Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 09:26:54 följande:
    Båda två är lika befängda även om man kan ha större förståelse för den som utsatts för brott. Likväl är det oerhört obildat, destruktivt och kontraproduktivt att belasta en hel grupp för vad några individer i den gruppen gör.
    Och du tror inte att det finns en korrelation mellan dessa? Du tror inte detta +40000 kvinnor varje år blir MER selektiva med vilken eventuell man de väljer träffa? Dvs +40000 som kommer rata ännu fler män. och detta är siffror för ett år.

så fortsätter VISSA män bete sig som rövhattar så kommer det fortsätta påverka ALLA män. men det är långt för poletten att trilla ner
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 09:43:00 följande:
    Även om dom inte är många, så är inte heller kvinnohat obegripligt för vissa. I så fall skulle ju utfrysta skolelever inte komma till skolan med ett vapen i usa och skjuta några i klassen. Man bygger upp ett hat vid exkludering och utfrysning, det är ett känt faktum.

Däremot kan nog inte män känna ett fysiskt hot på samma sätt eftersom vi oftast är fysiskt starkare. I den aspekten förstår jag att det kan vara jobbigt för kvinnor i vissa sammanhang.

Men procentuellt tror jag det är väldigt liten grupp som tar till våld, och tyvärr drabbar statistiskt detta våld oftare oss män genom olika typer av överfall etc.

Jag vill vara tydlig med att såklart även jag skulle vilja att bpde våld mot kvinnor och män borde vara noll.
    Det i fetstil. vilken grupp utsätter män för våldsdåd som misshandel? och mord genom diverse skottlossningar och sprängdåd. Jo. Män.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 11:53:26 följande:
    Självklart kommer det påverka men det är likväl fel.

Det är det där klassiska depraverade tankesättet: "en invandrare rånade mig" = "invandrare är idioter".
    hur är det fel? jag har rätt att neka/rata/svepa nej/tacka nej till vissa män. oavsett anledning. Och anledningarna jag tidigare skrev är vissa. det är en rättighet jag har. Du har samma rättigheter. jag ska inte tvingas säga ja till en man bara för att. samma gäller dig
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 12:07:48 följande:
    Jo jo, men jag och dom flesta andra män tillhör inte den skaran. Ska jag även ta ansvar för våldsbenägna incels, rasister, nazister, homofober, terrorister, våldtäktsmän, pedofiler, mördare etc bara för att dom är män?

Dessa individer är ett samhällsproblem som behöver tas av samhället. Det inkluderar politiker, poliser, vårdpersonal och även dig och mig.

Om en man mördar någon, har jag större ansvar för det som man än vad du har som kvinna?
    har jag bett dig ta ansvar? eller har jag bett dig vara en  förebild? förebild = inte bete sig som en rövhatt. och inte sympatisera med rövhattar. Att när man har möjlighet ifrågasätta en rövhatt och säga att den har fel. Det kräver jag av dig, men OCKSÅ av kvinnor.

om folk låtsas som att det regnar när de ser/hör rövhattar så tolkas det som acceptans av rövhattar. Och acceptans av rövhattar är också lite rövhattigt. oavsett kön
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-19 12:24:20 följande:
    Fast precis som rövhattarna, så har ju även du ett relativt snävt perspektiv i ämnet. Alla som inte håller med om allt är misogyna, eller?
    På vilket sätt har jag snävt perspektiv? att jag anser att man har eget ansvar för sitt liv, och att alla borde vara goda människor. på vilket sätt är det snävt? håller med om vad? I vissa fall är man misogyn om man inte håller med, så som jämställdhet. att inte hålla med varandra politiskt är inte misogyn.
    anser du att jämställdhet ska råda?
    anser du att alla har eget ansvar?
    anser du vi alla ska ha samma rättigheter oavsett kön/läggning/etnicitet/ålder/religion?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 12:27:53 följande:
    Kanske funkar så för dig, inte för mig och många andra. Man ser helt enkelt till att anhöriga och vänner får jobb och partner.

Det blir problematiskt för Niclas om han står utan familj och vänner. I synnerhet om han inte har något driv i karriären.
    Men det är väl Niclas problem? familj kan man ha utan blodsband. Familj kan man vara utan trots blodband. ska samhället dadda med Niclas för att han är nöjd med sin tillvaro? är man missnöjd vänder man det till ett driv att ändra sin tillvaro. svårare är det inte
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 13:22:01 följande:
    Ja, och?

Man måste väl kunna diskutera dess individer utan att detta kommer upp i vartannat inlägg. Det är självklart att Niclas har ansvar för det själv. 
    Vad tillför de då i diskussionen? förstår inte poängen. Eller är det till ts och de andra misogyna incels så de ska förstå att det är de som äger ansvar för sitt liv?
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-19 15:25:28 följande:
    Bara ännu ett inlägg där du duckar för frågor som är väldigt lätta att svara på så jag tolkar det som ett svar.

Innan jämförde ensamma män som grupp några ensamma kvinnor du känner. Nu jämför du kvinnor som blivit utsatta för brott
    och som bara hatar vissa män så nästan ingen kallar dem för manshatate med några män i tråden (utan att ha en blekaste aning om deras erfarenheter) och ställer en motfråga istället för att svara på frågan.

Du ser fortfarande ingen skillnad på hur du jämför?

Då kan ju jag jämföra mannen du valde med ensamma kvinnorna du känner som skyller på mäns ouppnåeliga barbie ideal (tolkade det som ett ja) för att konstatera att det är kvinnor och inte män som skyller på andra, en korkad jämförelse för att kunna dra en parallel till normkritik och kroppsaktivism. Det är lite svårt att försvara logiken men det är lätt att ducka med motfrågor.

Kvinnor är inte lika benägna att försöka lura till sej sex som män är, kvinnor siktar mer på resurser. Motsvarande studie (foodie calls) om män skulle handla om att låtsas vara intresserad för att få ligga.

...dark triad traits predicted foodie calls and their perceived acceptability...
    Agreeableness at the core of the dark triad of personality.
    Abstract

We propose that the Dark Triad traits (Psychopathy, Machiavellianism, Narcissism) share at their core a tendency to lack compassion, to react to social stimuli in a short-term fashion, to be aggressive, to experience few negative emotions, and to have difficulty inferring other's emotions. This study (N = 548) indicates that Agreeableness has the strongest relationship with, and loads the same latent construct as, the Dark Triad The interpersonal facets of Agreeableness (trust, altruism, straightforwardness, compliance, modesty, tendermindedness) were examined in relation to the Dark Triad Results indicate that interpersonally agreeable beliefs were negatively correlated with the Dark Triad Specifically, lacking trust, altruism, compliance, straightforwardness, and tendermindedness in interpersonal situations were related to Machiavellianism, whereas lacking modesty and straightforwardness were related to Psychopathy and Narcissism Therefore, Disagreeable interpersonal beliefs differentially explained Machiavellianism as opposed to the Dark Triad; we argue that these beliefs represent potential mechanisms that drive interpersonally manipulative behavior. (PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved)

psycnet.apa.org/record/2014-57869-001

tolka hur du vill. du blandar ihop äpplen med päron.

ts och de övriga kvinnohatarna vad är deras svar när man ifrågasätter deras jävla argument? *är du för jämställdhet* *ni hatar män* *varför försöker bara staten hjälpa kvinnor* har du läst i samma tråd? eller är du lika blind som vissa andra *som måste balansera debatten*

kvinnor vill inte ha misogyna män. kvinnor vill inte ha män som slår, våldtar eller mördar. Kvinnor klarar sig utan män. det är fakta. eller bevisa gärna motsatsen. på vilket sätt behöver en kvinna en man år 2023? Desto mer män som fortsätter vara misogyna, som fortsätter slå, våldta eller mörda kommer fortsätta öka motsättningar. Oavsett vad ni *tror*/vill/hoppas. och kvinnornas frigörelse kommer fortsätta oavsett vad ni vill. allt fler kvinnor blir högavlönade. Desto fler kvinnor kommer alltså avstå män för de tillför inget. Speciellt inte de som är misogyna, eller är gärningsmän.

jag har försökt förklara varför vissa kvinnor hatar vissa män, eftersom gud nåde att vi kvinnor står upp för våra friheter och rättitgheter. Wow. Fruktansvärt av oss kvinnor. om vi bara kunde bli lite *mer kuvade och omhändertagande igen* 

• Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-19 16:19:04 följande:
    "jag har försökt förklara varför vissa kvinnor hatar vissa män"
    Du gjort det flera gånger och jag har påpekat bristerna i ditt resonemang lika många men du ligger kvar på ts nivå och blandar ihop äpplen med päron (manshatare med icke manshatare) för att slippa svara på om det låter bätte om incels skyller kvinnohat på erfarenheter.

"Kvinnor klarar sig utan män. det är fakta. eller bevisa gärna motsatsen"
    Vad har det med mina frågor att göra?
    Landar du medvetet så långt från sakfrågan med en halmgubbe motfråga för att slippa svara på frågan?
    Bristerna? absolut. Det finns ingen kvinna som vill reglera. Har jag sagt att dessa kvinnor som är utsatta för brott vill reglera? Att vi bör reglera? Eller är det ditt egna antagande? Vi kvinnor vill inte reglera åt något håll. Vi vill ha frihet. men det är tydligen för mycket begärt. jag har skrivit att konsekvensen av vissa mäns beteenden drabbar de själva, men det betyder inte att det ska regleras för sakens skull. Något mer du vill läsa in mer egna tolkningar? sakfrågan i tråden är incels, män som hatar kvinnor. Återigen är det det äckligt många män som sympatiserar med detta.

så leta efter dina egna halmgubbar du. Eller vet du inte vilken tråd du skriver i?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 18:18:21 följande:
    Vi lever olika helt enkelt. Många inklusive mig själv har jobb och nätverk vi kan använda för att hjälpa Niclas om han är en vän eller anhörig. Finns mängder av personer som hjälpts på detta sätt. 

Det betyder inte att dessa individer inte har ansvar men man hjälper anhöriga och vänner som behöver hjälp i den mån det går.
    På vilket sätt lär sig dessa människor eget ansvar om andra tar ansvaret åt dom hela tiden? låter och luktar som björntjänst
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?