Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 22:19:14 följande:
Du skriver: "Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten."
vilket innebär att du letar efter förklaringsmodeller till vad det är som gör att en kvinna blir våldtagen. Dvs ansvaret vilar då på hennes axlar att välja "rätt" man. Du funderar inte runt vad det är som gör en våldtäktsman till en våldtäktsman. Du har ett ensidigt tänk runt män/kvinnor. Du reflekterar inte ens på det själv.
Jag analyserar i stort sett allt i samhället. Däremot håller jag inte på och skuldbelägger till höger och vänster som vissa inbillar sig här inne.
Och jo, jag analyserar defintivt vad som gör en våldtäktsman. Jag är en analyserande person. Jag analyserar allt.
Ska vi ha en diskussion får du sluta med att klistra åsikter på mig som jag inte har. Jag har inte uttalat mig om ansvar här över huvud taget. Jag analyserar situationen.