• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 21:11:56 följande:
    Du kan ställa vilka krav du vill. Men du kan aldrig kräva sex, vänskap mm av en annan människa. 

Du kan ha krav som att du bara har sex med vältränade brunetter. Men du kan inte förvänta dig att vältränade brunetter ska ställa upp på dina krav och ha sex med dig om de inte vill. Var det tydligt nog? 

Jag fattar inte hur det här kan vara så otroligt komplicerat att förstå. 
    Det jag menar att ni tycker det handlar om att skylla ifrån sig när olika incelmän har olika krav som inte uppskattas av vissa kvinnor. 
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-13 21:14:58 följande:
    Ingen har rätt till sex eller kärleksrelationer 
    Alla har dock rätt att säga nej till sex och relationer.
    Viktig skillnad
    Och ingen rätt till sex och kärleksrelationer gäller även oavsett vad kvinnor eller män klagar på. 
  • mammabitch

För att uttrycka det på ett annat sätt: Om du sitter i en snödriva i minusgrader och vägrar flytta på dig kommer din röv att bli kall . Ju längre du envisas att sitta där desto kallare blir den. . Det handlar inte om att du ska straffas och har ingenting med ditt människovärde att göra utan är en konsekvens av att du envisas med att sitta kvar och vägrar resa på dig.

Incel är såvitt jag vet inget oföränderligt status. Att våga ta sig utanför dörren och möta kvinnor i verkliga livet - och visa intresse för dessa som någonting mer än ett hål på ben- kan leda till många nya upplevelser och kanske till och med en relation. Såklart är det lättare för den som är född med ett toppenutseende och har hög social kompetens, men kvinnor är på det hela sällan superkrävande vad gäller det visuella.

• Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-13 21:14:53 följande:

Men vad är det du inte förstår????

Mitt enda krav är en man som är hel ren och har inkomst, och för att öka chanserna att få en sådan man så är jag hel ren och har en inkomst. men för att ÖKA chanserna gymmar jag för att bli stark, jobbar på mig själv och att sprida positiv energi. Jag GÖR saker för att kanske belönas tillbaka. Men jag förväntar mig inte, jag kräver inte, jag beordrar inte. Jag är vuxen och tar ansvar för mig själv.

Jag sitter inte på mitt arsle framför en skärm och säger ?alla män är rövhattar som inte vill vara med mig?. Så väx upp, flytta hemifrån, kamma dig. Du behöver hjälp. Jag förväntar mig INGET av någon, och är hellre singel och i frivilligt celibat än sänka min standard till en sådan som dig med denna skeva världsuppfattning.

Man behöver inte själv vara det som man har som krav på andra. 
  • Anonym (....)
    mammabitch skrev 2023-07-13 21:22:06 följande:

För att uttrycka det på ett annat sätt: Om du sitter i en snödriva i minusgrader och vägrar flytta på dig kommer din röv att bli kall . Ju längre du envisas att sitta där desto kallare blir den. . Det handlar inte om att du ska straffas och har ingenting med ditt människovärde att göra utan är en konsekvens av att du envisas med att sitta kvar och vägrar resa på dig.

Incel är såvitt jag vet inget oföränderligt status. Att våga ta sig utanför dörren och möta kvinnor i verkliga livet - och visa intresse för dessa som någonting mer än ett hål på ben- kan leda till många nya upplevelser och kanske till och med en relation. Såklart är det lättare för den som är född med ett toppenutseende och har hög social kompetens, men kvinnor är på det hela sällan superkrävande vad gäller det visuella.

Om du tror man kan ändra på allt så kan man säkert tro som du gör. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 21:19:22 följande:
    Det jag menar att ni tycker det handlar om att skylla ifrån sig när olika incelmän har olika krav som inte uppskattas av vissa kvinnor. 
    Vet du vad. Nu räcker det. Sök hjälp. 
  • Anonym (Studie)

Jag läste en kort del av en studie gällande incels. Den gemensamma nämnaren som läkaren hittade var att många av incels hade autism. Har man autism kan man ha svårare just med det sociala samspelet och det påverkar ju rätt mycket. Sedan har ju många med autism hittat verktyg för att hantera det sociala samspelet och lever i relationer så frågan är om dessa som är incels kanske rent av saknar verktyg för att komma vidare. 

• Anonym (....)
    Viktig skillnad
    Det är faktiskt inte heller någon rätt att få säga nej för någon måste vara intresserad i en. 

Vad som kan kallas rätt till sex är också en åsikt. 
    Även om någon inte säger något om rättighet till sex så kan ni uppfatta det som det. 

Man skulle kunna tolka det som rättighet till sex när preventivmedel är gratis. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-07-13 21:22:07 följande:
    Man behöver inte själv vara det som man har som krav på andra. 
    okej? Man ska alltså inte ens försöka attrahera det man attraheras av?
  • Anonym (....)
    Viktig skillnad
    En orsak varför jag skriver på denna tråd är just att jag blir irriterad över att ni kallar det rättighet till sex nu plötslig men inte annars när folk har sex och får problem 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?