• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 00:07:00 följande:
    Ingen kan bestämma över någon annans kropp.
    Ingen får bestämma helt över sina val. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 00:07:00 följande:
    Ingen kan bestämma över någon annans kropp.
    Det du kallar "ingen får bestämma över sin kropp" betyder något annat. egentligen. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-18 23:58:24 följande:
    Så du vill inte bli påsatt? Det har jag full förståelse för. Förstår du ens argumentationen?

Varför kan du då inte empatisera med att kvinnor också vill styra över sina egna val?

Förstår du vad empati är? -att kunna placera sig i någon annan sits.

Du pratar mest bara om hur synd det är om du, dig själv och dig.
    Och eftersom skulle inte vara en rättighet och ingen skulle få bestämma över någon annans kropp 
    så borde det betyda att du inte får ställa frågan. 

Jag skulle behöva förtjäna det,. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 00:11:17 följande:
    Va? Självbestämmande över sin egen kropp? Tycker du inte att folk ska kunna ha det? 
    Som jag sa, ingen får helt bestämma vilka alternativ man får. 
    Om det skulle handla om självbestämmande över sin kropp, hur kommer det sig då att personer får inte ha sex med vem de vill det med?
    De skulle ju få bestämma över sin kropp.
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 00:13:14 följande:
    Det är samma. Du vill inte ta en drog för att bli påsatt, kvinnor vill inte heller det.

Jag har full förståelse för att varken du eller kvinnor har ett intresse av det.
    Då måste sexdrogen ge effekt först. 

Som jag skrev, orsaken skulle i så fall vara inte helt detsamma. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 00:15:55 följande:
    Nej, då inskränker du någon annans självbestämmande över sin kropp dvs våldtäkt.
    Och det gör att ingen person får helt bestämma över sina val.
    Man påverkas av vilka val man har att välja med. 
  • Anonym (....)
    Det är samma. Du vill inte ta en drog för att bli påsatt, kvinnor vill inte heller det.

Jag har full förståelse för att varken du eller kvinnor har ett intresse av det.
    Och om det skulle vara samma sak, då skulle omständigheterna behöva  likna varandra först. . 

Du menar att alla personer skulle ha samma orsaker och skulle vara exakt lika mycket nöjda med vad de beslutar om?
  • Anonym (....)

Och eftersom det handlar om olika individer så kan du inte ha lika mycket förståelse för alla personer. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 00:20:05 följande:
    Ha sex med någon annans ovilliga kropp är inte "självbestämmande över sin egen kropp " 

fan man får ju en dålig smak i munnen när man läser det du skriver.
    Har inte sagt det. 
    Utan man påverkas av vilka valmöjligheter man får. 
    Det är alltså inte en våldtäkt som sker ifall någon får sämre valmöjligheter och väljer någon den inte skulle haft sex med om den personen hade haft annorlunda val.  
  • Anonym (....)

Och det blir ologiskt om du hade haft förståelse för det. 
    Man skulle ju inte ha rättighet till sex. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?