Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-27 21:15:24 följande:
Ja, hur i hela friden skall det gå till?
Låt oss tänka efter nu. Är det verkligen helt omöjligt att göra åt problemet Incel om man verkligen vill?
Staten skall inte hjälpa män att få sex. Däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att eliminera överskottet på män. Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en jämnare könsfördelning mellan kvinnor och män i Sverige.
Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.
En utjämning av antal män/kvinnor kan t.ex göras genom att kvinnor tillåts immigrera till Sverige i större utsträckning än män eller genom att premiera manlig utvandring. Troligen hade problemet Incel hade försvunnit till allra största delen.
Behöver jag skriva att alla former av kriminalitet hade minskat genom åtgärden, behöver jag skriva att alla former av sexualbrott , t.ex. våldtäkter hade minskat.
Så jo, det finns definitivt stöd eller system som kan hjälpa till.
Finns den uppriktiga vilja att lösa problemet?
du har en poäng, och bra att du håller med om att problemet beror på överskott av män och inte att kvinnor är kräsna eller dylikt.
om vi leker med tanken att vi erbjuder asyl (alltså en form av människohandel) till kvinnor så vi har jämnvikt. Löser det hela problemet? Eller kommer dessa ensamma män fortsätta sitta hemma och önska sig? Eller kommer de ta sig i kragen och jobba på sin människosyn/kvinnosyn? hur mycket man än försöker sminka en gris, är det fortfarande en gris (menar alltså det uttrycket och inte att män är grisar).
och om vi får jämvikt på könsfördelningen i sverige, hur blir det i övriga världen? Så det inte bildas nya ensamma män som blir incels i ex. Afrika? då har vi bara förflyttat problemet och inte löst rotorsaken.