Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Det är väl de som blir otrevliga eller skriver på ett nedvärderande sätt som får den responsen. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-13 18:50:39 följande:
    Vad är det som incels ska erbjuda kvinnor? Är det något sexuellt eller kan du vara mer tydlig?
    Nu frågade du inte mig men om man vill ha sexuellt umgänge med någon så bör man väl ha något sexuellt att erbjuda till den personen? Är inte det självklart?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-13 22:09:00 följande:
    Utveckla.
    Hur är det inte ett val?
    Att välja bort sex helt och hållet, av ointresse eller religösa skäl.

En av mina vänner gjorde det och det har varit ett tydligt val från hennes sida. Hon känner att livet är fullgott ändå och hon är nöjd.
    Han menar väl att om man inte kan få sex av någon så har man inget val oavsett. Man får vara utan sex oavsett vad man själv vill. Man har vara ett alternativ-att vara utan sex, så det finns inga val.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-16 19:17:43 följande:
    Varför eftersträvar du att vara incel? Jag frågade tidigare vad det var du påstår dig göra för att inte vara incel. Vad är det?
    Varför eftersträvar du att vara osaklig och gå på person?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-17 01:20:20 följande:
    Vad pratar du om? frågan är om incel är något man är förtjänt att vara. Tycker det är i linje med sakfrågan. Varför eftersträvar någon att vara incel? Är det något någon faktiskt vill vara? Enligt personen i fråga så gör denne saker för att inte vara incel. Jag undrar om denne egentligen gör något rent praktiskt, eller om de ser sitt gnäll och klagan på kvinnor som att de gör något.

incels traditionellt ser inte sin egen delaktighet i varför de inte lyckas inom partnerskap, sex eller dejting. Vilket också betyder att de faktiskt förtjänar att vara singlar.

nyfikenhet helt enkelt.
    Du var osaklig eftersom du svarade ju inte på det han faktiskt skrev i det inlägget du citerade utan gav dig på honom som person istället och fokuserade om till hans personliga problem som du antar att han har. Det är osakligt eftersom det besvarar ju inte eller argumenterar emot det som han skrev om kvinnor och män.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 22:54:49 följande:
    Det jag vill komma till är förväntningarna på män när det kommer till att ha rätt personlighetsdrag har blivit orimliga. Förmodligen har detta förvärrats i samband med att valmöjligheterna i onliine-datingen har ökat.

Jag lägger inte skulden på någon, men uppmanar kvinnor att tänka igenom hur det känns för män att bli dömda för saker som de inte kan påverka. Ungefär som kvinnor är rädda för att bli dömda för deras utseenden och drabbas av anorexia osv. Granska inte män och deras liv i detalj innan ni ger de chansen, utan låt de bevisa att de duger. Leta inte efter den perfekta mannen.

Man kan väl ha en åsikt om andra incels också. De finns och de påverkar samhället.
    Har man orimliga förväntningar som kvinna så får man väl vara själv då. Det är helt OK.

Vill man inte bli dömd eller bedömd så får man väl hålla sig borta från de så man inte riskerar det. Det är männen själva som utlämnar sig till bedömning. Det är inte kvinnors fel att män raggar på dem så de tvingas tacka nej. Du pratar precis som att kvinnorna är skyldiga männen någonting. Som att de skulle ha ett ansvar i männens partnerletande. Men sådana saker är faktiskt var och ens personliga problem.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-07-18 00:16:09 följande:
    Jag ser ut som jag gör. Jag får väl skylla på naturen.....

I mitt fall är det solkart varför jag är ensam. Hade jag lagt ut ett ansiktsfoto av mig här hade du hållit med..
    Det finns dock riktigt fula män som har kvinnliga partners, så hur kan du se det som så solklart?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:23:01 följande:
    Det kan inte bara vara var och ens personliga problem längre när det har uppstått en sån situation med många incels. Det är som att säga att cancer eller psykisk ohälsa är var och ens problem och inte en fråga för samhället.

Förut innan datingappar var det så att man fick vara själv om man hade orimliga förväntningar. Nu finns det attraktiva män som erbjuder obegränsat med sex till alla sorters kvinnor (dock inte förhållanden). Ingen kvinna behöver alltså vara helt själv. Därför finns det incels för kvinnor kan ha orimliga förväntningar.

Att säga att man inte har något ansvar för andra, när man själv har fått en förbättrad situation, är ungefär som att säga att man inte vill betala skatt fast man tjänar 100 000 kr i månaden. Ingen har dock ett personligt ansvar, men tillsammans har vi alla det.

Jo om lösningen skulle vara att kvinnor ska ändra sina krav för incels skull, det ÄR faktiskt deras personliga problem. Man kan försöka hjälpa stötta om man vill på olika sätt men att det ska ske genom att kvinnor ska ändra sina egna preferenser glöm det.

Men om kvinnan faktiskt kan få en man med de förväntningarna så var de ju inte orimliga. Och det finns fortfarande kvinnor som hellre är själva om de inte får det de vill, och det är helt OK att folk ska få välja det.

• Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 10:34:58 följande:
    Det största bullshitinlägget hittills!

Naturligtvis är det den enskilda mannens "fel" att han ratas av kvinnor. Relationsmarknaden är nämligen en tävling utan vinst varje gång. Den som attraherar nån får nån och den som inte attraherar nån får inte nån.
    Om jag ratar en man så är det väl mitt eget fel. Det blir ju mitt fel att han inte fick sex med mig. För det var ju mitt val att det inte skulle bli något. Är det så fel att uttrycka det så? Det var ju rätt för mig dock. Så för mig var det inte fel att det blev som det blev. Jag tycker det blir lite konstigt med semantiken eller rättare sagt jag blir osäker på hur som är rätt sätt att uttrycka det.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 12:34:06 följande:
    Byt ut "fel" mot "ansvar" och "mig" mot "alla/nån".

Du är bara en av många kvinnor som ratar denna man som inte får ligga med nån. Du är inte ansvarig för att en man inte får ligga med nån. Han är det.
    Då blir det ju alla har ansvar för att han inte fick ha sex. Flera kvinnor som solidariskt ansvarar för att mannen inte fick sex.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?