Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:31:24 följande:
    De säger att de kan tänka sig att leva ensamma, men i verkligheten lever de inte alls ensamma. Det är bara tomt prat. Du kanske tänker på en annan generation av kvinnor, alltså de som är gamla idag. Skillnaden är att då var balansen mellan män och kvinnor helt annorlunda.

Idag är kvinnor ensamma av fri vilja, till skillnad från män.

Ta ett steg tillbaka i den meningen att sluta leta efter och ge uppmärksamhet åt bara de bästa männen.

Jo det finns massa kvinnor som lever ensamma. Sverige har massor med ensamhushåll så de lever visst ensamma i verkligheten. Vad desa ensamlevande kvinnor pratar om vet jag inte och det spelar ingen roll. Faktum är att de lever ensamma. Du skriver ju själv att de lever ensamma av fri vilja så hur kan det vara tomt prat?

Ja, och om det var av fri vilja så får de ju faktiskt acceptera det som du skrav. Jag ser inget problem med det. Man måste få välja ensamheten det är upp till dem.

Varför skulle de vilja leta och ge uppmärksamhet åt män de inte är intresserade av? De letar väl efter det som är bäst för just dem.

• Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 18:35:08 följande:
    Nej, det tänkte jag inte alls på, men det var en bra liknelse. Du är inte ansvarig för att någon våldtar någon med ursäkten att du nekade honom sex.

Ingen kvinna skulle resonera så.
    Det är väl lite samma resonemang som det folk känner sig ansvariga att någon tog livet av sig. Hade jag kunnat göra något annorlunda osv.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:43:50 följande:
    Det är så naivt att man tror inte att det är sant.

Tror du inte att de allra flesta människor kan vara snälla när de träffar nya människor? Incels får inte ens gå på dejter och bevisa att de är snälla. Varför skulle det ens finnas incels om allt som behövdes är att vara snäll?

Dina föreställningar om incels och hur dåliga människor de är (bara för att de inte har sex) är faktiskt väldigt obehagliga.
    Det räcker oftast inte bara att vara snäll. Man behöver något mer för att vara intressant för en kvinna. Hur vet du förresten att incels är snäll egentligen?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:48:53 följande:
    De lever ensamma, men de lever inte utan sex om de inte tillhör den äldre generationen. Det är skillnaden från incels.
    Sex eller inte, det motsäger inte att kvinnor lever ensamma och inte kunde få leva med den man de ville, vilket var vad vi diskuterade. Det är ju något de får acceptera.
  • Anonym (Maria)
    Fiona M skrev 2023-07-18 18:48:09 följande:
    Känner du dig överlag ansvarig för och skyldig för allt du nekar till (inte bara sex)?
    Det är inte ett hälsosamt sätt att leva och du kommer få problem med nära relationer om du aldrig kan säga nej.
    Nej, men nu kom det upp i diskussionen. Att jag nobbar någon annan är ju mitt val eller hur. Och mina val är jag själv ansvarig för. Hade jag inte valt så, då hade ju personen fått ligga med mig, håller du inte med om det?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-07-18 18:54:55 följande:
    De får gärna dela med sig till mig...Men det är lugnt. Jag hyser inget agg eller hat mot kvinnor. Varför skulle jag? Man kan inte tvinga någon att gilla någon annan. Däremot utseendefixeringen och ytligheten som råder. Bara skitsnack att utseendet inte betyder något. Inte för alla kanske, men för den stora majoriteten gör den det.

Klart att utseendet betyder något. Det är nog mycket ytligt på dejtsidorna.

Men som sagt fortfarande finns det riktigt fula män som lyckas få förhållanden med kvinnor, uppenbarligen. Så utseende betyder inte alltid allting.

• Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:56:55 följande:
    Jag tycker att det är orättvist att de kan ha sex om de lever ensamma, medan ensamma män oftast inte kan ha det.

Ja någon rättvisa i sex finns inte på det sättet. Men det får du nog ta med männen som förser dessa kvinnor oförtjänt med sex i så fall. 

(En parentes, men du kanske kan se en liten tröst i att sex åtminstone är svårare för en kvinna att njuta av. Många män är dåliga i sängen. Kvinnan är oftare förloraren i ett sexuellt umgänge och mannen får alltid orgasm. Generellt alltså.)

• Anonym (Maria)
    Fiona M skrev 2023-07-18 19:02:15 följande:
    Nej, jag håller inte med. Jag säger nej till män jag inte vill ligga med, folk jag inte vill lära känna och diverse telefonförsäljare.
    Jag är inte nåt att dela ut till andra och har inte andvar för alla som vill ha ngt av mig.

Tänker du likadant om annat?
    Är det chefens ansvar om jag inte får jobbet jag söker, Sofias ansvar om hon inte vill börja golfa med mig?
    Håller du inte med om att han hade fått sex om jag sagt ja?

Ja, det är ju så de väljer, man är ansvarig för sina val, ger man personen ett jobb så slipper den vara arbetslös. Det är ju chefen som sitter på makten om det ska bli något eller inte.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:06:15 följande:
    De måste vara hemma om de inte vill gå måste om pengar till familjen, alltså kan de inte välja att lämna över månaderna till mamman. En begränsning.

Man kan införa särskilda algoritmer i dejtingappar som gör att de män som får flest matchningar inte visas lika ofta för kvinnor. Ju fler matchningar du får, desto mer osynlig blir du. Det är ett exempel och det finns säkert flera.
    Jag vet inte hur det fungerar, men då kanske inte apparna skulle tjäna lika mycket pengar? Eller att kvinnorna mer och mer slutar använda apparna?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:09:40 följande:
    Det går inte att "ta det" med någon enskild person. Båda kön är lika ansvariga. Det måste i såna fall regleras uppifrån.

Det spelar ingen roll, kvinnor väljer fortfarande att ha sex.

Vill du att tillgången till sex ska bli mer rättvis eller tycker du att det är rätt att det är ojämställt på det området?

Ja men då kan det ju bli typ förbjudet att förse kvinnor med sex hur som helst. Att det blir reglerat för männen. Reglerat uppifrån.

Ja det var som sagt bara en parentes. Man väljer det men det behöver ju inte betyda att man fick ut mycket av det. Så det kanske inte är så mycket att tycka är orättvist. Det är väl då mer rimligt att känna det är orättvist att männen generellt har så mycket lättare att njuta av sex.

Jag vet inte om det är orättvist eller hur man mäter det objektivt, men om vi säger att det är det så visst teoretiskt sätt önskar jag väl att alla kunde få njuta av sex och kärlek och ingen ska vara olycklig så. Men inte till vilket pris som helst. Jag tycker till exempel att ha rätten att säga nej till sex väger tyngre. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?