Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-16 02:22:32 följande:
    Du är helt fel ute om du tror att incels är män anser sig vara bättre än kvinnor. Incels är blyga självkritiska män som inte anser sig vara bättre andra.
    om de inte anser sig bättre än andra, varför anser de då att staten ska reglera marknaden till deras fördel? de måste ju anse att de är jävligt viktiga om staten ska inskränka på våra friheter och rättigheter för deras skull. De tror att staten har ansvar för deras dejtingliv och att det är samhällets fel att dessa män blir bortvalda. De kan/vill inte inse att det ligger på dom själva.

varför tror du att så många män blir bortvalda? Är det kräsna kvinnor eller beror det på populära *alpha-män*?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:07:40 följande:
    Kvinnor ska få behålla det som kvinnor har en fördel jämfört med männen. 
    Samt när kvinnor missgynnas så ska systemet också ändras. 
    Exempelvis kvinnor ska ha det lättare att få sex än männen generellt sett och det ska vara orättvist när kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
    Har du googlat på jämställdhet, rättvisa och rättighet än?

vad är jämställdhet för dig? Är det att vi är fria att göra det val som passar oss själva, eller är det att utfallet ska vara identiskt för alla?

vad är rättvisa för dig? Är det att lagen är lika för oss alla, eller att alla ska knulla exakt lika mycket/lite?

vad är rättighet för dig? Är det att vi har en rättighet att vara en sexuell varelse och ha lagligt sex med vem vi vill oavsett kön/etnicitet eller religiös tillhörighet? Eller är det att du har rätt till kvinna oavsett?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-08-16 16:21:28 följande:

Det är nu jag passar på att påminna om att även folk som inte har alla hästar hemma och med diverse kognitiva problem, får lov att finnas på forum.

staten och internetoperatörerna kanske skulle införa bankid på internet, så de som sprider odemokratiska värderingar blir av med förmånen till www.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-16 16:11:42 följande:
    Förtydligande.
    Allstå det som ni kallar vad som är bra män.
    Inte vad jag tycker vad som är bra män. 
    Berätta gärna vad du anser är en bra man i dina ögon
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:14:02 följande:
    Om några inte kan välja hur många partners de vill ha är det stötande att hävda att det är andras rätt att ha hur många partners de vill. Ett beteende som aldrig har socialt accepterat genom historien.

Varför är det så känsligt att säga att han var en incel? Skäms du för att du inte fick ihop det med någon som var mer eftertraktad? Det borde du inte göra, tycker jag.
    Spelar ingen roll hur stötande du tycker det är. om en man vill och kan dejta 5 olika samtidigt är det hans rätt att ha möjlighet att göra det. Vill jag och kan dejta 5 eller noll är det med min rätt att göra det,

det är inte orättvist, det är inte ojämställdhet. visst att man kanske medvetet eller omedvetet sårar en av de man träffar om någon vill vara exklusiv. men det är inte olagligt, och ska inte bli olagligt heller för sådana regleringar hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:18:04 följande:
    Dina värderingar har underkänts av en majoritet, på så sätt tillhör du förlorarna.
    var finns denna majoritet? menar du att sd fick mest röster? tragiskt resonemang
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:20:44 följande:
    Varför anser feminister att staten ska reglera marknaden till deras fördel genom könskvotering i olika sammanhang? Är det för att de anser sig vara bättre och mer viktiga än andra?

De använder samma argument som mig om strukturella orättvisor. Vad är skillnaden?
    Vad är skillnaden? På riktigt?

kvinnorna vill, förväntar sig, kräver att bli behandlade på samma sätt som män. samma möjlighet till utbildning, samma möjlighet och rätt att jobba, samma lön för samma jobb oavsett kön, att få likvärdig vård, samma möjligheter till bostadslån. Att få lov att ha den sexuella läggning man har, att själv få lov att välja om man vill skaffa familj och barn. Samt, att vi inte automatsikt ska bli den som bär huvudansvar för hem och barn utan även pappan/mannen/partnern har lika stort ansvar.

det måste såra ditt och många manliga egos att kvinnor ser sig lika mycket värda som en man. tycker du att det är fel av oss kvinnor att önska det ovan? Vad är fel isåfall? Dessa är saker som ni män tagit för givet sedan alltid i princip. och vill inte mötas av män som vill att vi ska visa tacksamhet för att vi ses som likvärdiga. eller *tänk vad bra ni har det mot kvinnorna i insert valfritt land*. Staten har alltså ett ansvar att styra för att jämna ut så vi kan leva så jämställt som möjligt.

vänskap och relationer är något som man själv ansvarar för, eftersom vi alla är unika. Staten ska inte tvinga en tystlåten ensamvarg att ha en kvoterad del av 5 bekanta. En utåtriktad lagspelare ska inte begränsas till kvoterad del av 5 bekanta. Samma med sex och relationer, så länge man inte har olagliga böjelser så har vi rätt att vara homosexuella, bisexuella, asexuella eller bara sexuella. så staten KAN inte styra utbud och marknad på relationsmarknaden då det inskränker på vår fria vilja och våra rättigheter. För jag som kvinna har rätt att säga nej tack till en man, exakt samma rätt har en man att säga till mig. där är rättvisan du ömmar så om.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:48:50 följande:

Nej, staten skall inte hjälpa män att få sex, däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att minska överskottet på män.

Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

Är du intresserad av en sådan jämställdhet?

tror du på fullaste allvar att incels slutar existera den dagen det finns lika många kvinnor som män? Varför har england/uk problem med incels trots de är 51% kvinnor. Hur förklarar du det?

vissa män kommer inte bli attraktiva eller charmiga hur mycket ni önskar det via olika regleringar. Majoriteten om inte alla kvinnor jag känner är lyckliga i sig själva och är hellre singlar än tar en man med dåliga värderingar. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 11:17:21 följande:

"Bästa TS, du frågar vad skillnaden är. Låt mig ge ett exempel

Vi feminister tycker faktiskt att det jätteviktigt att svenska bolagsstyrelser har en jämn könsfördelning. I varje bolagsstyrelse skall det finnas lika många kvinnor som män. I detta fallet måste vi ju styra mot jämställda Styrelse-relationer, eller hur? Nu visade det sig också vara fullt möjligt att lagstifta om detta! Hurra!

I Sverige finns visserligen 10 miljoner människor men att det finns en jämn könsfördelning mellan antalet män och kvinnor i samhälle  (och därmed också på dejtingappar) som helhet, det är inte så viktigt.  

För det är ju en Helt annan sak, det vore ju Helt omöjligt att reglera balansen, hur skall detta gå till?

(Plus att skulle ju missgynna oss kvinnor, Hihihi)

Nä, jag lovar dig, TS. Vi svenska feminister är ju inte alls egoistiska, vi är konsekventa och vi bryr oss jättemycket om jämställdhet mellan män och kvinnor."

Jo, tjena!
    1) ska du minska antalet män? Hur?
    2) ska du öka antalet kvinnor? Hur?
    3) folk träffas utanför appar
    4) hur ska du/ni förhindra att folk träffas utanför appar? Eller ska ni reglera statligt tvång på det med?
    5) bränn den där foliehatten
    6) utbilda er
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 15:03:42 följande:
    Som du mycket väl vet så har jag redan svarat på frågorna tidigare.

Jag vill dock att du svarar på min fråga.
    Är du intresserad av jämställdhet eller är du det inte?
    Vilka seriösa lösningar har du för detta?

Vv, svara inte på vad du INTE vill, det har du redan gjort en miljon ggr!
    att alla har lika många relationer är inte jämställdhet. bara en sidonotis. Att vi alla har samma rättigheter kring relationer, det är jämställdhet.

så med det sagt är jag 110% för jämställdhet. och där skulle jag snarare säga att vi har större problem med bostadsbrist, nu inflationen etc. Unga kan inte flytta hemifrån för studier/jobb pga brist på bostäder, långa köer, höga andrahandshyror. där de med rika föräldrar har möjlighet att stötta på annat sätt än de med mindre bemedlade föräldrar. Det spär på ett klassamhälle och det tycker jag går emot jämställdhet. Och det anser jag är större problem än tafatta män som inte vill vara med på 2000-talet. Vad är din seriösa lösning? eftersom fler kvinnor inte löser incel-problematiken. Se på uk exempelvis som sagt, läs på lite vet jag.

så med det sagt gör jag noll för incels, vill de inte ta ansvar för sitt eget liv. Varför ska jag? Jag har inte tillräckligt med timmar på dygnet för välgörenhet också. Vad gör du med än försvarar dom?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?