett eller två barn ökade tydligt risken för att ens släkt skulle dö ut. Om personen däremot hade fem eller fler barn var sannolikheten nära 100 procent att också få barnbarnsbarn. De som fick barnbarn fick i de flesta fall även barnbarnsbarn. Bland de som överlevde till 45 års ålder fick drygt 40 procent aldrig barnbarnsbarn.

Forskarna tittade också på kopplingen till socioekonomisk grupp och yrkestillhörighet och fann att personer med högst respektive lägst socioekonomisk bakgrund mer sällan hade efterlevande i följande generationer. Bönder som ägde sin egen mark fick i högre utsträckning barnbarnsbarn, mycket för att det var lättare för dem att gifta sig och bilda familj ? de som hade mindre resurser blev oftare barnlösa.  

? Bland bönderna fanns en livsstil och kultur där folk hade fler barn jämfört med arbetare och de högutbildade. Vi vet från annan forskning att det var elitgrupper som minskade sitt barnafödande tidigast och det var bönderna som minskade sitt barnafödande sist när barnafödandet sjönk i Sverige på 1800-talet, säger Martin Kolk. 

? Under andra halvan av 1900-talet var det istället ofta högutbildade som var barnlösa men de senaste decennierna är det återigen socioekonomiskt svagare grupper som är barnlösa i högre grad, framförallt för män men även för kvinnor. 

Hur många som inte får några barn alls har skiftat ganska mycket under det senaste århundradet, men med tanke på att de flesta får färre barn idag tror Martin Kolk att fler släkter kommer dö ut i framtiden. 

? Andelen som inte har några barn alls är idag lite färre än i slutet av 1800-talet men å andra sidan har män och kvinnor idag i genomsnitt färre barn. Det är därför troligt att fler som lever idag kommer bli utan efterlevande i framtiden, i jämförelse med de som var födda på slutet av 1800-talet."

Anonym (Fol) skrev 2023-07-26 14:19:18 följande:
    Jag ser på utvecklingen de senaste 50 åren och då har antalet barnlösa män ökat.

Din text bekräftar att detta är föränderligt.
    Men också att det var värre under ett tidigare sekel, som också var sämre på många andra sätt för den som var fattig.

Är vi mentalt klenare idag, mer frustrerade för att vi har fler att jämföra oss med vad gäller relativa resurser/lycka, eller är det rentav någon miljöfaktor/föroreningar som ger så många diagnoser och psykiskt dåligt mående? 

Kan man undra...

Det är nu jag passar på att påminna om att även folk som inte har alla hästar hemma och med diverse kognitiva problem, får lov att finnas på forum.

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-27 16:47:48 följande:
    Är du knäskål på riktigt? Du har missat att de som är med i serien anmält intresse FRIVILLIGT. Staten har inte bara hämtat upp slumpmässiga människor. fy fan för sådana som försöker förvrida sanningen så jävla genomrutten människosyn.
    Men fatta att dessa muppar antingen bara driver eller är helt bortom räddning.

Det är ett åttonde underverk att någon ens ids kommunicera med dem.
    ClumsySmurf skrev 2023-08-28 18:49:59 följande:
    Jag upplever att du vill kontrollera folks sexliv, att de inte ska få knulla som de vill, för att du inte fick vara med i deras sexliv.
    Och jag lovar att vi andra kommer att sexa som vi vill i alla fall.

T.o.m. ha mer än en man som inte är han. 

Antar att jag blir dubbelt halshuggen när offerkofterevolutionen kommer så det är bäst att njuta medan man kan.
    Anonym (hej) skrev 2023-09-01 19:09:51 följande:
    Nej, jag har redan förklarat vad jag tycker. Jag vill påverka utbudet i apparna genom algoritmer i realtid så att män och kvinnor sveper ja på lika många. 20% eller 30% spelar ingen roll, bara det jämnas ut.
    Nu är du bara spritt språngande galen.

Fascinerande.
    Anonym (Fol) skrev 2023-09-01 19:17:20 följande:
    Man kan ju se heterosexuelitet som diskriminering också. 

Angående detta med mansöverskott så skulle jag uppmana alla incels att dra fördel av det istället. 
    Ja, det är rejält mansöverskott i Sverige vilket betyder att det är mansunderskott på andra ställen. Jag är fullständig övertygad om att du och många andra incels skulle ses som attraktiva i t.e.x. Sydostasien där dessutom västerländskt utseende är hippt.
    Men kan vi då tala om bristen på normalviktiga män i ålderspannet 45-55 år?

Jag läste i en åldersuppdelad redovisning att hela 70% där är överviktiga!

Dvs om jag inte vill byta från en gubbmage till en annan gubbmage så går 70% bokstavligen fetbort. Och det är ju bara ett enda krav.

När ska männen skärpa sig och åtgärda denna orättvisa, så att alla kvinnor kan få en hälsosam broccolikramande man som kan leva länge och ge henne kärlek och omsorg på ålderns höst? GråterGråter
    Anonym (....) skrev 2023-09-04 21:35:13 följande:
    Om någon säger att man måste vara värd det. 
    Det låter som att man menar att man måste förtjäna sex. 
    Det är väl bara en förkortning av "du måste vara så att en annan person tycker att du är tillräckligt bra, enligt vilka kriterier de nu har, för att de ska vilja ha sex med dig."

Det blir lätt omständligt om man måste skriva ut det hela tiden.
    Anonym (hej) skrev 2023-10-03 18:43:11 följande:
    Män som är incels har inte alls problem med att respektera kvinnor eller anser sig berättigade till dem. Det är helt tvärtom. Dessa drag gäller för de mest promiskuösa männen.
    Nu totalsnurrar du. Helt av banan...

Se dokumentären här och kom sen och säg att dessa män "respekterar" kvinnor,

www.tv4play.se/program/1cb010f9333b3b8ebe26/kalla-fakta-svenska-incels
    Anonym (....) skrev 2023-10-03 18:55:22 följande:
    "är inte kvinnor som är incels i första hand."
    Du erkänner att kvinnor har inte samma möjligheter att bli kallad incel eller få uppleva att vara en incel

Och det har ju då troligen att göra med att kvinnliga "incels" inte skickar dödshot, skriver manifest eller springer runt och hotar eller skjuter slumpmässiga av andra könet på stan.

Hade kvinnliga incels varit så "duktiga" hade de säkert fått en alldeles egen dokumentär.

ClumsySmurf skrev 2023-10-04 17:44:08 följande:
    vill du länka till Källa?

Ett i högen av exempel:

According to happiness expert Paul Dolan, a professor of behavioral science at the London School of Economics, women who are single with no children are the happiest.[i] Dolan explains says that while men derive benefits from marriage, the same cannot generally be said for women.

Dolan explains that men benefit from tying the knot because they "calm down." They become less inclined to take risks, earn more money, and live longer. But the same results do not benefit married women. In fact, Dolan notes that married men tend to be healthier due to less risk-taking, but marriage apparently does not impact women's health?except to the extent that middle-aged married women have an elevated risk of both mental and physical conditions as compared with their single counterparts. Dolan concludes that ?[t]he healthiest and happiest population subgroup are women who never married or had children."

www.psychologytoday.com/intl/blog/why-bad-looks-good/202102/why-so-many-single-women-without-children-are-happy
    EnAnonumius skrev 2023-10-08 13:09:17 följande:
    Varför är du så otrolig fördomsfull och nedvärderande mot psykologer?
    En psykolog gör så jäkla mycket mer än bara ta betalt och säger självklarheter.
    Många män tror uppenbarligen inte att psykologer kan nåt om sitt jobb, och dessutom är dessa män så självförhärligande eller snarstuckna att de inte klarar att höra om det skulle framkomma att de faktiskt har ett litet problemområde nånstans.

Lite som kvinnor som frågar "ser min bak fet ut i den här?" och bara tål att höra ett svar. 
    Anonym (hej) skrev 2023-10-21 15:27:21 följande:
    Tror du att män har blivit sämre på emotionell intelligens och effektiv kommunikation än vad män var tidigare?

Hur skulle denna brist på emotionell intelligens märkas på en dejtingapp när de inte ens får chansen att dejta?

Dessa tips är bara ren smörja. För att bli bra på relationer måste man få öva och får man aldrig det är det omöjligt. Männen kan inte göra något åt det om de aldrig får chansen att prova.
    Om man börjar interaktionen med "Knulla?" så säger det väl sig själv att det kan arbetas på lite?

Att kunna skriva bra är underskattat idag, måste jag säga.

Ja här blir det inga barn gjorda...Drömmer

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?