• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 15:11:09 följande:
    du tror jag menar att du ska vara en vit riddare som ska rädda oss stackars hjälplösa kvinnor. du kan inte ha mer fel. det enda jag förväntar mig av medmänniskor oavsett man eller kvinna är att:
    1) säga ifrån när någon säger något dåligt, ogenomtänkt, sexistiskt
    2) inte vara tysta och ignorera attityder i punkt 1
    3) inte slå sig själv på bröstet och *jag är minsann inte en sån man* och förvänta sig applåder, stående ovationer. det ska inte prisas att du har en bra värdegrund (det är vad som förväntas av alla dvs)
    Rätt övertygad om att du har fel om att män skulle vara sämre än kvinnor på att ingripa. Du är i ditt scenario och ser det scenariot. Men människor är konflikträdda i allmänhet och går inte gärna in i konfrontation.  Din situation gör att du främst ser män som inte ingriper när kvinnor skulle agerat likadant.

Största skillnaden skulle jag hävda är att det är fler män med antisociala diagnoser varför kvinnor blir mer utsatta.

Även på kvinnodominerade arbetsplatser förekommer det sexuella kommentarer mot män vilket jag personligen fick uppleva när jag arbetade i en kvinnodominerad branch någon sommar i tonåren. Och då stannade det inte vid sexuella kommentarerkan tilläggas.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 15:05:32 följande:
    Så då är jag berättigad till mina känslor? Och alla andra kvinnor som utstår samma? Och vad har vi för situation då? Jo, nuläget. Så hur ska vi ändra på det? Vad kan jag och kvinnor ändra på?
    Ser till att anmäla dessa män så att de får kännbara straff.

Arbeta politiskt för strängare straff för den typen av brott. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 18:16:46 följande:
    Jag ser inget om att influensers generellt hatar män. Jag ser däremot andra (misogyna) män skriva att "feminister hatar män" eller att "feminister skickar ut så mycket hat mot män" som ett slags självklart faktum. Dom göder därför varandra genom att hitta på saker. Sånt förstärker offermentaliteten.
    De behöver inte hitta på. Det räcker att de cherrypickar så har de tillräckligt med vatten på sin kvarn.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 18:30:38 följande:
    Vad ska jag anmäla? om knappast våldtäkter döms till straff vilka straff tror du det blir av att Kalle kallar mig lilla gumman, Roffe frågar om jag har mens, eller Palle rullar ögonen åt mig?
    Anmäla kan man även göra hos överordnad. Känner en kvinna som fick stop på en mans sexuella trakasserier genom att prata med chefen som sedan talade honom till rätta. Vet flera andra fall med män som blivit avstängda och avskedade. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 18:31:41 följande:
    Vilket också innebär att det inte är kvinnors fel att incels uppstår. Kvinnor kan inte begränsa antalet incels, män kan däremot göra det genom att inte uppvisa misogynitet.
    Både män och kvinnor påverkar givetvis. Däremot är det varken kvinnor eller andra mäns fel att det uppkommer incels men det är en annan fråga.

Kvinnohat föder manshat.
    Manshat föder kvinnohat.

Det går inte att titta på en sidan av myntet och inbilla sig att man har lösningen. 
  • Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-08-14 19:22:53 följande:
    Precis. Det handlar inte alls om något som vi andra som är förankrade i den riktiga världen ser som något annat än random kommentarer men som ges oproportionerligt stor plats och generaliseras i den misogynes parallella universum.

Igen, dra ur sladdjäveln.
    Det ska dock sägas att visst manshat till skillnad från kvinnohat är accepterat i medierna. Det är därför de här krönikorna finns.

En person som Zara Larsson har delvis byggt sitt varumärke på att snacka skit om män. Någon manlig motsvarighet som uppbackad av medierna finns inte.

Självklart bidrar det manshat hon förmedlat till ett ökat kvinnohat. Och detär ett problem att hon och liknande typer av personer får hålla på så. Att hon än ostraffad är illa.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 19:33:55 följande:
    svara gärna på inlägg 3612.
    wow, vi har en känd kvinna som hatar män. Ska jag presentera en lista över män som hatar kvinnor tillbaka? så för att vi har en gud nåde kvinna som generaliserar män så måste hela incel-mobben göra upplopp mot kvinnor som grupp? Var det inte du som sa att man inte skulle gruppera efter kön? Hyckleri låter det som
    Du får gärna berätta om de känd man som basunerat ut kvinnohat i medierna med uppbackning inifrån.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-14 19:48:10 följande:
    Andrew Tate har förvånansvärt många anhängare.
    Har han uttryckt  sig lika grovt om kvinnor som Larsson gjort om män. Oavsett är han avskydd av de etablerade medierna. Det är skillnaden. Kvinnohatarna får följare i sociala medier men accepteras inte av etablerade medier. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-14 20:02:20 följande:
    Donald ?grab them by the pussy?  Trump
    För Trump är ju så backad av svenska medier?

Sedan skulle jag inte titulera Trump som någon som uttryckt kvinnohat även om han uttryckt sig sexistiskt. Mig veterligen har han inte uttryckt hat gentemot kvinnor.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-14 20:03:24 följande:
    Larsson uttalade sig om våldtäktsmän, det har hon förklarat. Men det passar ju inte in i ditt narrativ.
    Hon sa att hon hatar män. Om hon har våldtäktsmän i åtanke är ingen förmildrande omständighet.

Det är bekymmersamt att sådana manshatande  uttalanden ursäktas och slätas över.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?