Är incel något man förtjänar att vara?
Incels är något helt annat. Men det har vi redan diskuterat.
Vad var det du tror att jag är avundsjuk på beträffande incels förresten?
Incels är något helt annat. Men det har vi redan diskuterat.
Vad var det du tror att jag är avundsjuk på beträffande incels förresten?
Om någon betecknar någon som inte en "riktig man" för att han inte håller med om någons misogynitet så anser jag att det är en försök till press att vara på ett visst sätt. Eller att någon säger att "det finns en speciell plats i helvetet för (män) som inte stöttar varandra" med avseende till att hålla med och stryka medhårs är också en press. "Fjäska för kvinnor" är också ett försök till press. Osv osv,
Folk vill ju inte betecknas som "förrädare" eller "oriktiga män" eller "lismande fjäskade" där ligger pressen och påverkan. Tycker du verkligen det är för subtilt? Jag tycker det är uppenbart.
Sen är allt en fråga om hur påverkansbar individer är. Hur ser press ut för dig i så fall?
Vad som kännetecknar en incel (förutom den självklara sexlösheten) är en allmän aversion mot kvinnor. Jag postar förklaringen på inceln igen. En psykolog torde vara den självklara hjälpen för att uppnå en attitydförändring. Inceln måste boka tiden.
Är det däremot "bara" en sexlös man så kan denne göra saker för att attrahera kvinnor också. Kanske få tips på forum hur man attraherar en tjej eller skriver en attraktiv beskrivning på en dejtsida. Även här så är det inte samhällets fel, är den sexlösa personen deprimerad så finns det psykolog hjälp också.
The incel (/??ns?l/ IN-sel, a portmanteau of "involuntary celibate")[1] subculture is an online subculture of people who define themselves as unable to get a romantic or sexual partner despite desiring one.[2][3][4]Discussions in incel forums are often characterized by resentment, misogyny, misanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex, and the endorsement of violence against women and sexually active people.