• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-18 21:44:04 följande:

Frågan är:
    Varför skulle en (hypotetisk) kvinna gå med på att ta en drog, ha sex med dig i syftet att du ska bli nöjd? Varför?

vilket incitament skulle hon ha?

Du vill bara höra vad du vill höra. 

Om jag svarar inte blir du nöjd. 
    Om jag svarar att jag inte får valmöjligheter som de flesta andra personer får då plötsligt är det fel att säga jag skulle inte  vara selektiv av mig. 
  • Anonym (....)

Frågan är:
    Varför skulle en (hypotetisk) kvinna gå med på att ta en drog, ha sex med dig i syftet att du ska bli nöjd? Varför?

Och hur kommer det sig att du inte inkluderar din fråga i vilka personer som ska få vara selektiva?
    Med vad du säger nu så borde inte betyda att jag inte får vara selektiv får jag samtidigt har få kvinnor som är intresserad i mig. 

Du må få kalla det vad du vill men det som jag syftar på får jag inte alls välja som de flesta andra personerna får. 
  • Anonym (....)

Frågan är:

Och vilka incitament har du när du inte kan påstå att man samtidigt kan bli ratad och inte får vara lika mycket selektiv som alla andra människor?
    Du vill poängtera att man kan bli ratat men samtidigt ska man ändå ha olika alternativ. 

Jag har varit mer objektiv jämfört med du är i alla fall .
  • Anonym (....)

Och ni vill endast erkänna och tycka något är bra så länge som ni gynnas av det oavsett om det är rimligt eller inte. 

Det blir ologiskt om man samtidigt skulle vara lika mycket selektiv som de flesta andra personer och få får vara det och valen skulle motsvara andras val och när de ratar olika personer. 
    Men samtidigt skulle man bli nekad av de flesta personerna och det ska inte fördelas rättvist. 

När jag tog upp att jag inte får alternativ som andra människor så skulle jag vara egoistisk och när jag blir ratad då ska jag vara egoistisk om jag tänker på att många personer har ett sexliv. 

Ta ett exempel på där ni erkänner något som är till eran nackdel i denna tråd?

• Anonym (....)

Frågan är:

Ta ett exempel på något där du beskriver något som är fel och det är till personer som har sex, till deras nackdel?
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-18 20:26:32 följande:
    Det handlar inte om dig, det handlar om att du ska känna förståelse och empati med andra som inte vill knulla av olika anledningar.

Det gör du inte, allt handlar om du och digsjälv och hur synd det är om dig.
    Ta ett exempel i denna tråd där du tog upp något som kan vara till sexlösa mäns fördel i denna tråd. ?
    Jag har både erkänt att jag blir ratad av de flesta/alla och samtidigt sagt att jag inte får därför vara/är inte selektiv i verkligheten.

Du har både kritisterat det som jag tog upp men samtidigt har du använt dig av olika argument som inte går ihop. 

Jag har erkänt olika saker som kan vara negativt. 
    Jag ser ingen förståelse från dina sida överhuvudtaget. 

Du har dessutom bråkat med andra i denna tråd. 
    Det finns andra som inte kommer överens också med dig. 
  • Anonym (....)

Det är tydligt att många här bara försöker medvetet vinkla till sin fördel. 

Väldigt överdrivet. 

• Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-18 20:26:32 följande:
    Det handlar inte om dig, det handlar om att du ska känna förståelse och empati med andra som inte vill knulla av olika anledningar.

Det gör du inte, allt handlar om du och digsjälv och hur synd det är om dig.
    Ursäkta om jag uppfattas som otrevlig. 
    Syftet var inte att kränka dig. 

Du snackar om empati men det har jag inte upplevt att du har visat i denna tråd.

Jag upplever som att du enbart överdrivet försöker vinkla till den sida då håller på. Jag kan ha fel men det verkar inte så. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-18 22:05:35 följande:
    Du har inte svarat på min fråga, ditt svar mynnar ut i att "det kanske finns"
    läs frågan:
    Varför skulle en kvinna ta en drog för att kunna ha sex i syftet att göra dig nöjd?

VARFÖR? Jag vill att du anstränger dig ditt yttersta för att sätta dig in i en sån hypotetisk kvinnas sinne. Är du kapabel till att kunna empatisera så pass att du kreativt skulle kunna ta reda på ett rimligt svar?

Om du inte kan svara på det så kan kan jag. Vad tror du att mitt svar på frågan skulle vara?
    Att jag inte ska få välja för jag blir ratad men samtidigt ska ska ha liknade valmöjligheter som alla andra och jag skulle vara selektiv av mig. 
    Att jag skulle välja bort olika personer. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-18 22:05:35 följande:
    Du har inte svarat på min fråga, ditt svar mynnar ut i att "det kanske finns"
    läs frågan:
    Varför skulle en kvinna ta en drog för att kunna ha sex i syftet att göra dig nöjd?

VARFÖR? Jag vill att du anstränger dig ditt yttersta för att sätta dig in i en sån hypotetisk kvinnas sinne. Är du kapabel till att kunna empatisera så pass att du kreativt skulle kunna ta reda på ett rimligt svar?

Om du inte kan svara på det så kan kan jag. Vad tror du att mitt svar på frågan skulle vara?
    Att det är okej med hypotetiska exempel där någon som jag tycker är ful ska få ragga på mig och utan att jag gjort något extra. Då plötsligt ska sex vara gratis.
    Att du vill få mig att säga nej för då plötsligt ska det vara likadant som för alla andra.  Att det inte spelar någon roll ifall jag har verkliga val i verkligheten. 

Men det är fel att jag ska få något gratis när du tror jag skulle vara intresserad att ha sex men jag inte gjort det som du vill att jag ska göra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?