Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:48:54 följande:
    Fast om det inte finns några päron i mataffären så köper man apelsiner istället.
    Finns det inga päron i affären så köper man väl inte bajskorven.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:53:43 följande:
    Har inte män fri vilja om de inte vill vara hemma med sina barn? Varför har kvinnor en fri vilja, men inte män?

Sex är inte en rättighet, men på dig låter det som att du tycker det.
    Nej, du feltolkar precis allt så att det klaffar med din offermentalitet.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:12:44 följande:
    När odemokratiska stater som Ryssland och Kina plockar bort saker från internet och förbjuder hela hemsidor som facebook. Är det inte heller censur?

Får man göra vad som helst med internet utan att det kan kallas för censur?
    Det är ju censur att statligt reglera dejtapparna, förstår du det? Det är fascism att påförda sexkvoter med förhör och bötfällning. Hör det hemma i ett demokratiskt samhälle?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:31:10 följande:
    Nej, jag tror inte att utseende är det enda viktiga. De flesta vill dock inte ha en extremt fet partner, men de som själv är feta kan tänka sig det. Du hävdar dock att kvinnor hellre lever i celibat om de inte hittar en man som är attraktiv. Det finns dock inget som tyder på att det stämmer. Det är bara tomt prat.

Det sorgliga i sammanhanget är att komma med argument som inte överenstämmer med verkligheten.
    Du tycker inte fetma är attraktivt, då borde du ha förståelse för att kvinnor inte attraheras av misogyna incels. Eller hur? vilken kvinna skulle vilja det? Du jämför mellan päron och apelsiner i affären, det blir mer bildlikt om alternativet är något helt oätbart, då är alternativet celibat för kvinnor. Helt logiskt.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-20 21:42:47 följande:
    molly50 skrev 2023-08-20 19:43:55 följande:
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:41:14 följande:
    Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.

Jag har sagt att incels är ofta en konsekvens av dålig upoväxtmiljö.

Jag har sagt att kvinnor som väljer fel män ofta är en konsekvent av dålig uppväxtmiljö.
    Jag hade en bra uppväxtmiljö.
    Ändå så lycjades jag träffa en man som misshandlade mig både fysiskt och psykiskt och därtill föröskte strypa mig.
    Hur förklarar du det om det,enligt dig,är kvinnor med dålig uppväxtmiljö som träffar sådana män?
    Jag vill påstå att båda tänker fel.
    fol har skrivit ofta, det betyder att det finns undantag.
    "det stämmer inte på mej" blir fel när man inte förnekar undantag, fol har också underminerat sina egna argument

Man blir inte automatiskt bra på att avgöra vilka man ska akta sej för bara för att man har en bra förälder, trygg uppväxt kan tvärt om göra barn naiva så det ingår i föräldraskapet att lära barnen att akta sej för vissa människor och jag tror inte att en bra förälder undviker det p.g.a rädslan att stigmatisera sitt eget kön.

Blandar man ihop "lära henne att akta sig för vissa människor" med fördomar är man ute på hal is.
    En reflektion är att "fol" lägger skulden och ansvaret på kvinnan att inte bli våldtagen. Inte på förövaren. Förklaringen och fokus ligger hos henne. Samma tankesätt kan appliceras på hur han betraktar incels. Det är omgivningens "fel" 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:06:38 följande:
    Det där är rent trams och ren lögn. Oerhört dålig stil att tillskriva mig åsikter jag inte har. 
    Du skriver: "Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten."

vilket innebär att du letar efter förklaringsmodeller till vad det är som gör att en kvinna blir våldtagen. Dvs ansvaret vilar då på hennes axlar att välja "rätt" man. Du funderar inte runt vad det är som gör en våldtäktsman till en våldtäktsman. Du har ett ensidigt tänk runt män/kvinnor. Du reflekterar inte ens på det själv. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-20 22:08:31 följande:

Det är väl givet att TS har rätt när han drar parallellen till 5-åringar.  Du påminner om ett barn som vägrar äta apelsiner och som med en 5-årings övertygelse säger

"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta apelsiner!!!!!!"

En mogen vuxen person vet att : Jo, barnet kommer att äta apelsiner om det inte finns något annat att äta och barnet är tillräckligt hungrigt.  Vad du inte verkar fatta är att du kommer att göra olika bedömningar beroende på hur hungrig du är.

Självklart kommer samma resonemang att gälla för män också. Sen kan du och alla andra förneka hur mycket ni vill!

TS och jag vet hur verkligheten fungerar.

Skulle du äta bajskorvar om inte päron finns tillgängliga? Du och ts "som vet hur verkligheten fungerar" verkar inte förstå er på kvinnor.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:25:08 följande:
    Jag analyserar i stort sett allt i samhället. Däremot håller jag inte på och skuldbelägger till höger och vänster som vissa inbillar sig här inne. 

Och jo, jag analyserar defintivt vad som gör en våldtäktsman. Jag är en analyserande person. Jag analyserar allt.

Ska vi ha en diskussion får du sluta med att klistra åsikter på mig som jag inte har. Jag har inte uttalat mig om ansvar här över huvud taget. Jag analyserar situationen.
    Din analys om vad som gör en våldtäktsman handlar enbart om faktorer hos våldtäktsoffret. Nej, du är inte särskilt analytisk, du är väldigt ensidig.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:33:41 följande:
    Jag har inte analyserat den frågan här över huvud taget. Så hur kan du uttala mig om den frågan när du inte läst min analys?
    Så det var ingen analys med andra ord, utan en ensidig uppfattning där du tycker att orsaken till våldtäkten ligger på faktorer hos våldtäktsoffret. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:42:48 följande:

@Cloffe &Incelslem

Sluta med att tillskriva mig åsikter jag inte har så ska ni få svar.

Jag hittar inte på det du skriver. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?