Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 14:39:42 följande:
    Ingen i det scenariot men det finns andra scenarier. 

Jag skulle gått till din chef och berättat om situationen så att det får konsekvenser för mannen som uttryckte sig så.

Varför ser du det så mycket i kön? Finns bra och dåliga människor i båda könen. Se till individen.
    För att det är såhär det är på nästan alla arbetsplatser där kvinnor är i minoritet. Tror du män möts av samma skepsis i branscher som är kvinnodominerade? då är det systematiskt män. Hur mycket du inte vill gruppera så är det ju en grupp av män. ska jag ljuga för att män inte ska bli kränkta av sanningen? 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 14:51:32 följande:
    Inte alls, det är så det fungerar.
    Så då är jag berättigad till mina känslor? Och alla andra kvinnor som utstår samma? Och vad har vi för situation då? Jo, nuläget. Så hur ska vi ändra på det? Vad kan jag och kvinnor ändra på?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 14:41:59 följande:
    Jag tar också mycket större ansvar och kräver mycket mer av mig själv än andra. Fast att kräva mer av andra för att de har ett specifikt kön blir skevt. Vill vi ha jämställdhet eller inte, för i ett samhälle där bara männen står upp så förlorar kvinnorna i status. Det är egentligen synd om de som inte hjälper andra. Både deras liv och andras liv blir sämre.
    du tror jag menar att du ska vara en vit riddare som ska rädda oss stackars hjälplösa kvinnor. du kan inte ha mer fel. det enda jag förväntar mig av medmänniskor oavsett man eller kvinna är att:
    1) säga ifrån när någon säger något dåligt, ogenomtänkt, sexistiskt
    2) inte vara tysta och ignorera attityder i punkt 1
    3) inte slå sig själv på bröstet och *jag är minsann inte en sån man* och förvänta sig applåder, stående ovationer. det ska inte prisas att du har en bra värdegrund (det är vad som förväntas av alla dvs)
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 18:13:38 följande:
    Rätt övertygad om att du har fel om att män skulle vara sämre än kvinnor på att ingripa. Du är i ditt scenario och ser det scenariot. Men människor är konflikträdda i allmänhet och går inte gärna in i konfrontation.  Din situation gör att du främst ser män som inte ingriper när kvinnor skulle agerat likadant.

Största skillnaden skulle jag hävda är att det är fler män med antisociala diagnoser varför kvinnor blir mer utsatta.

Även på kvinnodominerade arbetsplatser förekommer det sexuella kommentarer mot män vilket jag personligen fick uppleva när jag arbetade i en kvinnodominerad branch någon sommar i tonåren. Och då stannade det inte vid sexuella kommentarerkan tilläggas.

jag har inte sagt att det inte förekommer? utan att det troligen är mindre. det jag försöker få dig att förstå är att alla kvinnor som utsätts för dessa olika gliringar ser vissa män som rövhattar (de som är öppet kvinnofientliga) och vissa män som fega krakar eftersom de inte kan stå upp för rättvisa där det behövs.

dessa kvinnor kommer med största sannolikhet vara selektiva med vilka män de väljer att dejta (gäller iallafall i mina bekantskapskretsar och mig själv inräknad) vilket gör att många män sållas bort. Och tada, då skapas ensamma män. ser du hela kedjan? vissa ensamma män väljer då att ge utlopp för sin frustration på kvinnor och samhället, och vips har vi incels med kvinnoförakt och en misogyn verklighetsuppfattning där de vill ha statlig upprättelse för vad de anser sig ha rätt till.

det behövs mer manliga förebilder för dagens pojkar, så dessa kan växa upp med sunda värderingar om allas lika värde. vi måste få bort alla dessa tankar, åsikter om att kvinnor borde stå i tacksamhetsskuld för det fria land vi har i sverige och sluta vara så *otacksamma och kräsna*.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 18:17:49 följande:
    Ser till att anmäla dessa män så att de får kännbara straff.

Arbeta politiskt för strängare straff för den typen av brott. 
    Vad ska jag anmäla? om knappast våldtäkter döms till straff vilka straff tror du det blir av att Kalle kallar mig lilla gumman, Roffe frågar om jag har mens, eller Palle rullar ögonen åt mig?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 18:21:58 följande:
    De behöver inte hitta på. Det räcker att de cherrypickar så har de tillräckligt med vatten på sin kvarn.
    Då kanske incels borde besöka den riktiga världen och inte bara den på www framför flashback. men vad vet jag? kanske orimligt krav. Att folk ska bilda sig 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 18:31:41 följande:
    Vilket också innebär att det inte är kvinnors fel att incels uppstår. Kvinnor kan inte begränsa antalet incels, män kan däremot göra det genom att inte uppvisa misogynitet.
    Vill bara ödmjukast tacka dig Cloffe. du och ett par till män i tråden, tillsammans med min sambo får mig ändå att känna hopp om mänskligheten. Tack för att ni är modiga, godhjärtade män som står upp för allas lika värde! <3
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 18:39:12 följande:
    Anmäla kan man även göra hos överordnad. Känner en kvinna som fick stop på en mans sexuella trakasserier genom att prata med chefen som sedan talade honom till rätta. Vet flera andra fall med män som blivit avstängda och avskedade. 
    Hur många män ska jag anmäla? Det kommer ju bara nya? ska min arbetsgivare sluta anställa män för att garantera min och övriga kvinnors säkerhet? Är det lösningen?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:27:11 följande:
    Det ska dock sägas att visst manshat till skillnad från kvinnohat är accepterat i medierna. Det är därför de här krönikorna finns.

En person som Zara Larsson har delvis byggt sitt varumärke på att snacka skit om män. Någon manlig motsvarighet som uppbackad av medierna finns inte.

Självklart bidrar det manshat hon förmedlat till ett ökat kvinnohat. Och detär ett problem att hon och liknande typer av personer får hålla på så. Att hon än ostraffad är illa.
    svara gärna på inlägg 3612.
    wow, vi har en känd kvinna som hatar män. Ska jag presentera en lista över män som hatar kvinnor tillbaka? så för att vi har en gud nåde kvinna som generaliserar män så måste hela incel-mobben göra upplopp mot kvinnor som grupp? Var det inte du som sa att man inte skulle gruppera efter kön? Hyckleri låter det som
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:37:47 följande:
    Du får gärna berätta om de känd man som basunerat ut kvinnohat i medierna med uppbackning inifrån.
    Du verkar ha svårt att svara på 3612. måste vara svårt att erkänna att en kvinna har rätt?
    du kan ju även läsa denna: https://www.forskning.se/2022/03/08/metoo-mans-oformaga-forsta-kvinnors-rattigheter/

men vad vet jag. Du vet ju exakt hur det är att vara kvinna, och sympatiserar ändå mer med de stackars männen. De har ju inte bett om att dela med sig av sina privilegier. De bara glider dom ur händerna. utkonkurrerade av kvinnor. Måste ju vara en slags rock bottom för dessa stackars män som inte kan ta eget ansvar.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?