Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-16 00:18:17 följande:
    Psykologhjälp kan vara bra för många olika saker, men har väldigt svårt att se hur det skulle hjälpa mot sexlöshet. Att gå till en psykolog gör inte någon mer attraktiv.

Som du vet tycker jag att definitionen av incels längre ner på sidan är bättre:

The first website to use the term "incel" was founded sometime between 1993 and 1997. The website was created by a university student living in Toronto and known only by her first name, Alana, to discuss her sexual inactivity with others. During 1997, she started a mailing list on the topic that used the abbreviation INVCEL, later shortened to "incel", for "anybody of any gender who was lonely, had never had sex or who hadn't had a relationship in a long time".
    Vad du citerar är ingen definition på incel, det är en beskrivning av incel historia. Som sagt, sexlösheten är inte problemet. Sexlösheten är ett av symptomen på det underliggande problemet. Och då verkar misogyniteten vara en av huvudorsakerna till att en incel inte får möjligheten till sex med en kvinna. Du är ju mer än bara sexlös, du verkar stämma in på beskrivningen jag postat tidigare. Varför inte ta itu med det?

Lös problemet, inte symptomet.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 01:12:04 följande:
    Det är en definition på incel tagen direkt från wikipedia. Din definition beskriver en kultur bland incels, inte vad en incel är.

Att misogynitet orsakar sexbrist står det ingenting om i sidor och artiklar om incels. Du som är så mån om definitioner och fakta. Varför hittar du bara på saker?
    Vill du bara bli kallad "misogyn fascist som är utan sex" i stället för "incel"? kanske "mifasux" som förkortning i stället för den gängse uppfattningen av en incel? Det är inga oskyldiga "tyck-synd-om-män" vi pratar om när vi pratar om incels. Vill du tillhöra gruppen män som har goda värderingar och inte hittat en partner än? Ansträng dig då. Är du en "mifasux" så är Möjligheterna för framgång hos kvinnor extremt låg.

incels är misogyna enligt tidigare postad rapport. Är inte det något att ta itu med då?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:22:32 följande:
    Du är helt fel ute om du tror att incels är män anser sig vara bättre än kvinnor. Incels är blyga självkritiska män som inte anser sig vara bättre andra.
    Om de inte anser sig vara bättre än andra, varför vill dom göra fascistiska samhällsförändringar för att få sex? Känns extremt narcissistiskt självcentrerat, och inte förslag från en blyg och självkritisk, underdånig man. Känns som förslag från någon som faktiskt tycker sig vara bättre än alla andra.
  • Anonym (Cloffe)

Är någon en incel så kanske denne ska fundera en sväng runt "victim mentality" det börjar bli dags att ta itu med sitt problem. (och det är absolut inte "brist på sex")

Individuals harboring a victim mentality would believe that:[1]

their lives are a series of challenges directly aimed at them;

most aspects of life are negative and beyond their control;

because of the challenges in their lives, they deserve sympathy;

as they have little power to change things, little action should be taken to improve their problems.

med efterföljande beteende 

Identifying others as the cause for an undesired situation and denying a personal responsibility for one's own life or circumstances.[9]

Exhibiting heightened attention levels (hypervigilance) when in the presence of others.

Awareness of negative intentions of other people.

Believing that other people are generally more fortunate.

Gaining relief from feeling pity for oneself or receiving sympathy from others.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 15:43:45 följande:
    Som jag också har sagt tidigare kommer inte Incels att totalt att elimineras om antal män minskar, däremot blir det en jämnare balans. 

När det gäller U.K. I åldersgruppen 0-64 år finns en relativt stark övervikt av män. Det kan förklara att det finns många Incels där. 
    Du har rätt i att finns fler kvinnliga pensionärer i U.K (som i de flesta länder)
    Källa: Wikipedia
    Tror du verkligen att du blir mindre "vardagsmisogyn" om antalet män minskar? Det är nämligen det som är den största orsaken till incels.

Även om det skulle finnas 50% mer kvinnor så blir inte fler män attraktiva. Det är faktiskt bara att läsa kvinnors inlägg för att förstå det. Du ser saken från ett manligt perspektiv. Från någon som kan känna sig beredd att sätta på i princip vem som helst så handlar det enbart om kvantitet. Kvinnor resonerar uppenbarligen inte så.

Så frågan är igen: tror du misogyniteten hos män försvinner då? Är det därför du får för dig att incels får möjligheten till sex.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-17 17:19:17 följande:
    Att det är ingen mening att anstränga sej när kvinnor har ouppnåeliga krav är en tolkning av det men de överskattar ytliga krav och underskattar andra, min tolkning är att incels anser att de duger som de är bortsett från de ytliga onödiga kraven som bla online dejting möjliggör.
    Enligt "Victimhood mentality" så anser denne att det inte går att ändra något. Hur pass ouppnåeliga eller enkla kraven är så spelar det ingen roll. Det blir som en identitet.

Tror det handlar mer om en slags entitlement där kvinnor och samhället/ andra män då genom sympatier till den stackars misslyckade mannen ska ge honom vad han vill ha. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-17 18:32:08 följande:
    "Victimhood mentality".
    Och vilken säger det att går att ändra på sig för det här?

inställning till kvinnor och samhället och andra män är absolut något en människa kan förändra. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-17 22:13:56 följande:
    Jag är övertygad om att du har rätt i att ökat utbud av män för kvinnor är en orsak till fler incels. Det är enkel logik.
    Fast det är inte det. Läs bara vad kvinnorna skriver i tråden. Incels är inte intressanta för dom, och det beror inte på att dom inte har sex. Incels ser det enbart från sitt perspektiv. Eftersom de då ser det som en kvantitativ fråga så förväntar dom att kvinnor ska ligga med incels om utbudet stryps. Kvinnorna kommer inte att göra det. Det är enkel logik. Skulle det bli 100% fler kvinnor så genererar det inte fler ligg för inceln.

En attitydförändring gentemot kvinnor måste ske. Allt handlar om inceln, inte samhället/ andra män eller kvinnor.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:31:06 följande:
    Fastighetsskatt
    Ta bort ränteavdraget
    Ta bort det kommunala vetot mot byggplaner

Förmånliga startlån för unga (subventionerade)
    Ta bort amorteringskravet

Det är ett exempel på åtgärder som skulle underlätta för ungdomar och försämra för de som äger/ redan har bolån. Inte för att jag vet om det skulle vara rättvist mot de som precis har köpt hus och tagit lån, men om man verkligen vill förändra saker går det.
    Jag förväntade mig att du skulle tvinga folk att flytta till Karesuando. Det saknas folk i norr. Ska det inte vara "jämlikhet" där också?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 22:05:20 följande:
    Nej, hur får du det till det? Jag skrev att jag inte skyller några samhällsproblem på kvinnor och att jag inte är misogyn. Kan du läsa?

Jag förstår inte varför just jag skulle prata om incels med mina vänner. Tror inte att de flesta av er andra gör det heller. Det är ett helt ointressant ämne att ta upp när man träffar vänner och bekanta. Ungefär som att jag skulle börja prata om de senaste börskurserna eller litteratur från 1800-talet. 
    Du tror säkert att du inte är misogyn. Du beskriver dig säkert som en "snäll" kille på dejtingapparna också. Jag vet inte hur många gånger jag behöver upprepa det, men att tycka att männen historiskt "gett upp" ekonomisk makt till kvinnor" var osmart, och att det var så mycket bättre förr är en misogyn syn på kvinnor.

Du hittar på förevändningar till att inte prata om dina fascistiska åsikter om reglering av dejting, men du vet säkert att det Inte skulle falla väl hos dina vänner.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?