• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-08-20 12:32:17 följande:
    Han tycker inte han behöver jobba med sig själv eftersom kvinnorna som ratar honom inte uppmanas att jobba på sig själva. Det är samhället det är fel på.

Han lyssnar bara på andra som delar hans vettiga åsikter och syn, inte på radikalfeminister, vänsterblivna eller män som går i deras ledband och fjäskar för att belönas med knull.

Han vill inte träna eller äta annorlunda eftersom ingen uppmanar de kvinnor som ratar honom att träna och äta annorlunda. Det är samhället det är fel på som låter kvinnor få denna upphöjda position där allt ska gynna dem och trycka ner män.

Han vill inte gå universitet som styrs av radikalfeminister och studier i genusvetenskap som går ut på att forma om alla män till kvinnor. Han vill som man inte bli rödlistad, utrotningshotad eller extinkt.

Fler förslag?
    Då har jag inga mer förslag. Hans enda räddning är att han når botten och tvingas vakna.
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-20 12:37:33 följande:
    Fast han når botten och går ut och skjuter de han anser är ansvariga för hans bottenstötning. Dig kanske?
    Men sluta att skriva dåliga egenskaper på dessa män. Det är främsta anledningen till att jag skriver i tråden. För att de här männen skrivs ner så och incels med kassa värderingar och ensamma män vävs in i varandra.

Nästa gång en kvinna går på en dejt med en 30-årig man som inte haft relation kommer hon mycket sannolikt att få inceltankar om honom vilket kommer att försämra hans chanser ytterligare. Detta trots att de flesta ensamma män är vanliga schyssta män men som är tafatta med kvinnor.
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-20 13:28:50 följande:
    Varför det?

Den här tråden handlar om någon som beskriver sig själv som en reko ensam man fast han har värderingar, åsikter, tankar och idéer som placerar honom bland de allra mest ljusskygga. Det lite ovanliga är att han går ut så öppet med det bland icke-likasinnade. Dessa män har häckat länge på FL och mer muttrat och släppt fragment, men blivit mer och mer "modiga" på senare år. DET är ett varningstecken i sig. Man ser sig själv som en grupp som halkat efter gällande jämställdhet såsom HBTQ-personer och försöker flytta fram positionerna för sina sjuka åsikter bland vanliga människor. Vanliga i bemärkelsen inte del av incelkulturen.

Du läser in allt för mycket av din egen situation, extremt blyg och ingen framgång med kvinnor förrän senare i livet och vill inte att du och de i en liknande situation ska få ännu mer uppförsbacke. Men du behöver inte skydda personer med sjuka värderingar. Vi kvinnor har faktiskt mer än en hjärncell mellan oss. Det finns ganska säkra tecken på att allt inte står rätt till som vi är kapabla att plocka upp. Vi kan se skillnaden som flera i tråden har vittnat om när de har berättat om sina på riktigt reko ensamma män som blev deras partner.

Lita på att kvinnor har ett lika gott omdöme och kan bedöma människors karaktär som du har när det gäller vem du vill hjälpa och inte.
    Det handlar faktiskt inte om mig. Jag var blyg tills jag var runt 14-15. Sedan förändrades jag radikalt till 17-18 och var därefter öppen och ohämmad. Så jag har aldrig haft problem med sex och kärlek i vuxen ålder. Det har snarare varit så att jag varit framgångsrik på det området och varit extremt kräsen och kunnat vara extremt kräsen.

Däremot känner jag folk som är ensamma män och ser hur de kämpar. Schyssta män som ofta inte behandlas väl. De behöver inte att man svärtar ner deras rykte. 

Och i de här samtalen om incelsen tenderar alltid att utmynna i nedvärderande kommentarer om ensamma män.

Den här gruppen incels som är arga är marginaliserade och har ingen makt. Det problemet ges alldeles för mycket utrymme när det egentliga problemet är de ensamma männen.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 14:22:33 följande:

Men det är ju exempelvis trådstartaren själv som ger andra sexlösa män ett dåligt rykte. Denne vill ju bli förknippad med trevliga män som inte har sex. 

Det är inte andras fel att incels får ett dåligt rykte, det är incels själva.

Jag lovar att det inte syns på en person om den inte har sex, vad som däremot märks är kassa värderingar, och det är det som får kvinnor att dra åt sig öronen. 

När han kommer med förslag som att dejting ska vara reglerat så gör han det, ja. För att folk är fördomsfulla och dömmer ut ensamma män baserat på hans åsikt som ensam man.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 18:53:20 följande:
    Vem är det som svärtar ner männens rykten? Det är väl männen själva som svärtar ner sitt rykte? Vill män höja ryktet på män så borde man minska antalet män som begår grova våldsbrott (sexuella ofredanden, våldtäkt, misshandel av såväl kvinnor och män, mord av såväl kvinnor som män, knivhuggningar, skottlossningar och sprängdåd) samt få bukt med incelkulturen som hörs allt mer och mer
    Man borde framförallt få bukt med folk som generaliserar och vigslar upp. För de här ensamma männen har inget med dess våldsverkare att göra. Det är därför jag t.e.x. föreslår att man tar in kön som en grund för hets mot folkgrupp.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 19:05:14 följande:
    Hur skulle det se ut rent praktiskt? Skulle all "vardagsmisogynitet" här i tråden klassas som "hets mot folkgrupp"?
    Hur det skulle fungera i praktiken? Att man kan dömas för hets mot folkgrupp om man hetsar mot män eller kvinnor på samma sätt som man idag kan dömas för hets mot folkgrupp om man hetsar mot religiösa grupper eller specifika etniciteter.

Det är klart att om personer som hetsar mot kvinnor  eller män döms för det, att det skulle påverka normer kring hur man pratar i de frågorna. Det skulle helt enkelt bli mindre accepterat att komma med dömande kommenterar baserat på kön. Även kommentarer som är lagliga.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:12:33 följande:
    du har sagt att du har barn. Har du en dotter? Kommer du inte lära henne att akta sig för vissa människor? eller kommer du låta henne gå på nitar och riskera bli våldtagen, misshandlad eller mördad för att du inte vill *generalisera*? 
    Det är extremt destruktivt att lära barn att vara rädd för grupper. Det är så de hamnar i problem eftersom de då går in i slutna sällskap och isolerar sig. Det är inte bara män som gör det, utan det är även kvinnor. Eller olika religiösa grupper eller olika etniciteter.

Jag är extremt noggrann med att inte föra över mina fördomar på mina barn. Och ja, jag har en dotter. Uppfostrar henne med kärlek och gränser. Det är inte så komplicerat.

Ingen jag känner har faktiskt blivit våldtagen. Man kan ju undra varför men vägrar att tro att det är en slump. Människor med bra värderingar dras till varandra. Sedan väljer kvinnan män av samma kategori som pappa.

Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:33:51 följande:
    Okej så dessa 40000 kvinnor som årligen misshandlas/våldtas/mördas ska alltså skylla sig själva, eller skylla på sin far? Som är en? tada. MAN. missade du den detaljen medvetet? Att det återigen är en man som fallerar i ditt argument? att män gör kvinnor till offer?
    Återigen. Jag analyserar situationen. Jag pratar inte om skuld. 
    .
    Vilka män kvinnor väljer har med uppväxtmiljö att göra. Ska man inte nämna det då menar du?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:38:58 följande:
    Jaha? kvinnor som är brottsoffer som är utsatta för våldtäkt, dessa får man analysera och generalisera. Men gud nåde om man generaliserar män. Dubbelmoral kallas det
    Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.

Jag har sagt att incels är ofta en konsekvens av dålig upoväxtmiljö.

Jag har sagt att kvinnor som väljer fel män ofta är en konsekvent av dålig uppväxtmiljö.
  • Anonym (Fol)
    Fiona M skrev 2023-08-20 20:43:11 följande:
    Det låter som om du är precis en sån man som TS vill begränsa och bötfälla för att du har sex med för många?
    När jag var i 20-års åldern ja. Inte nu längre. Jag tror på monogami.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?