Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 23:08:07 följande:
    Du reflekterar inte ens att du faktiskt skriver att något hos kvinnor är orsaken till våldtäkter. Det stör mig. 
    Allt för att inte riskera behöva erkänna att vissa män är rövhattar. Lättare att skylla på offret, som *troligen haft en sämre far* enligt resonemanget. och glömde den lilla detaljen att en far också är en man.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:23:34 följande:
    Det är inte en fråga om huruvida man anser att det är en begränsning. Det är en faktisk begränsning mot män från staten. Precis som en graviditet och en förlossning är en faktisk begränsning av kvinnors liv pga biologiska orsaker.

Att tänka logiskt verkar inte vara din starkaste sida.
    så du anser att det är en begränsning att ta hand om det barn man varit med att knulla fram? Om du inte *vill begränsas* låt bli att knulla fram barn. Ganska enkel matte, för vissa iallafall
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 00:47:56 följande:
     Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.
    4311
    ? Ingen jag känner har faktiskt blivit våldtagen. Man kan ju undra varför men vägrar att tro att det är en slump. Människor med bra värderingar dras till varandra. Sedan väljer kvinnan män av samma kategori som pappa.

Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.?

du vet att du kan klicka visa all på ett nick va?
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 02:16:55 följande:
    Det är en riskfaktor, det är också en riskfaktor för riskbeteende.

lnu.se/forskning/forskningsprojekt/sambandet-mellan-sexuellt-riskbeteende-erfarenhet-av-vald-och-psykisk-halsa/

Och vad säger denna riskfaktor? Jo x % med en viss risk är över eller underrepresenterade.

*generellt sätt är de kvinnor som våldtas xxxx* är alltså en mening med generalisering. Och även i denna tråd ett sätt att försöka flytta fokus och skulden från gärningsmannen till kvinnan. *Hade hon bara haft en bättre uppväxt så hade hon ju inte stött på den manliga rövhatten* är ju vad exempelvis fol?s mycket utvecklade analys. Istället för att vissa rövhattar väljer att utnyttja svaga tjejer, läser man fol?s andra inlägg är han så himla mån om att hjälpa folk. Då borde väl de svaga kvinnorna hjälpas och inte våldtas av rövhattar till män? 

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:32:05 följande:
    Nej, jag anser inte det. Det är en de facto begränsning. Man kan använda ett ord som begränsning utan att lägga en värdering i det.

Det blir inte en mindre begränsning för att görs för ett gott ändamål. Vad som är ett gott ändamål bestämmer inte du, utan det är subjektivt.
    att du ens tänker begränsning istället för förmån och möjlighet att ta hand om ditt egna barn säger mycket om dig du
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:37:40 följande:
    Ja, föräldraansvaret blir väl mycket mindre om man är ensam förälder. Känns logiskt. Det är väl därför så många väljer att skaffa barn själv, eller hur? Nu är det visserligen inte sant och det är bara ytterst få personer som väljer att skaffa barn på egen hand.
    Hellre självvalt 100% än dela det med någon som tror man ska applådera, uppvisa tacksamhet etc för att mannen *kan tänka sig ställa upp och* och lite föräldraledighet.

* För sju år sedan fick även ensamstående rätt till assisterad befruktning i Sverige.
    Fertilitetsläkaren Margareta Kitlinski upplever att det har blivit vanligare att kvinnor väljer det i första hand.
    ? Många väljer att skaffa barn på egen hand som plan A och inte plan B, säger hon.*
  • Anonym (Incel slem)
    Vattumankillen skrev 2023-08-21 19:00:09 följande:
    Man kan istället avstå från att få barn överhuvudtaget. 
    För barnens skull borde det vara bättre med 2 föräldrar än en. 
    På vilket sätt är det bättre med två än en om ena parten är en rövhatt? barnen är tacksamma att slippa en förälder som är misogyn, som inte kan förbarma sig ta ut föräldraledighet utan anser barnen vara en begränsning. kanske även misshandlar och våldtar. På vilket sätt är det då bättre med två föräldrar än en?
  • Anonym (Incel slem)
    Vattumankillen skrev 2023-08-21 19:01:35 följande:
    Och enligt teorin att barn ska handla om att olika män blir utan sex, så borde dessa kvinnor som inte hittar en man bli utan barn. 
    Måste vara jobbigt för de som delar din människosyn att kvinnor är fria nog och kan och får leva utan en man 2023. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 01:19:33 följande:
    Nej, han kunde inte dejta lika mycket. Det som hindrade honom var inte honom själv, inte kvinnor utan dejtingappar. Ditt synsätt är samma sak som att säga att på pappret konkurrerar alla på lika villkor om ett jobb, men i praktiken anställer chefen bara män. Då är det chefen som måste få repressalier.

Är det inte dålig stil att först friendzona någon och träffa massor av killar under tiden som man har den personen som en backup? När ingen av de andra populärare killarna vill binda upp sig för ett förhållande går man sedan tillbaka till den som var andrahandsvalet. Det var bättre förr i tiden när det inte fanns lika många att välja på att dejta

Här kan du läsa mer om de negativa effekterna av dejtingappar:
    www.dn.se/insidan/zombeing-benching-caspering-sa-blir-vi-dissade-av-tinder-dejten/
    han kunde dejta utan dessa dejtingappar. Du vet att man kan träffas på andra ställen, eller visa mig gärna den forskning som säger att minst 90% träffas via appar.

du har inte tänkt tanken att från min sida var han bara först en bekant. Sen en vän. jag ser inte alla män jag träffar som potentiella partners. Så jag såg hon endast som ytligt bekant -> bekant -> vän -> romantik. menar du på riktigt att det var fel av mig att dejta under tiden jag hade en manlig bekant/vän? om min sambo aldrig hade vågat fråga efter en dejt hade vi troligen fortsatt vara vänner. För hur ska jag veta att intresse finns när han inte visar det? eller är det min plikt som kvinna att fråga alla mina manliga vänner/bekanta om de egentligen bara är vän med mig för de hoppas på något annat? Så förklara gärna hur elak jag är. Och hur jag *utnyttjade* mitt *andrahandsval*. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 01:49:25 följande:
    Varför är det odemokratiskt om du inte ser några problem med idéerna i övrigt?

Du har blivit anklagad av flera andra hitta på, så det är du som har det problemet. Inte jag. Jag sade aldrig att det var bättre för 100 år sen, utan jag beskrev bara de förändringar som har ägt rum som har påverkat balansen mellan könen. Jag lade ingen värdering i det.
    Är offerkoftan skön? var skrev han att förslagen var bra? läsförståelse återigen.

vad blir bättre om apparna regleras? kvinnorna kommer inte bli så desperata att de sveper ja på män de nekar idag. Var är forskningen som styrker detta antagande? kvinnorna kommer lämna apparna.

dessa kvinnor kommer istället träffas mer ute. och tror du den verkligheten är bättre för incels? Ensamma män är ofta blyga, försiktiga, tafatta och timida, så hur ska de börja ragga? eller är återigen ditt antagande att dessa män ska bli uppraggade av desperata kvinnor?  för de kommer bli helt som galna av desperation om de slutar använda appen? eller incels (de med incelkultur) med människoförakt, kvinnoförakt och misogyn personlighet. tror du kvinnor blir ännu mer desperata och tar dessa män med? allt för att bara knulla?

hur ska folk träffas utan appen tror du? och vilka kommer fortsätta ha fördelar utan appen? De män som är populära, charmiga, roliga, god människosyn, som syns och hörs? Eller de som sitter ner eller står i skuggan?

vad är ditt nästa steg. när du inser att begränsa apparna inte kommer hjälpa dig. vad är nästa steg på dina fascistiska dejting-idéer?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?