Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-08-05 17:04:13 följande:
    Sanningen är ju att när det gäller sex är män betydligt mindre nogräknade än kvinnor. De tar ibland det de kan få, medan kvinnor hellre är utan än tar vad som helst. Sen har du väl antagligen attraherat nån på "din" nivå. Men många incels verkar ha krav som är högre än de själva kan erbjuda. 
    Menar du att incels ratar kvinnor som de får kontakt med?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 17:12:42 följande:
    Tycker du att incels ska kunna fortsätta vara passiva och samtidigt kunna ha sex med någon annan. Eller berättar du bara hur lätt det är för just dig, som individ?

Eller tycker du att samhället ska styras upp så att de sexlösa incels också inte behöver göra något, utan vara passiva, som du?
    Det är väl just så jag själv har det, passiv men ändå kunna ha sex. Tycker du att jag inte ska få ha det då? Jag är osäker på vart du vill komma. Jag tycker inte vad jag tycker om incels förändrar någonting här. Jag ville vara berätta att det behövs inget ryck upp dig och ansträng dig.
  • Anonym (Maria)

Ja det kanske kan öka oddsen men det var inte så hon sa. För egen del känns det orimligt jag hade inte tyckt det var värt ansträngningen. Är en introvert person som det skulle ta orimligt mycket kraft och för lite utdelning.

Anonym (Ej representativ) skrev 2023-08-05 17:15:01 följande:
    Vissa, kanske främst kvinnor, behöver inte anstränga sig. Så är det ju givetvis.
    Menar du på fullaste allvar att du fått för dig att de som skrivit om vilka ansträngningar som kan behöva göras inte fattat det?
    En del försöker anstränga sig- och lyckas.
    En del anstränger sig och misslyckas ändå.
    Dock, att anstränga sig, lär ju öka oddsen för att lyckas eller hur?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 17:18:04 följande:
    Du skriver det i sammanhang med incels. Är du mest ute efter att "skryta" om att du har så lätt att få sex utan ansträngning? Eller är budskapet till incels att de också ska kunna få sex utan ansträngning?
    Budskapet är att det behövs inte ansträngas något. Tycker du det är fel att jag får sex utan ansträngning? Du frågade mig om jag tycker incels ska kunna vara passiva och få sex, som om det skulle vara något fel med det som jag gjorde.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-05 17:20:43 följande:
    Jag menar att är mannen autistisk, socialt märklig, har ett konstigt utseende och hatar kvinnor, så är det inte alls säkert att han skulle ta motsvarande kvinna. Jag har frågat flera ggr om de skulle ta vilken kvinna som helst som var villig, men de vill inte ha nån äldre och de vill att det ska vara nån de känner attraktion till. Men om ingen känner attraktion till dem, hur kan de då förvänta sig att de ska få känna attraktion och ÄNDÅ få personen som inte känner attraktion till dem? Det går inte ihop. 
    Du jämförde det med mig, som att jag nöjer mig med vad jag kan få på min nivå men det gör inte incels. Jag träffar faktiskt inte heller någon som jag inte känner attraktion till.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-05 17:35:41 följande:
    Du menar att alla kan få sex med minimal ansträngning, för att det funkar för dig?
    Jag tycker inte att det är något fel med det. Vissa i tråden har skrivit som om man måste anstränga sig för att förtjäna sex, man får inget gratis, man måste jobba för att få vad man vill ha.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 17:37:39 följande:
    Varför tror du att jag tycker det är fel att du "får" sex utan ansträngning? Så ditt budskap är att incels ska "få" sex utan ansträngning.

Hur ska det gå till har du tänkt dig? Ska samhället, kvinnor eller andra män se till att det sker?

Jag tror inte, därför jag frågade om du tyckte det var fel. Du frågar: Så du tycker alltså att incels ska kunna ha sex utan ansträngning?
    Det låter ju som att de minsann inte ska få det, som om det vore helt åt skogen fel om de fick det. Så låter retoriken. Men jag vet inte, därför ställde jag dig frågan, vad är svaret?

• Anonym (Maria)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-05 17:52:53 följande:
    Män kan inte få sex med minimal ansträngning, såvida de inte är riktigt top notch. Antagligen inte en hel del kvinnor heller. Om det inte är såna män som ligger med det mesta. 

En man som motsvarade dig skulle nog inte kunna få det. Om det inte är så att du är sjukt snygg kanske? För män är nämligen det viktigare än nästan allt annat. Sen är kvinnor mer nogräknade än vad män är, kanske för att sex innebär större risker för kvinnor. 

Om du har rätt i det då hade det nog sugit rejält att vara man är min tanke.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 17:53:55 följande:
    Varför inte svara på min fråga i stället? Du får ha så mycket sex du vill med andra samtyckande. Det är helt ok att just du inte behöver anstränga dig. Skulle en incel kunna ha sex utan ansträngning med en samtyckande, helt ok.

Att du däremot anser att incels ska kunna vara passiva och ändå "få" sex behöver du förklara närmare. Hur skulle det gå till? Vad i samhället skulle ordna detta? Andra män? Samhället? Eller kvinnor?
    Jag menade att jag kan ju inte säga att det skulle vara något fel med det eftersom det är så jag hade det själv och tyckte det var bra. Jag vet inte vad du ville att jag skulle svara annars, nej, de borde inte få något sex? Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara och jag vet inte vad det har med det jag skrev att göra heller. Det är inte mitt fel att männen ville göra som jag ville.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-05 17:59:11 följande:
    Det är väl inget problem om incels får sex utan ansträngning, det innebär ju att de attraherat någon. För många av dem är dock problemet just att de inte lyckats attrahera nån. Och då kan man behöva jobba på sig själv olika sätt för att göra det istället för att förvänta sig att det magiskt ska serveras.
    Det är bättre när det magiskt serveras, iallafall för en sån som mig. Jag hade aldrig orkat tror jag. Och jag har verkligen gjort så gott jag kunnat i mitt liv och kämpat men ändå har jag legat sjuk hemma långa perioder och utan jobb.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?