Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-15 01:46:03 följande:
    Incels är i många fall killar som inte hittat en partner än. Det kan också vara äldre män som tidigare har haft en partner som är incels.

Incels är något helt annat. Men det har vi redan diskuterat. 

Vad var det du tror att jag är avundsjuk på beträffande incels förresten?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 02:39:13 följande:
    Att många incels faktiskt kommer att upphöra att vara incels i framtiden, utan att det beror på att de har skaffat sig feministiska vänstervärderingar (som dig). Det tror jag du är avundsjuk på. Helst hade du velat att dina åsikter gav dig fördelar i livet på ett sätt som är praktiskt omöjligt.
    Berätta mer om mina "feministiska vänstervärderingar" vilket i mina åsikter gör att du fått för dig det? För att jag inte håller med dig? Du har tidigare sagt att det "finns en speciell plats i helvetet för (män) som inte stöttar varandra"  vilka åsikter är det som du tror att jag fått för mig ska ge mig fördelar? Vilka fördelar avser du då?

så du tror på verkligt att incels kommer att upphöra utan att incels ändrar på sig? Tror du på verkligt att samhället kommer att reglera dejting med förhör och sexkvoter/ böter? Du lever verkligen i en alternativ verklighet.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 02:28:58 följande:
    Det spelar ingen roll exakt vilket ord du använder, incel eller ensam man. De incels som du försöker nedvärdera genom att kalla för misogyna är precis likadana. De skulle behandla kvinnor bra precis som din sambo.
    Det är skillnad på incels och andra män. Misogyniteten är en faktor. Sen så kan du inbilla dig att den inte märks om du råkar träffa någon. Men det är väl det som är den röda tråden, ingenting är incels fel, ingenting behöver inceln ändra. Du tror att alla män är misogyna på ett eller annat sätt, och visst, kommentarer angå vardagsmisogynitet läser man här i tråden. Din verklighet baserar du på något som du uppfattar som en allmän attityd mot kvinnor. Du tror sambon egentligen är sån också, då din verklighetsbild är skev.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 03:19:07 följande:
    Nej, jag tror att många incels kommer klara sig ändå utan stöd från samhället. Mina förslag hade bara hjälpt de på vägen. Du har något du saknar i ditt liv som skapar en stor frustration och ilska hos dig. Detta hanterar du genom framställa dig själv som den som har bäst åsikter och du är minsann bättre än dessa hemska incels, tänker du.

Det fungerar dock inte så i verkligheten. Det som skapar irritationen hos dig försvinner inte av att du går till ytterligheter för att markera avstånd mot incels. Det är bara ett sätt att dölja frustrationen.
    Jaha, vad är problemet då om incels klarar sig utmärkt?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 03:20:44 följande:
    Vad tror du att sambon ändrade på hos sig själv för att sluta vara ensam/incel?
    Tydligen så var han inte en incel enligt utsago, så jag gissar att han inte behövde ändra på så mycket för att till slut lyckas hitta rätt.
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-15 07:08:59 följande:
    Du upprepar bara samma sak som du skrivit tidigare.
    När jag skrev att det finns en press på män att vara misogyna så tog jag också som exempel bara i den här tråden "balansspelare" som hade ett långt raljerande inlägg om att jag inte "var en riktig man" och att det berodde på att jag "fjäskade" för kvinnor.
    Blev du incel av det?
    Vad är din fråga? Om jag blev Incel av det? Nej, tydligen inte. Jag uppfattar däremot att det finns en förväntan (eller press) på män att de ska falla i ledet och uppvisa vardagsmisogynitet som andra män med hänvisning till kommentarerna jag tog upp tidigare. Eller åtminstone låta andras kommentarer passera obemärkt eller utan kommentar. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 13:53:04 följande:
    Det är väl uppenbart. Förutsättningarna behöver jämnas ut så att fler klarar sig bra. Tycker du inte att det är ett problem om en grupp halkar efter i samhället?
    Du sa ju själv att incels klarar sig utan stöd från samhället i ditt föregående inlägg. Jag är tydligen avundsjuk på incels också. Om incels har det så bra, och är något att vara avundsjuk på, vad är problemet? Borde du inte eftersträva att fler blir incels i så fall?
  • Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-15 16:19:17 följande:
    Jag förstår inte vad du menar.
    Om du stöter på såna män IRL och det kan bli otrevliga konsekvenser om du inte håller med förstår jag vad du menar med press
    Menar du helt okända anonyma på internet förstår jag inget.

Om någon betecknar någon som inte en "riktig man" för att han inte håller med om någons misogynitet så anser jag att det är en försök till press att vara på ett visst sätt. Eller att någon säger att "det finns en speciell plats i helvetet för (män) som inte stöttar varandra" med avseende till att hålla med och stryka medhårs är också en press. "Fjäska för kvinnor" är också ett försök till press. Osv osv, 

Folk vill ju inte betecknas som "förrädare" eller "oriktiga män" eller "lismande fjäskade" där ligger pressen och påverkan. Tycker du verkligen det är för subtilt? Jag tycker det är uppenbart.

Sen är allt en fråga om hur påverkansbar individer är. Hur ser press ut för dig i så fall?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 17:10:11 följande:
    Nej, de klarar sig inte så bra med de flesta kommer inte att vara incels hela livet tror jag. De skulle behöva hjälp för att fler ska klara sig bättre. Jag tror att du är avundsjuk på incels för att incels uppmärksammas, medan de problem som du har inte uppmärksammas på samma sätt. Därför tycker du att incels ska hålla tyst, skärpa sig och acceptera sin situation. Att man hjälper en grupp utesluter dock inte att man hjälper andra grupper på andra sätt.
    Varför säger du då att de klarar sig utan stöd från samhället? Så konstigt du argumenterar. Incels har möjlighet till stöd från samhället. Jag tycker absolut att incels ska ta den. Varför tycker inte du att incels ska acceptera stödet som finns? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 17:33:32 följande:
    Nej, de klarar sig inte just nu men några av dem kan klara sig i framtiden. Det är inte kört för dem.

Vilket stöd från samhället kan de få? Om vi tar den här personen i tråden som var en ensam sexlös man, men som inte kallade sig för incel. Hur hjälper samhället  honom för förändra sin situation menar du?

Vad som kännetecknar en incel (förutom den självklara sexlösheten) är en allmän aversion mot kvinnor. Jag postar förklaringen på inceln igen. En psykolog torde vara den självklara hjälpen för att uppnå en attitydförändring. Inceln måste boka tiden. 

Är det däremot "bara" en sexlös man så kan denne göra saker för att attrahera kvinnor också. Kanske få tips på forum hur man attraherar en tjej eller skriver en attraktiv beskrivning på en dejtsida. Även här så är det inte samhällets fel, är den sexlösa personen deprimerad så finns det psykolog hjälp också.

The incel (/??ns?l/ IN-sel, a portmanteau of "involuntary celibate")[1] subculture is an online subculture of people who define themselves as unable to get a romantic or sexual partner despite desiring one.[2][3][4]Discussions in incel forums are often characterized by resentment, misogynymisanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex, and the endorsement of violence against women and sexually active people.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?