nihka skrev 2023-08-20 13:28:50 följande:
Varför det?
Den här tråden handlar om någon som beskriver sig själv som en reko ensam man fast han har värderingar, åsikter, tankar och idéer som placerar honom bland de allra mest ljusskygga. Det lite ovanliga är att han går ut så öppet med det bland icke-likasinnade. Dessa män har häckat länge på FL och mer muttrat och släppt fragment, men blivit mer och mer "modiga" på senare år. DET är ett varningstecken i sig. Man ser sig själv som en grupp som halkat efter gällande jämställdhet såsom HBTQ-personer och försöker flytta fram positionerna för sina sjuka åsikter bland vanliga människor. Vanliga i bemärkelsen inte del av incelkulturen.
Du läser in allt för mycket av din egen situation, extremt blyg och ingen framgång med kvinnor förrän senare i livet och vill inte att du och de i en liknande situation ska få ännu mer uppförsbacke. Men du behöver inte skydda personer med sjuka värderingar. Vi kvinnor har faktiskt mer än en hjärncell mellan oss. Det finns ganska säkra tecken på att allt inte står rätt till som vi är kapabla att plocka upp. Vi kan se skillnaden som flera i tråden har vittnat om när de har berättat om sina på riktigt reko ensamma män som blev deras partner.
Lita på att kvinnor har ett lika gott omdöme och kan bedöma människors karaktär som du har när det gäller vem du vill hjälpa och inte.
Det handlar faktiskt inte om mig. Jag var blyg tills jag var runt 14-15. Sedan förändrades jag radikalt till 17-18 och var därefter öppen och ohämmad. Så jag har aldrig haft problem med sex och kärlek i vuxen ålder. Det har snarare varit så att jag varit framgångsrik på det området och varit extremt kräsen och kunnat vara extremt kräsen.
Däremot känner jag folk som är ensamma män och ser hur de kämpar. Schyssta män som ofta inte behandlas väl. De behöver inte att man svärtar ner deras rykte.
Och i de här samtalen om incelsen tenderar alltid att utmynna i nedvärderande kommentarer om ensamma män.
Den här gruppen incels som är arga är marginaliserade och har ingen makt. Det problemet ges alldeles för mycket utrymme när det egentliga problemet är de ensamma männen.