-
Nej? Det var inte jag som sa den förklaringen. Kolla på inlägget jag citerade och hur hon skrev jag skulle byta ut orden jag skrev. Då blir det väl så?Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 13:14:29 följande:Är du samma person som Anonym (....) ?
-
Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-18 13:50:35 följande:
En hypotetisk fråga till dig
Tänk dig att Knäppgöken och inceln Kalle träffar tjejen Nikolina. Kalle stöter på Nikolina.
Alla har förstått att du tycker att Kalle får skylla sig själv om han ratas av Nikolina.
Men om Inceln Kalle lyckas få Nikolina att falla för honom och bli förälskad i honom.
Om jag förstår dig rätt så är det då Incelns Kalles förtjänst?
Jag tycker också att förklaringarna går inte ihop. Om en tjej bara faller för någon utan att han ansträngt sig något särskilt vems förtjänst är det då?
Och vems förtjänst är det omvänt att en kvinna får ligga men vem som helst som är villig?
-
Jag bara bytte ut orden som du föreslog. Om det är sant att vi som avvisat honom har ansvar för det så blir det ju något slags solidariskt ansvar.nihka skrev 2023-07-18 14:56:14 följande:Nej. Sex är inget man "solidariskt" ger bort till "välförtjänta" utan en ömsesidig handling som bara inträffar om både vill.
Man är bara ansvarig för sig själv. Alla är bara ansvariga för sig själva. Det är aldrig någon annans ansvar än ens eget om man inte får knulla. -
StudierKemi skrev 2023-07-18 15:16:23 följande:
Det är väldigt mycket för deras egen skull som de borde ha status. Om man tänker flera varv extra - vad ska man göra med tiden egentligen, under sin långa livstid? Det är faktiskt inte mycket begärt att någon skaffar någon Bachelor eller Masterexamen någon gång under sin långa livstid, och man kan få denna och bli klokare, mer respekterad, mer nöjd i allmänhet, om man är både 25 år eller 45 år. Det formar hjärnan på ett visst sätt så att man blir intressant, attraktiv, man fokuserar inte galet mycket på sex, man blir inte lätt knäpp, utan man har istället fått t.ex. ett bättre minne och skarpare tänk. Man har fått en sexig hjärna av att ta en Masterexamen. Många fler kommer kunna bli sexuellt attraherade nu. Därför kan man säga att man går igång på status, trots att man egentligen går igång på intellektet som finns bakom denna.
Säg, vad ska de annars göra med tiden, om inte själv-utvecklas?
Och jo, jag vet att man kan starta eget företag efter t.ex. 2 år på högskola, och man kan bli väldigt väldigt bra på det, men det är för få individer som lyckas med sånt, och de är SÄLLAN kreativa nog för att ens komma på vad det är som säljer och funkar och hur man håller verksamheten vid liv (många kan inte tänka utanför ramen/mallar från skolan), så det sparar oss alla mycket tid om man istället bara säger att "Skaffa dig en Masterexamen, bättre sent än aldrig". Man måste uppmuntra folk åt rätt håll... Vi skriver med individer här inne som inte har vaknat ännu!
//
Har du tänkt på samhällskonsekvenserna? Om alla gör så då kommer många stå arbetslösa och massa jobb som inte blir gjorda längre.
Och ingen av männen kommer väl vara speciellt attraktiv eller sticka ut längre heller eftersom det nu är vardagsmat med högutbildade män.
-
Men det är väl ingen av dessa incel som aktivt berättar något negativt om sig själv när de raggat.nihka skrev 2023-07-18 15:25:23 följande:Ingen "får" någon att falla för någon. Det är ett ömsesidigt tycke som uppstår och ibland spelar det ingen roll, hur mycket man än anstränger sig så kan man inte "få" någon att bli kär.
Däremot kan man aktivt avskräcka någon från att vilja gå vidare i ett tidigt skede. Det kan räcka med att berätta att man byter kalsonger en gång i veckan.
Hur kan du säga att de inte får någon att falla, samtidigt som du konstaterar att det är hans fel om kvinnorna inte faller? -
Det var du som skrev att jag skulle skriva så och byta ut orden.nihka skrev 2023-07-18 15:26:59 följande:Man är bara ansvarig för sig själv. Alla är bara ansvariga för sig själva. Det är aldrig någon annans ansvar än ens eget om man inte får knulla.
-
Anonym (hej) skrev 2023-07-18 15:49:36 följande:Tror du verkligen på att de hellre är själva hela livet om de inte får de män som de vill? Jag tror att det är struntprat och härskartekniker, för de har aldrig behövt testa det på riktigt.
Ingen person ska tvingas till något, men vi måste hitta ett sätt att minska valmöjligheterna för kvinnor som är för stora idag. Före preventivmedel och datingappar hade kvinnor mycket färre valmöjligheter än idag och fick acceptera de män som fanns i deras närhet. Ungefär som incels idag. Preventivmedel utjämnade spelplanen mellan könen, men datingappar har gett kvinnor ett för stort övertag.
Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.Ja det tror jag verkligen, verkar ju konstigt att vilja leva med män som de inte vill?
Härskartekniker att välja ensamhet?
Vadå som incels idag, vilka kvinnor får incels acceptera? Då kan de ju få en kvinna trots allt?
Det är väl männen som ger kvinnorna valmöjligheter att kunna välja dem så om du anser valmöjligheterna som finns är problemet så får du väl börja där?
-
Det är ju det som inte går ihop med vad du tidigare skrev.nihka skrev 2023-07-18 15:51:56 följande:Jag skrev också: "Man är bara ansvarig för sig själv. Alla är bara ansvariga för sig själva. Det är aldrig någon annans ansvar än ens eget om man inte får knulla."
Glöm redan? -
Vadå i verkligheten? Det spelar väl ingen roll vad de säger, om de i verkligheten lever ensamma så är det ju så. Det är väl klart att de hellre velat ha de män de önskade, men nu gick inte det. Då får de välja ensamhet eller någon annan man, och uppenbarligen valde de ensamheten.Anonym (hej) skrev 2023-07-18 16:14:56 följande:Det är inte på riktigt. De har inte valt att leva ensamma, utan de bara säger det för att visa sin makt. I verkligheten skulle de inte göra det.
Incels får hoppas på att en dag om flera år träffa någon genom ett jobb eller liknande trots att det är osannolikt. De har inga möjligheter att välja och vraka.
Det går åt båda hållen. Båda sidor deltar i ett spel som lämnar incels därhän och borde ta ett steg tillbaka.
Du skrev ju att det var precis som incels får göra. Det kan väl även de ensamma kvinnorna hoppas på då om du anser det är precis som för incels.
Vem ska ta ett steg tillbaka? Om kvinnorna backar så får väl männen ännu svårare att hitta någon. -
Fast nu var det ju att jag skrev det är mitt fel att mannen inte får ligga. Det tyckte du att jag skulle byta till vårt ansvar att mannen inte får ligga.nihka skrev 2023-07-18 16:26:03 följande:Jodå. Det går alltid ihop när jag säger att alla är själva ansvariga för sina liv.