• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-08-19 09:52:49 följande:
    Det är din åsikt. Min är en annan. Att rädsla leder till hat är inte konstigt. Däremot verkar inte kvinnor reagera med hat på exkludering på samma sätt som män gör. Ensamma eller bortvalda kvinnor lider själva, men verkar inte kanalisera det till ett hat som ska gå ut över andra. Manshat leder inte till våld, men kvinnohat kan göra det. Det ser du ju här. Hur enkelt det är för vissa att vilja kontrollera kvinnors preferenser eller sexlust, för sitt eget höga nöjes skull. Är det inte dags att vi lämnar såna tankar därhän 2023, och låter alla människor åtnjuta frihet i den grad det är möjligt.
    Och jag håller inte med om att kvinnohat inte skulle leda till våld. Företeelserna lever inte i vakuum utan påverkar varandra. 

De här individerna du talar om vill men får inte kontrollera kvinnorna. Att vilja och att faktiskt kunna göra det är två olika saker.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 11:27:22 följande:
    Och du tror inte att det finns en korrelation mellan dessa? Du tror inte detta +40000 kvinnor varje år blir MER selektiva med vilken eventuell man de väljer träffa? Dvs +40000 som kommer rata ännu fler män. och detta är siffror för ett år.

så fortsätter VISSA män bete sig som rövhattar så kommer det fortsätta påverka ALLA män. men det är långt för poletten att trilla ner
    Självklart kommer det påverka men det är likväl fel.

Det är det där klassiska depraverade tankesättet: "en invandrare rånade mig" = "invandrare är idioter".
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 12:07:25 följande:
    hur är det fel? jag har rätt att neka/rata/svepa nej/tacka nej till vissa män. oavsett anledning. Och anledningarna jag tidigare skrev är vissa. det är en rättighet jag har. Du har samma rättigheter. jag ska inte tvingas säga ja till en man bara för att. samma gäller dig
    Hur det är fel att döma en grupp baserat på vad några individer i den gruppen gör?
    Behövrr jag verkligen motivera det utförligt?

Vad du personligen väljer är helt upp till dig. Inget jag har några synpunkter på över huvud taget.
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-19 12:18:08 följande:
    Jobb är inget företag "ger" till människor man tycker synd om och vill hjälpa utan man söker kompetenta medarbetare. Kanske att ett familjeföretag tar sig an sina närmaste mest i syfte att hjälpa dem framåt, men få företag har råd med personal som inte drar sin egen vikt. Så vem ska hjälpa ensamma Niclas?
    Kanske funkar så för dig, inte för mig och många andra. Man ser helt enkelt till att anhöriga och vänner får jobb och partner.

Det blir problematiskt för Niclas om han står utan familj och vänner. I synnerhet om han inte har något driv i karriären.
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-19 12:18:08 följande:
    Jobb är inget företag "ger" till människor man tycker synd om och vill hjälpa utan man söker kompetenta medarbetare. Kanske att ett familjeföretag tar sig an sina närmaste mest i syfte att hjälpa dem framåt, men få företag har råd med personal som inte drar sin egen vikt. Så vem ska hjälpa ensamma Niclas?
    Kanske funkar så för dig, inte för mig och många andra. Man ser helt enkelt till att anhöriga och vänner får jobb och partner.

Det blir problematiskt för Niclas om han står utan familj och vänner. I synnerhet om han inte har något driv i karriären.
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-19 12:31:45 följande:
    Den gemensamma nämnaren är att alla är timida och initiativlösa. Det var ingen slump som gjorde att två av dem hittade en kvinna för i båda fall var det någon annan som tog ett initiativ.

Det du berättar är att initiativlösa människor förblir ensamma om ingen annan styr upp det för dem.
    Ja, det är den främsta gemensamma nämnaren.
  • Anonym (Fol)
    EnAnonumius skrev 2023-08-19 13:17:00 följande:
    Om ensamma Niclas saknar driv för sin karriär så får han ta ansvar för detta själv, i stället för att lasta över sina problem på omgivningen och samhället.
    Ja, och?

Man måste väl kunna diskutera dess individer utan att detta kommer upp i vartannat inlägg. Det är självklart att Niclas har ansvar för det själv. 
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-19 17:02:58 följande:
    Nej, jag har inga jobb och partners att dela ut till stugsittare. Sedan betvivlar jag stark att "många andra" har det. I synnerhet om ensamma Nicklas är vuxen.
    Vi lever olika helt enkelt. Många inklusive mig själv har jobb och nätverk vi kan använda för att hjälpa Niclas om han är en vän eller anhörig. Finns mängder av personer som hjälpts på detta sätt. 

Det betyder inte att dessa individer inte har ansvar men man hjälper anhöriga och vänner som behöver hjälp i den mån det går.
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-19 16:57:26 följande:
    Man dömer inte en grupp baserat på vad några individer i den gruppen gör, men eftersom man inte vet vilka individer som är subversiva iakttar man försiktighet mot alla man inte är känd med.
    Inget konstigt med det.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 18:24:47 följande:
    På vilket sätt lär sig dessa människor eget ansvar om andra tar ansvaret åt dom hela tiden? låter och luktar som björntjänst
    Att se till så att en person får ett arbete är aldrig en björntjänst.

Björntjänsten är om du låter honom komma undan med ett dåligt arbete.

Folk som mig kan sånt här. Att många saknar den typen av socialt skyddsnät jag pratar om är orsaken till att så många faller genom systemet. Det gör man inte med socialt skyddsnät. 

För det finns situationer i livet då en individ behöver hjälp. Och då ska man ge det.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?