• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Hejhoppgummi skrev 2023-10-23 21:13:49 följande:
    vem har sagt att män är skyldiga kvinnor orgasmer? Har du slut på argument så det är dags att ljuga igen?
    Det låter som ni menar det. 
    Dessutom jag har sagt saker som ni sedan menade med att jag skulle sagt att det handlar om att någon är skyldig mig något 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-23 21:15:30 följande:
    Vem ska fördela dessa? Kan man bara gå ut på gatan och kräva orgasm av första bästa? Eller ringa växeln på 08 och beställa en orgasm?

varför skulle något fördelas?
    Det är ni som föreslår det. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-10-23 21:06:49 följande:
    Visst kan man föreslå det. Det är ingen som hindrar dig.
    Men du kommer aldrig att få igenom det.
    Sex är något som ska ske med samtycke mellan två (eller fler) personer.
    Det skulle kunna ske med samtycke då.
    Enligt lagboken har man lika mycket rätt att få klaga oavsett vad som gör att man blir utan orgasm med sex. 
  • Anonym (....)
    Fiona M skrev 2023-10-23 21:18:26 följande:
    Ingen kommer tvinga dig ge den du har sex med orgasm, men tror du personen kommer vilja ha sex med dig igen om du inte bryr dig? 
    Jag har inte sagt att jag tror att det skulle hjälpa mig något sexuellt.  
    Det handlar mer om en rättvisefråga.

Det är annorlunda om en kvinna hade sagt att hon hade velat ha en orgasm vid sex. 
    Inte att det är orättvist, fel på jämställheten, det hade bara handlat om den personens sexliv, männen är skyldiga något. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-23 21:20:56 följande:
    Jasså? Är det lagboken som reglerar vad man får klaga på? Står det i lagboken om rätten till sex med? står det några paragrafer om dejtande, hur många sexpartners man får träffa samtidigt med? står det att för var tionde knull måste du ta en misogyn incel på avbytarbänken med?
    Ni brukar använda olika argument, exempelvis att sex skulle inte vara en rättighet .
    Det är ingen rättighet att få orgasm vid sex heller även när kvinnan har en sexpartner. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-10-23 21:20:31 följande:
    Sex ska inte fördelas. Det är något som ska ske frivilligt mellan två personer.
    Skulle du ha sex med en kvinna du inte finner attraktiv?
    och då gäller det även orgasmer vid sex för kvinnor.
    Kvinnor ska inte få fler orgasmer för fler män får minst 1 orgasm vid sex.
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-10-23 21:27:57 följande:
    Vem har påstått att män är skyldiga kvinnor orgasm?
    Ingen vad jag har kunnat se.
    Det är bara du som pratar om det.
    Varken män eller kvinnor är skyldiga någon annan en orgasm.
    Ni snackar ju om rättvisa, att kvinnan borde få en etc. 
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-23 21:20:56 följande:
    Jasså? Är det lagboken som reglerar vad man får klaga på? Står det i lagboken om rätten till sex med? står det några paragrafer om dejtande, hur många sexpartners man får träffa samtidigt med? står det att för var tionde knull måste du ta en misogyn incel på avbytarbänken med?
    Det står inte att någon man är skyldig en kvinna någon orgasm.
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-10-23 21:20:31 följande:
    Sex ska inte fördelas. Det är något som ska ske frivilligt mellan två personer.
    Skulle du ha sex med en kvinna du inte finner attraktiv?
    Orgasmer vid sex handlar också om sex.
    men då plötsligt ska orgasmer fördelas lika
  • Anonym (....)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-23 21:31:11 följande:
    Sex är inte en rättighet. Det är inte ett argument. Det är fakta. du har rätt att ha lagligt sex med samtycke, men du har inte rättighet att kräva sex. Hur var det med begreppen? Varför skulle en kvinna ha sex med en man som inte är intresserad av att ge henne orgasm? 

vad betyder rätt? Vad betyder rättighet? vad betyder skyldighet? Vad innebär rättvisa? Några mer ord som behöver förtydligas?
    Kvinnan behöver inte då ha sex med mannen.
    Men mannen är inte skyldig kvinnan något.
    Och ni vill försöka ändra på männen så kvinnor får fler orgasmer vid sex. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?