• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-27 21:15:24 följande:

Ja, hur i hela friden skall det gå till?

Låt oss tänka efter nu. Är det verkligen helt omöjligt att göra åt problemet Incel om man verkligen vill?

Staten skall inte hjälpa män att få sex. Däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att eliminera överskottet på män. Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

En utjämning av antal män/kvinnor kan t.ex  göras genom att kvinnor tillåts immigrera till Sverige i större utsträckning än män eller genom att premiera manlig utvandring.  Troligen hade problemet Incel hade försvunnit till allra största delen.

Behöver jag skriva att alla former av kriminalitet hade minskat genom åtgärden, behöver jag skriva att alla former av sexualbrott , t.ex. våldtäkter hade minskat.

Så jo, det finns definitivt stöd eller system som kan hjälpa till.

Finns den uppriktiga vilja att lösa problemet?

Jag är övertygad om att vissa individer i den här tråden skulle bli utan partner även om det skulle finnas fler kvinnor än män i Sverige. Eller skulle misogynitet och kvinnoföraktet bara magiskt försvinna?  
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-27 21:15:24 följande:

Ja, hur i hela friden skall det gå till?

Låt oss tänka efter nu. Är det verkligen helt omöjligt att göra åt problemet Incel om man verkligen vill?

Staten skall inte hjälpa män att få sex. Däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att eliminera överskottet på män. Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

En utjämning av antal män/kvinnor kan t.ex  göras genom att kvinnor tillåts immigrera till Sverige i större utsträckning än män eller genom att premiera manlig utvandring.  Troligen hade problemet Incel hade försvunnit till allra största delen.

Behöver jag skriva att alla former av kriminalitet hade minskat genom åtgärden, behöver jag skriva att alla former av sexualbrott , t.ex. våldtäkter hade minskat.

Så jo, det finns definitivt stöd eller system som kan hjälpa till.

Finns den uppriktiga vilja att lösa problemet?

du har en poäng, och bra att du håller med om att problemet beror på överskott av män och inte att kvinnor är kräsna eller dylikt.

om vi leker med tanken att vi erbjuder asyl (alltså en form av människohandel) till kvinnor så vi har jämnvikt. Löser det hela problemet? Eller kommer dessa ensamma män fortsätta sitta hemma och önska sig? Eller kommer de ta sig i kragen och jobba på sin människosyn/kvinnosyn? hur mycket man än försöker sminka en gris, är det fortfarande en gris (menar alltså det uttrycket och inte att män är grisar).

och om vi får jämvikt på könsfördelningen i sverige, hur blir det i övriga världen? Så det inte bildas nya ensamma män som blir incels i ex. Afrika? då har vi bara förflyttat problemet och inte löst rotorsaken.
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-27 21:27:51 följande:
    du har en poäng, och bra att du håller med om att problemet beror på överskott av män och inte att kvinnor är kräsna eller dylikt.

om vi leker med tanken att vi erbjuder asyl (alltså en form av människohandel) till kvinnor så vi har jämnvikt. Löser det hela problemet? Eller kommer dessa ensamma män fortsätta sitta hemma och önska sig? Eller kommer de ta sig i kragen och jobba på sin människosyn/kvinnosyn? hur mycket man än försöker sminka en gris, är det fortfarande en gris (menar alltså det uttrycket och inte att män är grisar).

och om vi får jämvikt på könsfördelningen i sverige, hur blir det i övriga världen? Så det inte bildas nya ensamma män som blir incels i ex. Afrika? då har vi bara förflyttat problemet och inte löst rotorsaken.
    Självklart kan man inte eliminera problemet till 100%. 
    Ja, det kommer alltid att finnas ensamma bittra män. 

På precis samma sätt som man inte kan utrota sjukdomar, fattigdom, drogmissbruk eller några av alla andra 1000-tals samhällsproblem.

Detta får dock inte hindra att man gör vad man kan för minska antalet Incel.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 15:53:50 följande:
    Då handlar det inte nödvändigtvis om att man vill att kvinnor ska fördelas bland männen om männen skulle hypotetiskt få det bättre än kvinnorna 
    "inte nödvändigtvis", men så generöst av dig...
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 15:55:06 följande:
    Kvinnor fick inte propagera på den tiden i stort. 
    "på den tiden". Till skillnad mot nu när det inte finns några krig?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 16:06:40 följande:
    I så fall.
    Exempelvis varför säger jag då inte att det är en våldtäkt när ni föreslår att jag ska sänka mina krav?
    Ni säger att det handlar om det när män ber kvinnor sänka sina krav men det gäller inte när kvinnor ber männen sänka sina krav
    Du vill bara få knulla och bryr dig inte om vilka du trampar ner på vägen.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 16:10:09 följande:
    Och då måste du ha bevis att jag väljer ojämställdhet före jämställdheten.
    Det är ni som säger att det inte ska vara jämställt 
    Du fattar alltså inte att det är ojämställt att ta ifrån kvinnor möjligheten att själv välja partner?
  • Anonym (Skild)

Jag väntar på att få höra vilka privilegier kvinnan snott från männen. 

• nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 16:19:50 följande:
    Eftersom du inte vill att det ska vara likadant mellan könen så borde det kallas att du vill samtidigt begränsa männens frihet att välja vem de vill ha ihop med. 
    Alla har friheten att välja vem de vill vara tillsammans med så länge de blir valda tillbaka.
  • Tyra myra

Vilket dravel

Det har alltid fötts fler pojkar än flickor som växer upp till kvinnor och män. 

Det har alltid funnits kvinnor och män som inte levt i relationer, ibland självvalt andra gånger har det bara blivit så, orsakerna är säkert många.

I de flesta familjer har det funnits någon ogift faster eller en kusin som var ungkarl hela livet. I min släkt har jag fler exempel men vad som skiljer är att de var inga tragiska figurer utan väldigt framgångsrika yrkesmänniskor.

Idag verkar man se ner på personer som inte är i någon relation.  Varför?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?