• Gurksoppa

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:02:28 följande:
    Ok, så du tänker inte ens läsa artikeln och värdera den?
    Jag läser inte skribenters åsikter. Hur vet vi att det inte är du som är artikelförfattaren? Då försöker du referera till dig själv. Håll dig till fakta och lär dig källkritik.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:06:28 följande:
    Allt som publiceras granskas av chefredaktören. Även om det är grundat i värderingar går det inte att publicera något som bygger på osanningar i en stor svensk tidning. Hur var det med skolgången?

Hahaha!

https://www.dn.se/insandare/andra-reglerna-sa-att-jag-far-traffa-min-iranska-mamma/

med din logik: då vill DN ändra reglerna.

https://www.dn.se/insandare/sluta-med-jobbskatteavdrag-och-sank-skatten-pa-riktigt/

med din logik: då vill DN att det ska ske skattesänkningar.

• Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:12:40 följande:
    Personligen tror jag inte att du hade lagt lika stor vikt vid starka biceps om det fanns färre såna män att välja på. Det är en typisk ytlig egenskap som inte har spelat någon roll för män genom historien, men tydligen har stor betydelse idag online.

Det hade varit algoritmer som bestämmer och det skapas inget a- eller b-lag.
    Och hade jag bara sett dessa blonda korta småfeta män på appen så hade den avinstallerats. För jag vet att de män jag attraheras av finns ute i verkliga livet. vi kvinnor kan inte luras. Och vi kommer inte låta oss luras.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:13:28 följande:
    Det där är insändare. Gå till DN Kultur för att se motsvarigheten.
    poängen kvarstår. Men det är tydligt att läsförståelse är för höga krav för vissa hästar i stallet
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:15:40 följande:
    Om jag var en etablerad journalist hade jag väl inte skrivit här.
    Hur vet vi det? Hur vet vi att du inte vill etablera dig som en manlig förespråkare för misogyna incels? eller att det är din bror, pappa, kusin. det är därför det finns sådant som källkritik. visa studier som ger belägg för det du påstår. Och länka till studier eller forskare som förespråkar de lösningar du vill se.

annars är dessa lösningar bara teoretiska åsikter av en ensam misogyn man. Hur många lagförslag tror du genomförs på endast teoretiska åsikter från enskild individ? Utan forskning etc?
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:18:09 följande:
    Precis som jag skrev. Det är helt lönlöst att få respons vilka argument och källor man än kommer med.
    Men du har ännu dagens datum inte en enda relevant källa. presentera sakliga argument så kan du få saklig respons.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:20:31 följande:
    Det är väl en skala. Vad gör du om du ser långa brunhåriga som inte har stora biceps? Förmodligen anpassar du dina förväntningar givet att du inte kommer hitta männen med biceps så lätt utanför nätet heller.
    Och om jag är nöjd med mig själv och min tillvaro. Varför ska jag ta en man jag inte attraheras av oavsett online eller i verkliga livet? Jag har sagt det innan och säger igen. Då är jag hellre fortsatt lycklig ensam. Jag har råd att bo ensam. Jag trivs ensam. jag behöver inte en man. Varför ska jag välja något jag inte vill ha? När jag kan välja att leva ett bra liv i ensamhet?
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:22:58 följande:
    Nyss skrev du att jag inte har gått ut gymnasiet och nu tror du att jag tillhör mediaeliten. Hur ska du ha det?

Jag är en helt vanlig person.
    det var inte svar på frågan. Hur kan du referera till en skribents åsikter och framför dessa som fakta? Du ser inte det problematiska i det? Om du inte ser det problematiska så undrar man verkligen över det där med gymnasiet
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:27:02 följande:
    Inte alls kloka ord.

Samhället kom på massor av lösningar för kvinnor under efterkrigstiden. Lösningar som byggde på att allt ansvar inte hänger på individen.

När det kommer till män säger ni istället att allt är deras eget fel, vilket är höjden av dubbelmoral.
    Vilka lösningar ledde till en partner???
  • Gurksoppa
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 21:28:04 följande:
    Vilka lösningar ledde till en partner???
    Staten levererade inte en lösning till partner. De skapade förutsättningar för att kvinnor kunde jobba och tjäna egna pengar utan ifrågasättas eller kränkas.

staten är inte till för att hjälpa individer dejta.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?