Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-13 01:41:38 följande:
    Nej, det finns ingen hjälp för det specifika problemet att vara incel. Många saker finns det hjälp för men inte sexlöshet. Det är för att det är så skambelagt.

Sexlöshet är ett symptom på misogynitet, och som du lärt dig så är misogynitet = incel.

Sexlösheten är inte problemet. Misogyniteten är det. 

Som Nikha skrev tidigare så syns det inte på någon att den är "sexlös" det märks om någon är misogyn.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 01:57:05 följande:
    Är det dåligt att vara gammal? Du tolkar det så alltså. Nej, jag lägger ingen värdering i det. Det är bara helt uppenbart att du inte har en susning om hur dejtingvärlden ser ut för unga.

Du verkar dock besatt av att värdera människor som bra och dåliga, framförallt att trycka ner sexlösa incels som de sämsta människorna på jorden.
    Du vet alltså allt om dejtingvärlden? Därför du lyckas "så bra"? Näe, på min tid så brukade vi klubba ner en lämplig kvinna med breda barnbärande höfter och släpa hem till grottan i håret.

Det är du själv som framställer incels i dålig dager. Allt du får höra är reaktioner på det.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 02:01:05 följande:
    Har du någon källa på det att de flesta som är sexlösa är misogyna?

Hur förklarar du att män som avslöjas som rötägg mot kvinnor många gånger har haft hur mycket sex som helst? Borde inte Jean-Claude Arnualt varit en incel när han var så misogyn?
    Ja, jag har postat forskning tidigare.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 02:44:19 följande:
    Det är fler än mig som ifrågasatt dina slutsatser att det räcker att vara trevlig som man för att lyckas bra inom dejting. Då har du gått till hätska angrepp mot dem också.

Är det inte konstigt att du som förespråkar att män ska vara trevliga alltid lyckas vara så otrevlig hela tiden? Inte bara mot mig, utan mot de flesta andra män i tråden.

Jag har aldrig påstått att allt någon behöver för att lyckas med dejting bara behöver vara trevlig. Du läser verkligen inte mina inlägg utan hittar på egna slutsater.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 02:44:38 följande:
    Gör det igen.
    Nej
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 03:45:47 följande:
    Varför nedvärderar du dem som inte lyckas med dejting och säger att "sexlöshet är ett symptom på misogynitet" om du inte tror att det är lätt att lyckas med dejting?

Varför har du ett behov att trycka ner de som det inte går bra för?
    En person kan vara sexlös om denne är misogyn. Inte alls ovanligt. Vilken kvinna vill ligga med någon som föraktar henne?

majoriteten av incels är misogyna.

Vad i min text handlar om att "trycka ned någon"? Håller du på med dina härskartekniker igen?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 04:07:42 följande:
    Det är för det första ingen som känner till min livssituation för jag inte har diskuterat den, men alla tar för givet att jag är en incel och väljer att gå till personangrepp mot mig. De kränker mig för den livssituation de förmodar att jag har (du gör också det).

Naturligtvis föraktar dem incels = ofrivilligt sexlösa män om angreppen går ut på kränka personens sexlöshet. Om det bara var åsikterna som folk reagerade på skulle dem hålla sig till att diskutera de åsikterna med ett sakligt tonläge, men det gör de inte vilket säger allt.

Lägg av! Det är ingen som hackar på sexlösa män. Sitter offerkoftan väl? All kritik som har skrivits handlar om attityderna incels uppvisar mot kvinnor. Du vet det vid det här laget, men du fortsätter låtsas. 

Vill du ha en saklig diskussion? Då kanske du ska sluta hitta på saker om andra och häckla dom. Fan vad trött jag är på dig. Du beter dig som en bortskämd entitled tio åring. En sån där som sabbar sitt Xbox så föräldrarna ska köpa ny. 

Är det det handlar om? Fick du godis av dina föräldrar för att du slängde dig på marken i affären och skrek? Är det därför du vill att folk ska tycka synd om dig och ändra samhället runt dina behov? Jag tror fan det.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 04:31:11 följande:
    Du skrev att "sexlöshet är ett symptom på misogynitet" och implicerar att de flesta som är sexlösa också är misogyna. Tidigare har du sagt att du respekterar långvariga singlar, men det gör du uppenbarligen inte med det uttalandet.

Det är att trycka ner och nedvärdera de som är sexlösa.
    Jag har aldrig sagt att de flesta som är sexlösa är misogyna. Jag har däremot sagt att sexlöshet är ett symptom på misogynitet. 

Misogynitet är sjukdomen i den här liknelsen. Sexlöshet är ett av symptomen.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 04:51:08 följande:
    Dessa "attityder mot kvinnor" är då väldigt märkligt frånvarande från tråden. Jag ser bara en massa negativa attityder mot incels på sida efter sida. Ett stort behov  att göra en stor sak av att vissa användare i tråden misstänks vara sexlösa och ska få höra det gång på gång så att det blir riktigt förnedrande för dem.

Jag undrar vilka andra grupper som är utsatta som man skulle tala så till att de är bortskämda 10-åringar som vill ha godis av föräldrarna för att de uppmärksammar sin situation.
    Ja, du verkar vara bortskämd om du förväntar dig att samhället ska förändras runt dig och dina behov. om du gnäller tillräckligt högt, eller sveper offerkoftan tajtare så kanske du får det du vill ha. Jag gissar att du var en sån som fick materiella saker för att dina föräldrar inte kunde hantera gnäll eller sätta gränser. Hela ditt tankesätt med entitlement indikerar det.

Ditt minne är så pass selektivt att du "glömmer bort" att du själv tyckte det var bättre förr och att män har gjort ett misstag när dom "gav upp" ekonomisk makt. Du har fått för dig att det existerade en golden age för 100 år sen och att boomers sabbat det.

Du har förresten inte svarat på vad du menade med att "svenska män har röstat för en förändring" gällande politik och sd. Ingenting kvinnovänligt antar jag.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 04:55:22 följande:
    Du presenterar inga andra saker som sexlöshet är ett symptom på, bara misogynitet, varför resultatet blir att du kopplar samman sexlöshet med misogynitet.
    Vill du att jag framställer en lista med andra symptom på misogynitet? Det kan du säkert klura ut själv.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?