• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-10-20 22:16:00 följande:
    Är det inte fri vilja av en man att begå brott? eller begår män brott bara för att de är män?

menar du att alla män är potentiella mördare? Våldtäktsmän? Eller män som slår? och ursäkten till deras beteende är att *de är män*? åsikterna blir sjukare och sjukare hör jag?
    Egentligen finns det ingen fri vilja alls. 
    Exempelvis 
    illvet.se/manniskan/hjarnan/ditt-liv-foljer-en-fastlagd-kurs

Om fri vilja ska finnas, varför är då inte felet på kvinnorna när de inte får orgasm vid sex?
    Gör deras kroppar så kvinnor inte kan få orgasmer och det finns inget man kan göra som kvinna...?.....(det finns det....)

• Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-20 22:19:04 följande:
    det är så fruktansvärt äcklig människosyn och kvinnosyn så jag vet inte vad jag ska skriva. vidrigt. Vidrigt är vad det är.
    Ansvar för sin egna orgasm är en dålig människosyn?
    Det är det männen får höra, att de måste själva fixa sexet åt sig själva. 
    Om kvinnor skulle klara sig utan sex så borde det då inkludera orgasmer vid sex. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-20 22:16:00 följande:
    Är det inte fri vilja av en man att begå brott? eller begår män brott bara för att de är män?

menar du att alla män är potentiella mördare? Våldtäktsmän? Eller män som slår? och ursäkten till deras beteende är att *de är män*? åsikterna blir sjukare och sjukare hör jag?
    Alla människor är potentiella mördare. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-20 22:19:04 följande:
    det är så fruktansvärt äcklig människosyn och kvinnosyn så jag vet inte vad jag ska skriva. vidrigt. Vidrigt är vad det är.
    "PRECIS"
    Hemsk människosyn för männen ska ansvara för kvinnors orgasmer?
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-10-21 16:00:23 följande:
    Anonym (....) skrev 2023-10-20 21:23:41 följande:
    Män och kvinnor är biologiska olika. 
    Det handlar inte om fri vilja som ligger bakom att fler män mördar, misshandlar etc andra människor än vad kvinnor gör.

Du kan allstå inte ta upp det som felet ligger på vissa män. 
    Det handlar alltid om aktiva beslut. Det är därför man ställer människor till svars för sina handlingar och inte bara viftar bort mord och våldtäkt som något biologiskt utanför individens kontroll.

Även officiellt behöver det inte vara ett aktivt beslutet exempelvis psykisk sjukdom.

Såklart man dömer individer men orsaken varför kvinnor som kön begår färre mord än männen som kön är inte pågrund av ett fritt val utan biologiska orsaker bidrar till det.
    Riskfaktor alltså.
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-10-21 16:05:46 följande:
    Alla, både män och kvinnor som inte når sina mål har i någon mån misslyckats, men varför jämför du män som vill ha sex men inte lyckas med kvinnor som inte har sex för att de inte vill?

Jävligt ologiskt!
    Jämförelsen som olika personer ställde är att eftersom kvinnor klarar av utan sex så borde männen också göra det, när det handlar om män som är ofrivilligt utan sex mot sin vilja.

Jag tog upp att det handlade inte i stort om kvinnor som väljer att vara oskuld under deras livstid.
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-10-21 16:08:23 följande:
    Bäst du håller dig hemma och på betryggande avstånd från alla människor då.
    Gäller dig också.
    Du är en människa också.
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-10-21 16:55:21 följande:
    Det är ALLTID ett aktivt beslut även om det kan finnas mitigerande omständigheter.

Genomgående vill du skylla saker på andra än den ansvarige.
    Beror på hur man tolkar det.
    Men det finns faktorer som påverkar
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-10-21 16:55:21 följande:
    Det är ALLTID ett aktivt beslut även om det kan finnas mitigerande omständigheter.

Genomgående vill du skylla saker på andra än den ansvarige.
    Förmildade orsaker har inte helt riktigt med saken att göra.
    Att det ser ut som det gör har med hur verkligheten ser ut.
    Inte att det skulle vara bra eller dåligt
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-22 17:31:32 följande:
    vad är det som är svårt att förstå? Att om en kvinna och en man har sex, borde väl utgångspunkten vara att BÅDA parter få orgasm. Varför skulle mannens orgasm vara viktiga? De är LIKA jävla viktiga. Vad är svårt?
    Så du menar att det är fel på männen? 
    Eller menar du att felet beror inte på verken mannen eller kvinnan? 
    Att det ska ingå orgasm enligt dig gör fortfarande att felet kan ligga på någon. 
    ... 

Övrigt. 

Det var inte det som jag menade när jag tog upp argumentet i en inlägg, till det som du svarade på.
    Det finns inte heller någon rättighet till orgasmer vid sex.
    Du tycker det är okej om kvinnor får ett bättre sexliv än männen. 
    Är inte männens sexliv lika viktigt som för kvinnornas? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?