• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 00:45:00 följande:
    Vad tror du kvinnorna har för incitament att ta en sån drog?

Du vill ju inte bli påsatt egentligen. 
    Om man saknar ett sexliv så blir knappast andra människor avundsjuka på den personen. 
    Man skäms inte för att man skulle ha det bättre. 
  • Anonym (....)

Bara för olika personer säger ja till något eller nej så kan syftet vara annorlunda. 
    Det behöver inte alls vara samma sak som när olika personer säger nej till något. 

• Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 00:49:23 följande:
    Även människor utan sexliv skulle svara nej på något sånt.
    Och olika personer skulle bli arga på mig att jag skulle ha ett bättre sexliv än vad de har?
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 00:45:00 följande:
    Vad tror du kvinnorna har för incitament att ta en sån drog?

Du vill ju inte bli påsatt egentligen. 
    Incitamenten kan vara annorlunda beroende på person. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 01:36:41 följande:
    Jag kan inte se ett incitament. Du vet nog det också.
    En orsak varför jag inte tycker det är samma sak är att argumentet är ogiltigt när du samtidigt säger att jag ska inte få något gratis. 
    Då borde det inkludera fula personer 
  • Anonym (....)
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-19 07:15:02 följande:
    Prostitution är lagligt i de flesta länderna. Tror de flesta incels skulle må bättre om de slutade gnälla och köpte en kvinna istället. Eller ännu bättre åka till Sydostasien och hämta en fru och skaffa barn.

Man ska inte sitta fast i en situation man inte trivs i. Utan om man har ett problem så ser man till att lösa det.

För den man som nu må vara lite socialt annorlunda och inte orkar att lägga ner arbetet på att stärka sig (framförallt ekonomiskt men även socialt) och bli riktigt attraktiv kan en sådan lösning med att hämta en fru där borta vara riktigt bra. 
    Jag är medveten om prostitutionens nackdelar. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Til) skrev 2023-10-19 08:27:21 följande:
    Hur skulle de flesta kvinnor må av att bli köpta, är en fråga du kan ställa dig?

Det ger en hög grad av PTSD att vara prostituerad, runt 70%. Hur kan du förespråka det som en lösning? Så att incels mår bättre är viktigare än att kvinnor mår bra? Är män alltså viktigare än kvinnor, anser du?

Det finns andra sätt att må bättre på som inte inbegriper att begå övergrepp på mindre lyckligt lottade människor. 

Hur kommer det sig att kvinnor som lever ensamma inte behöver importera en man eller köpa sex? Är det nåt fundamentalt fel på män menar du som är så svaga att de måste ta till lösningar som handlar om att skada andra?  
    Dessa kvinnor kanske inte förtjänar det. 
  • Anonym (....)
    Hur skulle de flesta kvinnor må av att bli köpta, är en fråga du kan ställa dig?

Det ger en hög grad av PTSD att vara prostituerad, runt 70%. Hur kan du förespråka det som en lösning? Så att incels mår bättre är viktigare än att kvinnor mår bra? Är män alltså viktigare än kvinnor, anser du?

Det finns andra sätt att må bättre på som inte inbegriper att begå övergrepp på mindre lyckligt lottade människor. 

Hur kommer det sig att kvinnor som lever ensamma inte behöver importera en man eller köpa sex? Är det nåt fundamentalt fel på män menar du som är så svaga att de måste ta till lösningar som handlar om att skada andra?  
    Intressant att det nu ska inte handla om att man måste förtjäna det för kvinnor som säljer sex. 
  • Anonym (....)

Och det skulle vara samma sak innan fast valmöjligheterna är annorlunda 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-19 01:36:41 följande:
    Jag kan inte se ett incitament. Du vet nog det också.
    Och om det ska vara samma sak så måste jag förtjäna det. 
    Man skulle ju inte få något gratis. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?