• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-18 22:05:35 följande:
    Du har inte svarat på min fråga, ditt svar mynnar ut i att "det kanske finns"
    läs frågan:
    Varför skulle en kvinna ta en drog för att kunna ha sex i syftet att göra dig nöjd?

VARFÖR? Jag vill att du anstränger dig ditt yttersta för att sätta dig in i en sån hypotetisk kvinnas sinne. Är du kapabel till att kunna empatisera så pass att du kreativt skulle kunna ta reda på ett rimligt svar?

Om du inte kan svara på det så kan kan jag. Vad tror du att mitt svar på frågan skulle vara?
    Det du håller på med är en av orsakerna varför olika män blir upprörda. 
    Det speglar hur andra människor kan bete sig mot dessa män. 
    Man får höra otrevliga kommentarer och dessutom oavsett vad man en gör. 

Dubbelbestraffning oavsett svar dessutom. 

Det är inte först efter någon sagt något som i de flesta andra sammanhang skulle uppfattas som taskigt som ni börjar med era argument och kommentarer. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-18 22:32:10 följande:
    Sex är inte rättvist. Sex ska inte vara rättvist. Sex ska ske lagligt med samtycke.

för att sex ska gå att mäta i rättvisa behöver det
    finnas lika många tillgängliga kvinnor som män

alla dessa tillgängliga måste ha samma sexualitet (hetero/homo/bi) för att det inte ska bli överskott åt något håll

alla människor måste ha lika mycket lust

och människor är INDIVIDER, det finns inte en universal sexlust. Och nej INGEN människa ska ta några kåthetspiller för ökad lust det är en sinnessjuk tanke.

inser du inte det orimliga i att ha generella krav på individer? Och hur ska det ens upprätthållas? vad händer om man har för mycket sex? För lite sex? Annars är det ju inte rättvist i dina ögon.

nej. Låt folk ha kvar sin fria vilja till sin kropp och förstå att lagligt sex med samtycke är enda rimliga alternativet. Det finns ingen annan lösning som inte kränker rätten till sin egen kropp eller fria vilja.
    Och då hade jag ju rätt att man inte samma valmöjligheter som många andra har. 
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-18 22:23:30 följande:
    Väljer du inte bort personer? Sveper du ja på alla kvinnor på tinder? eller sveper du nej på några? Om du sveper nej så är du selektiv, om du sveper nej så ratar du någon. varför har du rätt att rata kvinnor? varför får inte kvinnor rata dig? Är inte det orättvist och dubbelmoral?

I så fall så måste någon välja en om det ska vara likadant.

Du skrev precis att sex ska inte vara rättvist i ett annat inlägg. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-18 22:17:29 följande:
    det går INTE att jämföra relationer, sex och pengar. eller de har en likhet, det är att ingen har rättighet att kräva det, alla de sakerna är något man måste jobba för. Vill du ha en dyr dator, då får du betala för den. Och då behöver du en inkomst. villl du ha en relation, då måste du jobba för den. det är fruktansvärt enkelt faktiskt
    och då stämde ju det som jag skrev. 
    Att alla inte alls får ett val. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-18 22:32:10 följande:
    Sex är inte rättvist. Sex ska inte vara rättvist. Sex ska ske lagligt med samtycke.

för att sex ska gå att mäta i rättvisa behöver det
    finnas lika många tillgängliga kvinnor som män

alla dessa tillgängliga måste ha samma sexualitet (hetero/homo/bi) för att det inte ska bli överskott åt något håll

och människor är INDIVIDER, det finns inte en universal sexlust. Och nej INGEN människa ska ta några kåthetspiller för ökad lust det är en sinnessjuk tanke.

inser du inte det orimliga i att ha generella krav på individer? Och hur ska det ens upprätthållas? vad händer om man har för mycket sex? För lite sex? Annars är det ju inte rättvist i dina ögon.

nej. Låt folk ha kvar sin fria vilja till sin kropp och förstå att lagligt sex med samtycke är enda rimliga alternativet. Det finns ingen annan lösning som inte kränker rätten till sin egen kropp eller fria vilja.

"

och människor är INDIVIDER, det finns inte en universal sexlust. Och nej INGEN människa ska ta några kåthetspiller för ökad lust det är en sinnessjuk tanke."

Man kan ju inte ha samma lust då om det är olika individer. 
  • Anonym (....)
    Väljer du inte bort personer? Sveper du ja på alla kvinnor på tinder? eller sveper du nej på några? Om du sveper nej så är du selektiv, om du sveper nej så ratar du någon. varför har du rätt att rata kvinnor? varför får inte kvinnor rata dig? Är inte det orättvist och dubbelmoral?
    Om jag sveper ja så är sex inget behov eller hur?
    Men om jag skulle sveper nej till en kvinna som ändå inte är intresserad så ska det vara samma sak som när någon sveper någon nej till någon och ja till någon som säger ja. 
  • Anonym (....)
    och varför ska nej fördelas rättvist medan det ska inte gälla för ja?
  • Anonym (....)
    Och eftersom sex ska inte fördelas rättvist så borde det betyda att det gäller även nu också .
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-18 22:05:35 följande:
    Du har inte svarat på min fråga, ditt svar mynnar ut i att "det kanske finns"
    läs frågan:
    Varför skulle en kvinna ta en drog för att kunna ha sex i syftet att göra dig nöjd?

VARFÖR? Jag vill att du anstränger dig ditt yttersta för att sätta dig in i en sån hypotetisk kvinnas sinne. Är du kapabel till att kunna empatisera så pass att du kreativt skulle kunna ta reda på ett rimligt svar?

Om du inte kan svara på det så kan kan jag. Vad tror du att mitt svar på frågan skulle vara?
    Och om jag säger att jag dissade kvinnan istället, då är det kvinnan som ska ha empati?
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-18 22:17:29 följande:
    det går INTE att jämföra relationer, sex och pengar. eller de har en likhet, det är att ingen har rättighet att kräva det, alla de sakerna är något man måste jobba för. Vill du ha en dyr dator, då får du betala för den. Och då behöver du en inkomst. villl du ha en relation, då måste du jobba för den. det är fruktansvärt enkelt faktiskt
    och om det inte finns några likheter så kan då inte påstå samtidigt att man måste arbeta för att få det för de tre exemplen som jag tog upp. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-18 23:02:54 följande:

Du har gjort hur många inlägg som helst där du vägrar svara på frågan: Varför skulle en kvinna ta en drog för att kunna ha sex i syftet att göra dig nöjd?

Svaret är naturligtvis att någon skulle inte ha det. ALLS, du skulle ju inte göra det, så frågan är varför du förväntar dig annat från andra. 

och kom inte dragande med om hur synd det är om dig, skulle du verkligen inte tycka mer synd om dig själv om du måste ta en drog för att kunna ha sex med någon?

Någon kanske skulle bli intresserad då. 
    Det är knappast mer synd om mig då för då skulle jag ha ett sexliv först. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?