• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-07-20 17:17:22 följande:
    Jag har åtminstone tre väninnor som lever ensamma, får väldigt få matchningar och heller inte lyckats träffa nån irl. Åtminstone två av dem har en stark önskan om att leva i relation och har bra presentationer, den tredje är inte lika aktiv i sitt sökande. Härliga, roliga, varma kvinnor. Det de själva konstaterat är att utseendet ligger dem i fatet och eftersom män oftast är väldigt utseendefixerade får de få matchningar. 

I jämställdhetens namn bör väl isf algoritmen ändras så att även de kvinnor som får få matchningar också är de som visas för män. 

De kvinnorna du beskriver är kvinnliga incels.

De har stora drömmar men gör ingenting för att uppnå det. Om man inte är snygg som kvinna så ser man till att bli snygg. Finns ingen bra man som accepterar en kvinna som går ner sig.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-20 17:50:25 följande:
    Ingen av dem har "gått ner sig". De är måna om sitt yttre, har stort klädintresse och sminkar sig. Det är själva ansiktsdragen primärt som är problemet. En av dem har kanske några kg för mycket, inte de andra två. Det finns ärligt inget mer de skulle kunna göra, de är fräscha. Och smarta. Och roliga, härliga, varma. 
    Alla kan göra mer så när du skriver så blir jag misstänksam. Jag har svårt att tro dig faktiskt men om så är fallet så beror det på att de är för passiva och väntar. För egen del har jag aldrig träffat en härlig kvinna som är 30+ och ofrivillig singel.

Sedan har jag noterat just med kvinnor som inte har de bästa generna att de accepterar rollen som den fula tjejen i hänget istället för att göra sig attraktiv. De må bry sig om kläder men det blir så en tantig stil som inga män gillar. Män gillar den söta och feminina tjejen looken.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:40:02 följande:
    Det skulle slå mot de män som har störst framgångar också så det är inte bara riktat mot kvinnor. Det handlar om att utjämna förutsättningar.

Frågan är varför då varför det finns så många incels idag och varför man inte har pratat om såna problem tidigare? Det borde i såna fall betyda att enskilda människor har blivit mindre attraktiva över tid.
    Ser flera orsaker till varför det finns fler incels idag

1) Kvinnor överlever utan en man idag och är mindre beroende av män överlag.
    2) Män är mindre trogna vilket gör att de mindre attraktiva männen får större konkurrens. Många fler män idag vandrar runt mellan kvinnorna.
    3) Det finns ett stort mansöverskott i Sverige.
    4) Det är enklare för  singelmän att träffa varandra pga internet och där bygga upp en egen kultur.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:46:16 följande:
    Rent allmänt att det ses som ett problem om kvinnor halkar efter i till exempel löner, men inte om män halkar efter i skolresultat eller ofrivillig ensamhet. Det görs inget åt mäns problem.
    Även att det du säger stämmer i stort så är det inget som kommer att hjälpa dig. Som jag tidigare skrev till dig. Det bästa du kan göra är att inte acceptera den roll de här människorna vill trycka in dig i. Se till att bli bäst helt enkelt och använd dessa personers ord som en drivkraft att ta dig uppåt. Du kan bli större än dem.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 18:54:34 följande:
    Ja, punkt 2 är den som jag har försökt hitta lösningar på.
    Mer traditionella och familjeorienterade normer i samhället över lag skulle "mildra" den punkten. Skilsmässor är alldeles för normaliserat och accepterat i samhället. Det tycker jag främst för att många barn far illa på grund av det.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 17:45:46 följande:

; the "80/20 rule" (an application of the Pareto principle) which suggests that 80% of women desire the top 20% of most attractive men

and commonly believe that the only thing more important than looks in improving a man's eligibility as a prospective partner is wealth.

Nu känner inte jag till statistiken men det där stämmer sannolikt hyffsat väl.

Allt det du radar upp har grader av sanning i sig. Det jag noterat hos incels är dock att de övervärderar utseendet och undervärderar personliga egenskaper. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 18:27:04 följande:
    Vad har jag för åsikter om kvinnor som är onormala? Bortsett från dina lögner om att jag skulle se de som "vandrande vaginor", vilket inte stämmer.

Nej, att vara incel är inte ett aktivt val. Halva delen av att vara incel är att det är ofrivilligt, alltså kan det inte vara ett aktivt val för då är den personen inte en incel. Kan du förklara hur man slutar vara en incel och börjar ha sex genom att ha kvinnliga vänner?

Hur kan man börja ha sex genom att bara umgås med personer som man inte har sex med? Det är en självmotsägelse. Varför förstår du inte jag inte har något emot kvinnliga vänner? Det hör dock inte till en diskussion om incels och sexbrist.

Det är du som går till personangrepp och vill misskreditera mig istället för att hålla diskussionen saklig. Jag har inga skyldigheter att berätta ingående för dig om vem jag är.
    Sociala färdigheter gör en man  mycket mer attraktiv för kvinnor. Varje gång man umgås så över man på det. 

Det var faktiskt ett rätt bra råd att skaffa kvinnliga vänner. Lyssna inte på deras råd bara för de kommer att säga det du vill höra men inte det som kommer att hjälpa dig.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 18:46:11 följande:
    Ja, men jag har inte sagt att det är dåligt. Det är bara han som har hittat på det.
    Ok, bra där.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 18:55:35 följande:
    Vad har du för belägg att det är sanning? bara för att incels återupprepande tar upp det gör det inte per automatik till en sanning. Det incels håller på med däremot är rekrytering med falsk propaganda. Göder varandra, till slut börjar incels propagera för statligt reglerat partnerskap.
    Jag känner inte till siffrorna men om man inte lever i en källare så ser man tendensen att det är vanligt att attraktiva män har många partners. Medan kvinnorna är mer restriktiva. Om det sedan är 60/40  eller 80/20 har jag ingen aning om. Jag bara konstaterar att det finns sådana mönster i samhället.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-21 19:00:44 följande:
    Du tycker det är dravel att incels ska skaffa sig kvinnliga vänner då de tydligen bara ser kvinnor som potentiella sexpartners, och att då smärtan över att bli bortvald skulle vara för stor. Vilket innebär att just du ser kvinnor som vandrande vaginor. Hur andra betraktar kvinnliga vänner förtäljer inte historien. Vad du rekommenderar incels är en annan sak.
    Låt honom tala för sig själv. Du använder ingen schysst diskussionsteknik när du ställer dig över honom och berättar vad han tycker och tänker.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?