Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 18:25:30 följande:
    Det handlar faktiskt inte om mig. Jag var blyg tills jag var runt 14-15. Sedan förändrades jag radikalt till 17-18 och var därefter öppen och ohämmad. Så jag har aldrig haft problem med sex och kärlek i vuxen ålder. Det har snarare varit så att jag varit framgångsrik på det området och varit extremt kräsen och kunnat vara extremt kräsen.

Däremot känner jag folk som är ensamma män och ser hur de kämpar. Schyssta män som ofta inte behandlas väl. De behöver inte att man svärtar ner deras rykte. 

Och i de här samtalen om incelsen tenderar alltid att utmynna i nedvärderande kommentarer om ensamma män.

Den här gruppen incels som är arga är marginaliserade och har ingen makt. Det problemet ges alldeles för mycket utrymme när det egentliga problemet är de ensamma männen.
    Vem är det som svärtar ner männens rykten? Det är väl männen själva som svärtar ner sitt rykte? Vill män höja ryktet på män så borde man minska antalet män som begår grova våldsbrott (sexuella ofredanden, våldtäkt, misshandel av såväl kvinnor och män, mord av såväl kvinnor som män, knivhuggningar, skottlossningar och sprängdåd) samt få bukt med incelkulturen som hörs allt mer och mer
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:02:12 följande:
    Man borde framförallt få bukt med folk som generaliserar och vigslar upp. För de här ensamma männen har inget med dess våldsverkare att göra. Det är därför jag t.e.x. föreslår att man tar in kön som en grund för hets mot folkgrupp.
    du har sagt att du har barn. Har du en dotter? Kommer du inte lära henne att akta sig för vissa människor? eller kommer du låta henne gå på nitar och riskera bli våldtagen, misshandlad eller mördad för att du inte vill *generalisera*? 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:12:33 följande:
    du har sagt att du har barn. Har du en dotter? Kommer du inte lära henne att akta sig för vissa människor? eller kommer du låta henne gå på nitar och riskera bli våldtagen, misshandlad eller mördad för att du inte vill *generalisera*? 
    Lever du som du lär? Eller är du en hycklare?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:12:37 följande:
    Jag har rätt att ha vilka åsikter jag vill och du har inte med det att göra. Det är en grundläggande demokratisk rättighet.

Du ska inte tro att du kan skrämma mig eller få mig att känna mig obekväm så att jag blir rädd och tystnar. Dina värderingar är odemokratiska. Det inskränkta synsätt på andras åsikter som du står för är ett stort problem som plågar det svenska samhället. Det är något vi behöver göra upp med en gång för alla om den svenska demokratin ska överleva i framtiden.
    Borde nog också införa:
    - bankid på alla internettjänster så när man sprider incelpropaganda, rasism, nazism, barnporr etc blir man bannad från internet.
    - någon form av iq/eq test efter man fyllt 18 för att säkerställa att man kan betraktas som en vuxen myndig person
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:30:59 följande:
    Det är extremt destruktivt att lära barn att vara rädd för grupper. Det är så de hamnar i problem eftersom de då går in i slutna sällskap och isolerar sig. Det är inte bara män som gör det, utan det är även kvinnor. Eller olika religiösa grupper eller olika etniciteter.

Jag är extremt noggrann med att inte föra över mina fördomar på mina barn. Och ja, jag har en dotter. Uppfostrar henne med kärlek och gränser. Det är inte så komplicerat.

Ingen jag känner har faktiskt blivit våldtagen. Man kan ju undra varför men vägrar att tro att det är en slump. Människor med bra värderingar dras till varandra. Sedan väljer kvinnan män av samma kategori som pappa.

Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.
    Okej så dessa 40000 kvinnor som årligen misshandlas/våldtas/mördas ska alltså skylla sig själva, eller skylla på sin far? Som är en? tada. MAN. missade du den detaljen medvetet? Att det återigen är en man som fallerar i ditt argument? att män gör kvinnor till offer?
  • Anonym (Incel slem)

Och till fol. Läs nu inläggen från hej (ts) som du medvetet lämnad obesvarade. Detta är alltså vad du vill att vi ska acceptera? applåder

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:37:44 följande:
    Återigen. Jag analyserar situationen. Jag pratar inte om skuld. 
    .
    Vilka män kvinnor väljer har med uppväxtmiljö att göra. Ska man inte nämna det då menar du?
    Jaha? kvinnor som är brottsoffer som är utsatta för våldtäkt, dessa får man analysera och generalisera. Men gud nåde om man generaliserar män. Dubbelmoral kallas det
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:41:14 följande:
    Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.

Jag har sagt att incels är ofta en konsekvens av dålig upoväxtmiljö.

Jag har sagt att kvinnor som väljer fel män ofta är en konsekvent av dålig uppväxtmiljö.

hur gör du dessa antaganden utan att just generalisera? Att *män med dålig uppväxtmiljö har större risk att bli incels* och *kvinnor med dålig uppväxtmiljö har större risk att våldtas*

är inte dessa analyser BASERADE PÅ just generaliseringar? så vissa generaliseringar är OK? bara de du gör? eller när/var/hur får man lov att generalisera? eller inser du inte ens att du generaliserar där uppe på din höga häst?

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:45:45 följande:
    Du vill inskränka yttrandefriheten. Det är inte förenligt med demokrati. Hur kan du som har växt upp i ett land som var en av världens mest demokratiska länder inte värdesätta den demokrati som tidigare generationer har kämpat för mer?

Det du skriver får dig att framstå som söndercurlad bebis som bara vill att alla som inte håller med dig ska försvinna. Varför flyttar du inte till Ryssland om det är så du vill ha det??
    jag skrattar högt åt idiotin. Ja fyfan för sådana som mig som vill låsa ute sådana från dig från vuxenvärlden och från internet. Du hör hemma i en sandlåda med napp
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:45:45 följande:
    Du vill inskränka yttrandefriheten. Det är inte förenligt med demokrati. Hur kan du som har växt upp i ett land som var en av världens mest demokratiska länder inte värdesätta den demokrati som tidigare generationer har kämpat för mer?

Det du skriver får dig att framstå som söndercurlad bebis som bara vill att alla som inte håller med dig ska försvinna. Varför flyttar du inte till Ryssland om det är så du vill ha det??
    Och du får nog återigen läsa på lite och bilda dig. yttrandefriheten ger inte rätt att säga vad som helst. men det är väl *orättvist* att just du inte får säga vad du vill
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?