Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:42:48 följande:

@Cloffe &Incelslem

Sluta med att tillskriva mig åsikter jag inte har så ska ni få svar.

Du reflekterar inte ens att du faktiskt skriver att något hos kvinnor är orsaken till våldtäkter. Det stör mig. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:15:31 följande:
    Nej, det tycker jag inte att fetma är oattraktivt. Det kan se bra ut på vissa också. Du har ett problem med att tillskriva andra åsikter som de inte har.

Jag konstaterar bara att många feta är ihop med andra som är feta. Antagligen för att de inte har så mycket val. Där faller hela argumentet om att kvinnor hellre lever i celibat än med en man som inte är högt eftertraktad.
    Du övervärderar en misogyn incels attraktionskraft. Även jag begriper att sunkiga värderingar står längst nere på attraktionsskalan. Feta människor behöver inte ha incel värderingar. Du jämför en incel som en annan slags frukt, du förstår inte att frukten är oätbar. En kvinna behöver en ganska stor dos av självskadebeteende för att kunna bli tillsammans med en sån. Hur kan du inte förstå?
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 00:47:56 följande:
     Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 02:18:54 följande:
    Detta har både Palle, Anonym (Fol), Balansspelaren och jag sagt till dig 100 gånger nu. 99% av incels är inte misogyna.
    här är en artikel som hänvisar till forskningen av länken mellan misogyni och incels. Jag har postat rapporten tidigare, men den verkar du "glömt bort" så ja- incels är misogyna. Du har uppvisat misogyna åsikter. Visa gärna var dina uttalade personer har hävdat annat. Försöker du skaffa en grupp med vad du tror är "likasinnade"?

unwanted celibacy (besides personality traits like disagreeableness, political conservativism or social dominance) is linked to misogynistic attitudes. So, our study provided the first evidence for these two unexamined hypotheses."

https://www.salon.com/2022/10/12/incel-misogyny-study/
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 02:31:47 följande:

en screen av ditt inlägg där du påstår det...
    Vad menar du? Tror du inte på screenen? Leta upp det själv då
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 03:17:21 följande:
    men du måste väl förstå att det inte är någon skillnad på att ta en sceen av något av dina andra inlägg där du påstår att han gör det.
    Vet inte ens varför jag serverade dig det.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 00:50:41 följande:
    Om du läser hela artikeln så står det att flera forskare har riktat kritik mot den studien för att den inte har gjorts med ett slumpmässigt urval, utan vem som helst har kunnat svara på den via internet. De använder inte heller personer som har ett aktivt sexliv som kontrollgrupp för att se att attityderna skiljer sig mot incels.

För att göra en korrekt studie måste man fråga personer utan att de vet vem studien riktar sig till. Man kan inte säga att bara incels får svara på den, för det ordet har en negativ laddning. Istället bör man fråga personerna som svarar när de senast hade sex och hur ofta de har det.

Den studien är alltså inte tillförlitlig.

Du är ju själv ett levande bevis på att incels är misogyna. Du hittar däremot på att 99% av incels inte är misogyna, trots att allt man själv läser tyder på det. Och nej, studien är tillförlitlig, viss kritik har riktats mot att personerna har möjlighet att ljuga om enkäten, samt att studien borde bedrivas på ett större antal. 

Gul added that "it wasn't known especially in the social psychology literature that unwanted celibacy (besides personality traits like disagreeableness, political conservativism or social dominance) is linked to misogynistic attitudes. So, our study provided the first evidence for these two unexamined hypotheses."

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 01:26:02 följande:
    Det är bl.a. Cloffe, incelslem, nikha och Anonym (Til) som tycker det

Varför ska jag leta upp speciella inlägg? Hela tråden har handlat om samma sak så du kan läsa i stort sett var som helst om du inte tror på det. De kommer inte ha några invändningar mot den beskrivningen av vad de tycker.
    Nu hittar du på. Jag har inte sagt att din idé om sexkvoter och dejtingappar är misogynt. Jag har sagt att det är extremt radikalt, odemokratiskt och fascistiskt att begränsa folks sexliv med böter/ förhör och kontrollorgan. Det du sagt som är misogynt är bland annat att du tycker att det var ett misstag av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor och att det var bättre förr för att kvinnor då inte hade samma friheter.

Du hittar på så jävla mycket.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 01:29:56 följande:
    Hur kan du veta att jag är misogyn om du inte har testat mig i en undersökning och jämfört med andra män? Det är precis det som var problemet med studien. Inga jämförelser gjordes med sexuellt aktiva män och urvalet var inte slumpmässigt.
    Att jag vet att du är misogyn är ju för att du har misogyna åsikter. Du tror att alla män är misogyna med andra ord.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 01:49:25 följande:
    Varför är det odemokratiskt om du inte ser några problem med idéerna i övrigt?

Du har blivit anklagad av flera andra hitta på, så det är du som har det problemet. Inte jag. Jag sade aldrig att det var bättre för 100 år sen, utan jag beskrev bara de förändringar som har ägt rum som har påverkat balansen mellan könen. Jag lade ingen värdering i det.
    Du är så full av skitsnack, sånt jävla selektivt minne. Men det är bara en liten del av härskarteknikerna du kör med. så här skrev du:
    ""Ett privilegium män har förlorat är att alltid tjäna mer pengar än kvinnan. Det är nödvändigt för en partnerrelation eftersom kvinnor inte accepterar män som tjänar mindre än dem. Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?"
     Där det fetstilade är en värdering. Du har dessutom skrivit att det var bättra förr för 100 år sedan, med hänvisning till att kvinnors rättigheter, även det en värdering. Du har skrivit att "svenska män har (politiskt) röstat för en förändring" tydligen något som har med sd och kvinnors rättigheter att göra. 

Varför har du fått för dig att jag inte ser något problem med dina ideer? Jag gillar inte fascism och inskränkningar på folks sexliv. Du är en fascist som också råkar vara misogyn, det ena utesluter inte det andra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?