-
Tyvärr tänker de flesta så ja och därför är det extremt vanligt med fysisk och psykisk ohälsa samt ekonomiska och sociala problem. Allt för många lever hellre med ögonbindel än tar ansvar för sig.Anonym (Skild) skrev 2023-07-23 14:28:54 följande:Sån tur att inte folk i allmänhet tänker som du.
-
Det är något väldigt rubbat och naivt med en person som tror på att man vinner mer på att ta än att ge.Anonym (....) skrev 2023-07-24 19:17:37 följande:Finns redan en massa män som ger fler orgasmer till kvinnor under sex enbart för kvinnas skull.
Att de medvetet gör det för att gynna kvinnan pågrund bland annat jämställdhetens skull. -
Vad menar du egentligen?ClumsySmurf skrev 2023-07-24 21:50:16 följande:
"Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare. "
Så är det ju, om jag bryter båda armarna så jag kan ju inte räkna med att hemtjänsten ska fixa mat, diska och suga min kuk, eller? Staten skulle kunna bestämma att arbetslösa incels helt frivilligt ska välja att jobba inom hemtjänsten eller vara utan socialbidrag.
De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.
Min fråga är Skall vi ha ett egoistiskt samhälle?Svara bara Ja eller Nej.
I ett icke-egoistiskt samhälle ser samhället alla problem som är övergripande som sina. Således är det definitivt ett problem i ett icke-egoistiskt samhälle att det finns många olyckliga singlar. -
Det där med surrogatmödraskap är verkligen sjukt. Maximalt utnyttjande av människor i nöd. Borde vara totalt förbjudet och med rejäla straff.StudierKemi skrev 2023-07-25 13:01:33 följande:
Det är verkligen synd om kvinnan som är det könet som föder, och att man inte kan välja fritt, diskutera sig fram, ifall mannen ska vara den som föder istället, som spricker permanent och inte hon? Hon är FAST i detta. Det finns inte många val för kvinnan... Och om man nu VILL att en annan kvinna föder barnet och har ont istället för en själv, så blir folk arga att surrogatmamman "utnyttjas" (så som i t.ex. Paris Hiltons fall, hon blev mamma genom att använda en surrogatmamma), men om den originala mamman inte VILL då?
Vi måste öppna ögonen ang. om vad synd det är om kvinnan och att innerst inne vill man slippa föda, men man vill få barnet.... Det är 15% som dör i barnsäng om inte sjukhus finns tillgängligt. Naturen har gjort kvinnan väldigt asexuell och att man inte vill mer sex efter t.ex. 2 barn, eller efter 5-7 män som doppat, sprutat och stuckit (skitstövlar). Sexet blir mer för mannens skull än för kvinnans skull, objektivt sett... (ju tidigare du förstår detta, desto bättre). Kvinnor gillar mer sina mysiga katter och roliga, sociala tjej-vänner, säger forskning.
Om husdjuren klarar av att vara lyckliga, lojala, tacksamma utan att få sex, så klarar du också det. Eller är det något allvarligt fel på dig?
-
Så det är att vara man. Jag gillar det.Anonym (hej) skrev 2023-07-25 16:47:06 följande:Det problemet finns inte, men kvinnor har andra problem som de ständigt framför, beklagar sig över och alltid möts av samhällets medgivande.
Skulle inte stå ut att leva som en kvinna och daltas med. -
Det där med sjukvård låter som ren gallimatias. Beträffande lön får man den lön efter vad man presterar. Därför som det finns mängder med kvinnor som tjänar enorma summor. Det är inte kön som avgör vad man tjänar eller vilken sjukvård man får.Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 16:55:33 följande:Menar du lika löner som män? Eller samma sjukvård som män? Känns som det är männen som det daltas med. Gillar du det?
-
Det där var det mest absurda och felaktiga jag läst på flera år.Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:32:21 följande:Det finns inte så mycket enskild person kan göra för att förändras.
-
Jag förstod inte vad ni menade. Vad menar du?ClumsySmurf skrev 2023-07-25 18:41:47 följande:har du läst inlägget jag svarade på?
-
Har man medvetet jobbat på sig själv under något eller flera decennier når man nivåer man som ung trodde var omöjliga att nå.Anonym (hej) skrev 2023-07-25 18:51:57 följande:Då har du inte så stor självinsikt om dina egna styrkor och svagheter. Det finns inget jag är mer trött på än tidsandan där alla problem skylls på den enskilda individen. Så tänkte inte människor förut.
Jag tycker egentligen inte man ska skylla på individen för samhället är så mesigt att folk i det närmaste uppmanas att tycka synd om sig själva istället för att agera. Lätt att bli passiv i den miljön men det förändrar inte att man har enorma möjligheter att utvecklas. -
Det är inget hon behöver erkänna. Alla vettiga människor förstår att det är så det ligger till.Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-25 19:25:27 följande:
Jo, om man vill ha jämställdhet så är dessa definitivt jämförbara eftersom bägge är att betrakta som förmåner.
Därför, med din retorik tillämpat lika på både män och kvinnor så blir det kvinnornas eget fel att de är lågavlönade.
Nikha, om du är konsekvent och minsta trovärdig i din retorik förklarar du nu för lågavlönade kvinnor att dom måste jobba mer övertid, vara mer inställsamma mot manliga chefer vid löneförhandlingar eller om du har andra knep hur kvinnor skall få samma löner som män. Precis på samma sätt som du förklarade för alla män att de får skylla sig själva.
Om inte, är du genomskådad som en äkta egoist!